Wat is dat met die huidige cassettes-hype?

Ja....die VPRO nachten begin jaren '90 met 8 uur continu elektronische dance. Was dat ook Cyber Radio?

Ik nam dat intergraal op met mijn (destijds High End) Philips Matchline VR 737 (of soortgelijk type) VHS recorder/player die ook alleen audio kon opnemen. FM gemoduleerd 20 Hz - 20 kHz. Beter dan een compact cassette en het normale lineaire VHS audio spoor.

Kon ook op lagere snelheid opnemen waarmee hij 8 uur continu kon opnemen. Zo'n hele nacht dus. Die tapes zullen ook nog wel ergens liggen. En volgens mij heb ik die VHS machine ook nog ergens liggen.

Ik zie dat er jaren geleden (2011) ook al een Cyber Radio thread was op Synthforum
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=147595

Laatst gewijzigd:
Liedjes van de radio opnemen heb ik niet veel gedaan vroeger (ik zorgde dan dat ik wel ergens de hele LP vandaan haalde), maar in mijn jongere tienerjaren wel vaak 's avonds laat op vrijdag en/of zaterdag de VPRO waar ze elektronische muziek draaide - ik geloof een programma van Luc / Luuk Jansen met de naam Semtex? Vaak livesets van Chemistry en zelfs een keer het hele Prodigy concert dat in Central Studios was opgenomen en waar ik bij was geweest. Dat was wel tof om dan te hebben.

Vergeet vooral "Avro's driemaal doordraai" en "For those who like to groove" niet ;)

Nu luister ik nooit (meer) radio maar is er nog iets dergelijks op de radio te beluisteren? Programma's die niet dat voorgekauwde (betaalde) commerciële meuk draaien?

Nu luister ik nooit (meer) radio maar is er nog iets dergelijks op de radio te beluisteren? Programma's die niet dat voorgekauwde (betaalde) commerciële meuk draaien?

Jaaa, wel via internetradio:
  • X-Rated op Concertradio
  • Klangwelt etc op Laut.fm
  • Abstrait op Laut.fm
  • Open Sounds op WDR3
  • Nova op RTE (als dat nog bestaat...)
    etc

Hier ook dozen vol cassettebandjes. Met zo'n beetje de hele platenbieb van Utrecht. Ik was toen echt een verslaafde, elke dinsdag- en donderdagavond kijken of er wat nieuws te scoren was. Rijen met tapes van m'n Tascam 244. Moet ik nog steeds eens archiveren. Net als m'n vakantiefoto's...... (Foto? Wat is dat?)

Back