If (Shadows)

Ik vind het nummer best mooi klinken, zeker het reeds genoemde intro, maar als ik iets mag noemen dan denk dat de drums beter kunnen. Alhoewel ik dol ben op 'in the pocket' drums vind ik dat de snare net even te ver naar achter ligt in dit muziekstuk. Ook iets in de kick zit mij niet helemaal lekker, maar misschien dat dit wel meevalt wanneer je de snare iets minder ver naar achteren brengt? Anyway, succes ermee! ;)

Synthesizer synth muziek dacht ik in eerste instantie, en net als ik dat getypt hebt, gaat de muziek een totaal andere en onverwachte kant op :). Mooi intro inderdaad met kleine verrassinkjes. Die lead zou je wellicht een klein beetje legato kunnen geven. En om de swing in de track te benadrukken zou je kunnen overwegen om je hats op elke 16e te spelen met een accentje op de eerste (en natuurlijk de swing erin). Gaat ie misschien iets meer van flowen.

Verrassens slot ook aan een leuke en (inderdaad) verfrissende track.

Het zal wel smaak zijn, maar ik vind de snare juist er te clean bovenop liggen, hij valt niet echt lekker in het geheel weg. Het lijkt ook wel of het twee samples zijn die net niet helemaal gelijk vallen. De drums en bas zijn ook een beetje hoekig voor mijn smaak.

Verder wel een prima sfeertje.

Back