(Chilled House)Ghetto Grooves - Ghetto Grooves (Original Mix) nu goed!!

Mike Rockmore

Ouwe rot
http://www.feikens.nl/mike.htm

nu moet ie echt werken, ik weet niet of jullie het echt supergoed vinden maar ik merk duidelijk dat ik vooruit ben gegaan als je het vergelijkt met 4 maanden geleden (toen ik serieus begon te pielen), krijg rondom me heen redelijke positivie (objectieve) reacties. Dus ik wacht totdat ik hier wordt afgeslacht gheghe :), grapje ik heb liever constructieve kritiek, kritiek waar ik iets mee kan.. bare in mind please dak nog een rookie ben, en dat ik nog maar net bezig ben.. dus misschien kunnen jullie daar een beetje rekenening mee houden :)? oke super ik hoor van jullie!!

GRTZ MIKE

:doei:

geinig, maar niet meer dan de helft van een nummer....dit mist een hook, een thema...iets herkenbaars zeg maar..nu hoor ik een beat met daarop wat synth dingetjes.... de HOOK is het allerbelangrijkste in een goed nummer.....

over de mix: de kick zit veeeeeel te hard in de mix...die kan echt wel de helft minder....hoe mix je af? op goede monitors? vergeet niet dat je een "club sound" vanzelf wel krijgt door de PA in een club..... pak dus een referentie track erbij die jij goed vindt klinken en probeer die balans ook in je eigen mix te maken...

verder: klopt het dat (in ieder geval de kick) je met reason werkt?

Ik snap wat je bedoelt en ik waardeer je mening zeer omdat ik gewoon zie dat je weet waar je het over hebt :) ik kan waarschijnlijk veel van jou leren maar het feit is is dat het niet echt clubby bedoelt is.. het is meer lounge achtige cafe del mar house.. zo heb ik het bedoelt daardoor wil ik het nummer niet verkrachten door het harder te maken dan nodig is..

Hijs trouwens gemaakt met FL Studio 4 + wat leuke plugins. Met de hook bedoel je de climax neem ik aan? ik weet ook niet zeker of dat wel erg op zijn plaats is in deze track, ik wil het vooral niet verkrachten snapje.. Voor een eventuele hook; heb je ideeen tips? zou ik erg op prijs stellen namelijk.

Ik ga binnenkort mijn software uitbreidden en ik krijg waarschijnlijk ook mijn eerste synth.. Vooralsnog wil ik eerst de software perfect onder de knie hebben. En het klopt dat de kick hard in de mix zit om dat ik soms 2 kick patroontjes laat lopen omdat ie dan meer beukt.. Die komt echter niet leuk uit de boxjes hoor ik net. Ik zal ff een goeie track erbij pakken en ff kijken hoe die is afgemixed idd..

Thnx 4 de tips

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Funkadelic
Ik snap wat je bedoelt en ik waardeer je mening zeer omdat ik gewoon zie dat je weet waar je het over hebt :) ik kan waarschijnlijk veel van jou leren maar het feit is is dat het niet echt clubby bedoelt is.. het is meer lounge achtige cafe del mar house.. zo heb ik het bedoelt daardoor wil ik het nummer niet verkrachten door het harder te maken dan nodig is..

Hijs trouwens gemaakt met FL Studio 4 + wat leuke plugins. Met de hook bedoel je de climax neem ik aan? ik weet ook niet zeker of dat wel erg op zijn plaats is in deze track, ik wil het vooral niet verkrachten snapje.. Voor een eventuele hook; heb je ideeen tips? zou ik erg op prijs stellen namelijk.

Ik ga binnenkort mijn software uitbreidden en ik krijg waarschijnlijk ook mijn eerste synth.. Vooralsnog wil ik eerst de software perfect onder de knie hebben. En het klopt dat de kick hard in de mix zit om dat ik soms 2 kick patroontjes laat lopen omdat ie dan meer beukt.. Die komt echter niet leuk uit de boxjes hoor ik net. Ik zal ff een goeie track erbij pakken en ff kijken hoe die is afgemixed idd..

