[Tech House] Southern Tribes

mark_smit

mark-smit.eu
Dag Synthforummensen,

Afgelopen nieuwe speakers gekocht en overgestapt van FL Studio naar Ableton omdat ik nog studenten korting kon krijgen.
Dit maakt deze track voor mij iets spannender want ik ben volledig uit mijn comfort zone.

De track zelf:
Het is een donkere track met dominante drums.
In plaats van aan een discotheek zat ik aan een loods te denken.

https://soundcloud.com/arksss/africa-master/s-qfLR3

Ik ben echt super benieuwd wat jullie er van vinden!

Lekker hoor, leuk die mini breaks met die vocal.

vette track, lekker spacende synth die er in de break bij komt. Ben het wel een beetje met Gloomy eens dat de break een beetje een anti-climax is, hoewel dat wel weer bij het genre past dus ook niet perse slecht, maar persoonlijke smaak.

Klinkt weer lekker Mark :) Verloor op het laatste gedeelte wat aandacht, maar goede vibe hoor! Ik doe het je niet na.

Bedankt heren!

Deze track laat ik even een paar dagen rusten, zodat ik er weer met frisse oren in zit.
De tweede drop is zeker een beetje anticlimax, ik probeerde daarbij ook de hele sfeer een beetje om te gooien terug naar de drop.
De lead vervalt daarom ook gelijk.

Bedankt voor de waardevolle feedback!

Bestaan discotheken nog?? Ah ja, misschien in de buurt van Zwolle…

Koele track! Goed gemixed ook. Ik vind die stuiterkikjes na de breaks heel ok maar het geluid wat er op 2:40 inkomt en de break die volgt, vind ik niet zo… Wil niet zeggen dat het slecht is ofzo maar ik verwacht dat het een andere kant op kan. Meer duister vooral! Zou een sterke track kunnen worden, ik denk.

Lekker! Die mix zit goed in elkaar. Lekkere dikke sub bass die goed samen speelt met de kick en de groove van de drums. De opbouw van de track pakt me niet helemaal (lijkt iets te missen). Maar als eerste track in een nieuwe DAW helemaal niet gek.

Hartstikke bedankt voor de reacties!
De track is inderdaad wel stevig, misschien zelfs iets te stevig.

Wat Presethead aangeeft kan ik me eigenlijk ook wel in vinden.
Maar goed, ik ben de track nu echt volledig zat, tijd voor wat nieuws!

Gelukkig heb ik alweer een nieuw ideetje liggen :).

Ik vind hem ook lekker, dit genre ligt mij wel. En de mix klinkt lekker dik, dus dit nummer is zeker geen slecht begin van je Ableton carrière.

Dag Synthforummensen,

Afgelopen nieuwe speakers gekocht en overgestapt van FL Studio naar Ableton omdat ik nog studenten korting kon krijgen.
Dit maakt deze track voor mij iets spannender want ik ben volledig uit mijn comfort zone.

Ik ben echt super benieuwd wat jullie er van vinden!

Wat mij betreft mag je uit je comfortzone blijven stappen. Ik vind het écht een hele dikke track. Ik kon mijn hoofd niet stil houden. Fijne mix ook! Keep up the good work!

p.s. welke spiekers heb je gekocht?

Wat mij betreft mag je uit je comfortzone blijven stappen. Ik vind het écht een hele dikke track. Ik kon mijn hoofd niet stil houden. Fijne mix ook! Keep up the good work!

p.s. welke spiekers heb je gekocht?

Mijn keuze was onverwachts en ver buiten mijn budget gevallen.
Ik ben van krk rpg 5 inches naar Adam AX7's gegaan.
Eigenlijk wou ik de 8 inch variant nemen van de KRK's.

Maar toen iemand die adam's op had gezet kon ik eigenlijk niet meer terug.

Nu ongeveer 2-3 weken verder ben ik super blij met mijn keuze.
Mijn oren zijn een stuk minder vermoeid en ik kan veel beter de kick en bass horen als voorheen.

Dit zorgt ervoor dat ik de volume niet meer zo stom hard zet om iets te kunnen horen.

Over de track, achteraf gezien denk ik dat de bas te hard staat.
Drums klinkt niet schel genoeg en kan de track ook niet ergens mee vergelijken.
Dus ik denk niet dat ik hem zo ergens kan lozen.
Je kan hem morgen denk ik wel openbaar op Soundcloud verwachten :)

De volgende track wordt in ieder geval een stuk meer housey en gezelliger.

Bedankt voor de leuke reactie!

Back