ASR10 van zip drive naar sounds .

DRe

SSM spacestation
Jaren terug heb ik een asr10key61 gekocht en daar maanden mee gespeeld. Daarna is hij in de berging beland. Nu ik hem weer aansluit werkt het toch niet meer zo goed. Ik denk dat de floppy disk drive stuk is. De eerste keer deed hij het wel. Maar daarna geeft hij “deze disk moet worden geformatteerd “aan. Nu heb ik een scsi disk die vroeger goed werkte maar na zoveel jaren weet ik hem niet goed meer aan te sluiten of sounds uit deze sampler te halen. Hij laat wel gewoon de OS daarna laat hij de sounds op 1 tot 8 slotjes . Maar ik krijg er geen geluid meer uit

Misschien iets stom om te vragen, je moet de klank wel selecteren. Heb je dat gedaan? Kan je een andere klank van je scsi drive laden?

Ja ik kan wel een sound laden . Bijvoorbeeld op 1 of op 6 dan wordt hij geel . druk ik op het knopje van die track dan kleurt hij rood. Maar geluid geeft hij niet.

sorry voor de vraag, maar hoe heb je hem aangesloten via de normale uitgangen of de koptelefoon. Kans dat daar nog iets fout zit?

ik had het met beide geprobeerd, ik heb ook gekeken of er intern een parameter uit stond, maar ook dat is niet het geval. Vanavond nog maar een sessie. Maar de eerste keer aansluiten deed hij het gewoon. Er zijn wel meer wonderen.

Oeh, ik weet t niet helemaal zeker meer, aangezien t meer dan 20 geleden is dat ik m had. Volgens mij had ik deze melding ook steeds toen m’n asr10 defect was. Vanwege gewicht nooit laten repareren (tent zat in Almere ofzo). Mijn asr 10 kreeg dit euvel een maand na aankoop, terug naar tach n tally destijds (kreeg een rack te leen) en nadat ie was gefixt binnen een jaar zelfde probleem. Nadien werd ik direct naar de reparateur doorverwezen. Nooit meer wat mee gedaan en verkocht voor een prikkie. Check ff t interwebz of je hier meer meldingen over kan vinden voordat je weken bezig bent met dit probleem…

Hoop voor je dat het iets anders (simpels) is dat je over het hoofd ziet

• Duimpje
Duimpjes: DRe
Controleer zekering F6 en F7.
Deze zitten op de print met de trafo.
Beide zijn van het type T1.0A traag.

Ik zal ze door meten.

Back