Thnx 4 de tips

Grtz Mike

harder? ik zeg: zachter ;)
die kick moet veel zachter...je zegt eerst dat je juist niet hard wilt en meer "lounge" (is dit volgens mij niet maargoed) en dan op het laatst zeg je dat je de kick echt wilt laten beuken..... wat wil je nou? ;)

enniewee...leg er maar eens een referentie-track naast dan hoor je wel wat ik bedoel...

en een hook betekent ook niet een climax of "Harder" maar gewoon een herkenbaar riffje of sampletje....mijn stelregel: je moet een goede track in woorden kunnen uitleggen of kunnen voorzingen/fluiten als je in de platenzaak staat.....

2 kicks over elkaar heen ?
heb het niet gehoord
maar hoorde gisteren bij groovetroopers 2 drummers
en dat begon soms echt rommelig te klinken

wat ik bedoel is .. kick gewoon enkel
die dubbel .. daar krijg je fase problemen van
tenzij ze een eigen freq. gedeelte hebben
of kick maken door te layeren in sampler en dan exporteren naar 1 kick
maar ook daar ben ik niet fan van ...

succes !

Ik vind het wel chill klinken, nog een vocal er in ? Mist idd een hook, verder wel flex hoor :)

Origineel geplaatst door olafmol
harder? ik zeg: zachter ;)
die kick moet veel zachter...je zegt eerst dat je juist niet hard wilt en meer "lounge" (is dit volgens mij niet maargoed) en dan op het laatst zeg je dat je de kick echt wilt laten beuken..... wat wil je nou? ;)

enniewee...leg er maar eens een referentie-track naast dan hoor je wel wat ik bedoel...

en een hook betekent ook niet een climax of "Harder" maar gewoon een herkenbaar riffje of sampletje....mijn stelregel: je moet een goede track in woorden kunnen uitleggen of kunnen voorzingen/fluiten als je in de platenzaak staat.....

ow shit dat kwam er een beetje rommelig uit ik bedoelde dat de kick ook harder liep op sommige momenten omdat ik een gefilterde en een normale kick op 1 spoor had lopen... ik dacht in het begin dat het wel leuk klonk omdat dat daar door de kick net iets anders klonk, en ik bedoel ook niet lounge lounge ik bedoel loungy achtige house... als dat nog sense maakt. Ik moet idd die dubbele kick eruit halen.. En olaf kan je me nu ff vertellen wat je met hook bedoelt (rookie ja ik weet het :)) maar goed bedankt voor de reactie :biertje:

GRtz Mike

ow shit dat kwam er een beetje rommelig uit ik bedoelde dat de kick ook harder liep op sommige momenten omdat ik een gefilterde en een normale kick op 1 spoor had lopen... ik dacht in het begin dat het wel leuk klonk omdat dat daar door de kick net iets anders klonk, en ik bedoel ook niet lounge lounge ik bedoel loungy achtige house... als dat nog sense maakt. Ik moet idd die dubbele kick eruit halen.. En olaf kan je me nu ff vertellen wat je met hook bedoelt (rookie ja ik weet het :)) maar goed bedankt voor de reactie :biertje:

GRtz Mike

die kick loopt op ELK stuk hard..te hard imho ;)
ook als je em niet dubbelt zit ie veeeeel te hard in de mix..maargoed dat hoor je onmiddelijk als je er een referentietrack naast zet..

over die hook: stel ik heb jou track in de club gehoord, en ik ren gelijk de volgende dag naar de platenzaak...hoe leg ik dan uit welke plaat ik zoek? in het geval van jou track kan ik dat niet: een beat met wat synth dingetjes erop...tja..de platenman kijkt me aan van "daar hebben we er 3000 van staan, wat bedoel je precies?" ... een plaat met een goede hook kan je voorfluiten of zingen of zelfs in woorden uitleggen ... "die plaat met al die trommels en dan ineens die fluitjes" ... die track waarin ze zingen "i wanna lift you higher" .. die track met die belletjes erin die de hele tijd "dum dudum dum dum dudum dum" gaat etc.... dat *kenmerkende en herkenbare* dingetje in een track is de hook, en die is van levensbelang..allemaal imho natuurlijk ;)

die kick valt wel mee vinnik...

de track is redelijk afgemixt... als je dit kan wordt vanzelf met de tijd beter...

alleen de track is saai man... ik verwachtte echt er wat bij... zo klinken bij mij me intro's voor de BHAAAAAMMMM!
get it...

