Weten jullie dat de Musik Messe is begonnen....

Jopar

Stamgast
Weinig animo naar nieuws?

Tja, de Musik Messe is toch niet meer wat het ooit was....

Nieuws is altijd leuk! Maar er is dit jaar eigenlijk niet zo veel waar ik op wacht. Vorig jaar is er een hele hoop aangekondigd wat nu nog steeds niet of mondjesmaat verkrijgbaar is... als de Peaks, Model Ds, Neutrons, Quantums nu eens echt in de winkel zouden liggen is het weer eens tijd om naar nieuwe dingen te kijken.

NAMM was ook al erg stil. Alleen Korg kwam met een teleurstellende nieuwe bak voor zover ik me kan herinneren.

Er is niet veel nieuws zo te zien. Tot dusver alleen de Valkyrie (waar ik een draad voor heb gemaakt) en een raar buizen-synth ding dat je kunt bedienen met een wind controller en de zoveelste stage piano van Nord. Tot dusver niet echt veel spannends dus.

Er komt weinig boeiend nieuws van de Musik Messe volgens mij... Belangrijkste reden is dat de meeste fabrikanten al voor de komende 1000 jaar synths hebben aangekondigd, waarvan niemand weet (zij zelf incluis) wanneer die ook daadwerkelijk in productie komen.

Ook niet onbelangrijk is dat er de afgelopen jaren een ware exodus heeft plaatsgevonden van fabrikanten die MusikMesse laten schieten ten faveure van Superbooth. Er is ieder jaar minder te zien in Frankfurt, en ik ben ondanks dat ik jarenlang trouwe bezoeker was voor het tweede jaar op rij niet aanwezig omdat ik het gewoon niet meer de moeite waard vind.

Back