20180408 Ambient Kwurqx 144 (Leslie Sanford - Cobalt VST)

Kwurqx

Happy synthing
Nog een track in de traditie van de analoge synthesizer era (70's, 80's).

Denk: basis oscillators (saw, square/pulse, triangle, noise) en "ouderwetse" analoge synthese technieken.

Deze is (nog) wat wat meer van de lange akkoorden en (nog) wat minder van de arpeggio's/step sequencer. En lange zit voor wie van korte frisse deuntjes houdt....

Alle geluiden (behalve de drums) zijn (wederom) gemaakt op/met Leslie Sanford's excellente gratis VST: Cobalt waar ik de afgelopen dagen veel mee heb geprutst.

cobalt.png

De drums zijn gemaakt op/met de eveneens excellente en gratis VST drumsynthesizer: E-Phonic - Drumatic 3

Naast de genoemde synthesizers als altijd ook een belangrijke rol voor een ritsje gratis VST effects (o.a. EQ, reverb, delay, chorus, compressor, limiter...).

Laatst gewijzigd:
Altijd die hele lijsten aan verbruikte middelen... :D Geeft dat nou zo'n kick, al die 'gearrrrrr'. Dat maakt muziek niet impressive. We gebruiken allemaal effectjes en (digitale) synthesizers.

Muzikaal gezien vind ik het dan ook vrij saai. Dit hadden ze in 1984 ook kunnen maken.
Het is een beetje een 303-geluidje, een suffig percussieloopje en een retro-synth geluid, waar overigens wel een mooi dieper gefilterde synth doorheen loopt.

Maar ja verder... er gebeurt eigenlijk vrijwel niks. Dat hoeft ook niet per sé, het kan ook louter als omgeving/achtergrond-sound dienen. Maar ja, dit voegt m.i. gewoon niet echt iets toe aan het muziekfirmanent.
Ik hoor er geen passie, inspiratie of bezieling in. Dit is voor mij echt een simpel computermuziekje, geprogrammeerd en vooral binnen de lijntjes blijven en proberen niets fout te doen.
Ik zou zeggen, kom es uit die schulp en ga eens echt wat tofs proberen te maken......

Altijd die hele lijsten aan verbruikte middelen... :D Geeft dat nou zo'n kick, al die 'gearrrrrr'. Dat maakt muziek niet impressive. We gebruiken allemaal effectjes en (digitale) synthesizers.

Muzikaal gezien vind ik het dan ook vrij saai. Dit hadden ze in 1984 ook kunnen maken.
Het is een beetje een 303-geluidje, een suffig percussieloopje en een retro-synth geluid, waar overigens wel een mooi dieper gefilterde synth doorheen loopt.

Maar ja verder... er gebeurt eigenlijk vrijwel niks. Dat hoeft ook niet per sé, het kan ook louter als omgeving/achtergrond-sound dienen. Maar ja, dit voegt m.i. gewoon niet echt iets toe aan het muziekfirmanent.
Ik hoor er geen passie, inspiratie of bezieling in. Dit is voor mij echt een simpel computermuziekje, geprogrammeerd en vooral binnen de lijntjes blijven en proberen niets fout te doen.
Ik zou zeggen, kom es uit die schulp en ga eens echt wat tofs proberen te maken......

Duidelijk niks voor jou dit....maar toch bedankt voor je feedback.

Over de "gear-list". Da's niet echt om indruk te maken, hoor....maar gewoon om aan te geven waar het mee gemaakt is. En dat is echt niet voor iedereen hetzelfde. Er is zoveel spul in omloop (in hard- en software). Ik kan het zelf altijd wel waarderen om wat voorbeelden te hebben van gebruik/mogelijkheden van specifieke tooltjes.

Ik gebruik de laatste jaren voornamelijk gratis spulletjes. Niet iedereen kan of wil veel geld besteden aan "gear". Ik ben er in elk geval mee gestopt. Ik probeer mede daarom mijn ervaringen met gratis alternatieven te delen.

Niet slecht, maar ik vond hem wat té minimaal.. mijn vriendin daarentegen vond je track heel mooi.. Persoonlijk vond ik 'm wat lang en kon ik mijn aandacht niet goed vasthouden. Maar je maakt goeie muziek, niet mee stoppen ! Good luck ! :)

Back