Techno Jam 1e eer met Elektron Analog Keys

Luctae

syncopaat
Vorige week de elektron analog keys opgehaald bij een vriendelijk forumlid. Vandaag een jam in elkaar geknutseld. Voor wie er maar zin in heeft :okdan:

Stephan Bodzin zou trots op je geweest zijn! Oh wacht, die leeft nog he!

Super vet!
Ik heb het idee omdat je met apparatuur werkt, je meer gelimiteerd bent en daardoor meer speelse ideeën de tijd voor neemt.

Persoonlijk had ik wel een andere kick gekozen om dit te dragen.
Eentje die wat meer ronder is.
Misschien hier een daar wat vliegende claps of andere percussie zou ook geen kwaad kunnen.
Te minste als je naar feedback zoekt :)

Een mooi compliment, en terecht :okdan:

edit: haha zie nu ook in de beschrijving dat het op Stephan geinspireerd is. Well done! En moet zeggen, die bass station klinkt toch ook wel lekker hoor!

zoals steeds : zeer mooi ! :)

Een mooi compliment, en terecht :okdan:

edit: haha zie nu ook in de beschrijving dat het op Stephan geinspireerd is. Well done! En moet zeggen, die bass station klinkt toch ook wel lekker hoor!

Wow, dat zijn mooie commentaren zeg! Hartelijk dank daarvoor! Ik vind Bodzin echt zo waanzinnig lekkere tracks maken. Uiteraard was het mijn insteek om een dergelijke sound na te streven, maar blijkbaar is dat ook nog eens gelukt :)

Super vet!
Ik heb het idee omdat je met apparatuur werkt, je meer gelimiteerd bent en daardoor meer speelse ideeën de tijd voor neemt.

Persoonlijk had ik wel een andere kick gekozen om dit te dragen.
Eentje die wat meer ronder is.
Misschien hier een daar wat vliegende claps of andere percussie zou ook geen kwaad kunnen.
Te minste als je naar feedback zoekt :)

Je hebt helemaal gelijk dat de beperking de creativiteit bevorderd, althans dat geldt voor mij.

Ik hou persoonlijk van wat meer thump in de kick en heb bewust ook een beetje gekozen om niet eenzelfde kick als bodzin veel gebruikt te gebruiken. Wel staat de kick wat te hard in de mix hoor ik nu... Die vliegende/percussie is een uitstekend idee. Ik neem het mee voor de volgende sessie! Bedankt voor je feedback, dat waardeer ik zeer!

Prima in elkaar gezet inderdaad, de geluiden passen mooi bij elkaar en ook de mix en effecten klinken gewoon goed. Lekker bezig!

Heel tof om te lezen dat ie in de smaak valt. In basis maak ik muziekjes omdat ik er plezier aan beleeft. Extra tof als anderen het ook nog eens kunnen waarderen. Hartelijk dank voor het luisteren en de vriendelijke woorden!

Ik moest wel even de rust vinden om ernaar te kunnen luisteren...

Vind het knap dat je ondanks zo'n goed geoutilleerde studio, in staat bent minimal te blijven.

Lekkere sound. Leuk dat je wat werk hebt gemaakt van het filpmje. Heb je dat gedaan met een live cam switching app of later gedit? Altijd gaaf om live studio sessions te zien!
Fijne overzichtelijke setup ook.

Ik moest wel even de rust vinden om ernaar te kunnen luisteren...

Vind het knap dat je ondanks zo'n goed geoutilleerde studio, in staat bent minimal te blijven.

Thx! Nou het is ook best lastig om minimal te blijven moet ik bekennen. Voor mijn gevoel is dit de eerste keer dat het ook naar eigen tevredenheid gelukt is. De sounds die wel gebruikt worden moeten van goede kwaliteit zijn en dat is niet per sé eenvoudig! Ik ben me ook meer aan het verdiepen in sound design, zodat ik dingen beter op elkaar kan afstemmen.

Lekkere sound. Leuk dat je wat werk hebt gemaakt van het filpmje. Heb je dat gedaan met een live cam switching app of later gedit? Altijd gaaf om live studio sessions te zien!
Fijne overzichtelijke setup ook.

Thx! Het filmpje is geschoten met een iphone en een ipad en later een multicam edit van gemaakt in Final Cut.

Mooie studio inderdaad, ben ik wel met Tijs eens. En dat het leuk gefilmd en geëdit is ben ik het ook mee eens. Leuk om zo de studio te zien van de mede SF leden.

Back