Ik hou wel van een lekkere plak kaas op zijn tijd, dus maak je om mij in ieder geval geen zorgen! Sowieso vind ik goed geproduceerde pop vaak leuker en interessanter om te luisteren dan de meeste elektronische muziek.
Ik vind je nummer al heel mooi gemaakt qua geluiden, en ook het arrangement zit solide in elkaar. Ook de vocal past er goed bij. Het is echt zo'n liedje wat je tegenwoordig op de radio kan horen, en dat bedoel ik als compliment voor je producerskunsten.
Toch valt nog niet alles helemaal op zijn plaats voor mij. De meeste verbetering zou je in mijn ogen kunnen behalen door de mix nog eens aan te pakken. Ik denk dat een aantal geluiden wat teveel in de reverb zijn gedrenkt, waardoor je productie al met al net ff wat te 'badkamerig' is geworden. Wat ik zonde vind omdat het nummer verder gewoon echt wel goed in elkaar zit. Ik denk dus dat het de productie ten goede zou komen om de reverbs her en der wat terug te schroeven, of om sommige reverbs voor delays te verruilen. Ik denk dat je sound dan closer komt bij de professionele popproducties zoals je die op de radio hoort, wat volgens mij wel een beetje jouw uitgangspunt/ideaal is.
Waar wat mij betreft wél een beetje (meer) reverb op zou mogen is de clap, die daardoor mooier in de mix zal vallen. Ook zou de clap waarschijnlijk wel wat zachter mogen. Ik zou overigens zelf denk ik een realistischer handklap-geluid (groepje mensen die staan te klappen ipv sample uit drummachine) uitkiezen voor dit nummer en ook gewoon nog een of andere snare erbij op tel 2 en 4. Ook zou ik een andere kick gebruiken die wat minder wollig is en wat meer definitie/attack heeft.
Een hoop commentaar waarvan ik hoop dat je het niet negatief zal opnemen. Want ik ben juist heel enthousiast over je nummer en de reden dat ik je zoveel commentaar geef is omdat ik denk dat je al dicht bij een professionele radiohit productie à la Justin Bieber zit, maar nog nét niet helemaal. Misschien moet je een paar referentiehits in je DAW laden om de mix te vergelijken met die van jouw eigen productie en die daar dan wat op aan te passen?