[electro] spayne - controlled madness

speen

Ingeburgerd
https://soundcloud.com/spayne/controlled-madness

Het is een electro track geworden dit keer. Ik ben er zelf best tevreden mee, en ook leuk om eens wat anders te maken dan techno.

Ben benieuwd naar jullie commentaar!:okdan:

Ik vind eigenlijk alle geluiden mooi en goed bij elkaar passen, behalve de bas. Daar zou ik iets dikkers/vollers/stevigers voor nemen, misschien zelfs wel een soort drum&bass-achtig basgeluid. En ik zou de kickdrum nog wat harder zetten (of meer bas erbij EQ'en) zodat deze wat meer 'in your face' basgewicht heeft, zeker als je de bas gaat laten zoals hij nu is. Zijn natuurlijk mijn persoonlijke voorkeuren, maar ik denk dat de track er nog beter van zou worden. De track is overigens nu al heel prima in orde hoor, ik heb er met plezier naar geluisterd, zit echt wel goed in elkaar allemaal verder qua productie. Lekker bezig!

knappe retro-plaat, maar je moet eens goed luisteren naar de clap. Die is véél te prominent aanwezig en staat te luid.. Eerlijk gezegd werkte het een beetje op mijn zenuwen.. Heb je zo geen effecten generator die de clap kan automaten ? Of nu een dan een delay'tje erop of wat reverb.. Succes en alleszins toch nog een leuke plaat. Cheers ! :)

Eens met bovenstaande comments. Kick mag veel voller binnenrollen en die clap is net iets te droog in-your-face. Mag ook iets meer variatie in de clap qua ritme denk ik.

Verder hele vette vibe hoor! Waar heb je die voice-sample vandaan?

thanks allen!

kick harder en de reverb op de clap wat automaten dus.. ik ga er nog eens aan zitten. ik vind zelf wel dat het juist die clap moet zijn die de boel drijft, is toch typisch electro

thanks allen!

kick harder en de reverb op de clap wat automaten dus.. ik ga er nog eens aan zitten. ik vind zelf wel dat het juist die clap moet zijn die de boel drijft, is toch typisch electro

Ik heb geen moeite met het volume van de clap, die is prima, en zeker als je de kick harder gaat zetten. Maar je kan er altijd even mee experimenteren natuurlijk, kan nooit geen kwaad. Probeer ook eens een dikker geluid voor de baslijn, haha! ;)

Vette stem, heb je die met een speech synthesis ding gedaan? Ik ben gek op robotstemmen :)

Back