Hijs dan ook niet echt bedoeld als een banging house track meer zo van lekker op de achtergrond lekker boekie erbij mooi man! ;) ik heb hem eigenlijk me die gedachte gemaakt en ik moet zeggen dat ie voor heel veel niet - synthforum lui wel op die werkt, jullie houden waarschijnlijk van een wat meer club georienteerde house track (wat ik ook ongeloofelijk dig) maar zo is ie niet bedoeld :) daarom is het misschien een teleurstelling omdat ie niet naar een ongeloofelijke climax opbouwt, maar ga er eens naar luisteren met een boekie met het achtergrond idee en misschien kijk je er al heel anders tegen aan. En olaf ik snap wat je bedoelt een trompet bij cada vez tetetene tene teneneeeeee of een "es a negra se samba ya, e samba" van Junior Jack. Ik zal eens wat proberen zonder de track te verkrachten :) thnx voor de reactie Mulder Man

GRTZ MIKE

:halleluja

Groooooooveeeeeeee... Je hebt op zich best een okay basic groove te pakken, maar mis wat spanning.... Vanaf 4 min. komen er wat synth geluidjes bij die best interessant zijn en absoluut de moeite zijn om meer uit te werken. Speel er mee.... over de kick is genoeg gezegd denk ik, en je geeft ook aan dat je net pas serieus bent begonnen....

Je Bass is okay, maar kan meer funky. Qua arrangement zit ie goed in mekaar, maar er is zat ruimte om er nog spannende riffjes en synths aan toe te voegen.

Hijs dan ook niet echt bedoeld als een banging house track meer zo van lekker op de achtergrond lekker boekie erbij mooi man! ;) ik heb hem eigenlijk me die gedachte gemaakt en ik moet zeggen dat ie voor heel veel niet - synthforum lui wel op die werkt, jullie houden waarschijnlijk van een wat meer club georienteerde house track (wat ik ook ongeloofelijk dig) maar zo is ie niet bedoeld :) daarom is het misschien een teleurstelling omdat ie niet naar een ongeloofelijke climax opbouwt, maar ga er eens naar luisteren met een boekie met het achtergrond idee en misschien kijk je er al heel anders tegen aan. En olaf ik snap wat je bedoelt een trompet bij cada vez tetetene tene teneneeeeee of een "es a negra se samba ya, e samba" van Junior Jack. Ik zal eens wat proberen zonder de track te verkrachten :) thnx voor de reactie Mulder Man

GRTZ MIKE

:halleluja

ik volg je niet hoor ;) ik ben zelf heel erg van de soulvolle deephouse en garage dingen, en hou helemaaaaaaaal niet van die platte club dingen......maar als ik jou ding hoor met die mega harde kick erin dan krijg ik veel meer "club" dan "lekker relaxed met een boekje erbij" gevoel........ maar misschien is er al weer een hele andere "club" sound ontstaan hehehee..... heb je er al een referentie track naast beluisterd over dezelfde monitors waarop je afmixed? ben benieuwd wat je bevindingen zijn ;)

ik probeer daar een beetje een balans in te vinden.. ik wil em ook weer niet te zacht in de mix leggen omdat dat misschien het hele soul van het nummer eruit haalt, ik moet die dubbele kick er wel uit halen idd.. en ik zal eens wat pielen met die geluidjes op het eind van het nummer...

ik ben nu eigenlijk wel heel blij want ik hoor net dat mijn plaatje vanavond wordt gedraaid op een house party in hoofddorp :D dus das wel een leuke start.. ik ga gauw verder met pielen en ik heb er weer zin in!! binnenkort ook mijn eigen site www.ghettogrooves.com zodat ik mijn nummers degelijk kan posten.

Voorlopig ben ik ff blij en wacht de reactie af van de feestgangers :D hij zal mijn track gebruiken om het op gang te brengen.

GRTZ MIKE!

:geslaagd: :doei:

Back