Beetje jammen met modular, acid en techno beat

ja! lekker! mooi! en wat een setup, prachtig spul, wat je ook intens goed gebruikt.

Koel ja ben er stiekem ook wel een beetje verliefd op m'n rackje hoor :) maar goed te horen dat je het ook nog een beetje wat nuttigs uit vind komen!

Hele toffe modular jam! Erg gave knetterende geluiden hoor. En ook mooi live een opbouw in elkaar gezet. Maak je zo'n complete sequence in de modular zelf, of heb je er nog een sequencer naast staan?
Opbouwende kritiek (je vroeg er zelf om :D ): naast die fraaie synths zijn de drums wel wat saai. Qua geluiden en structuur (dat snaretje op de 2e en 4e tel...)

Thanks! Ja de patch is helemaal in de modular met modular sequencers gemaakt. De main melodie komt uit de varigate/voltage block, en verder een hoop random triggers, end-of-rise, random lfo's etc om de bijgeluiden te triggeren. De hele patch speelt eigenlijk vanzelf, als je goed kijkt verander ik haast niets aan de knoppen van de modular. De beat is voor het ritme. Voor dit genre houd ik wel van een eenvoudige beat omdat het anders teveel afleidt maar misschien iets in doorgeslagen qua eenvoud.

Lekker hoor. En Crispy clear ook hoor.

Misschien bedoelde Gloomy met ruis de distorted klank rond 7:10? Overdrive op ring modulated noise of zoiets...

Aan de ene kant lijkt et me hardstikke leuk om zo met modules en draadjes te stoeien. Aan dan andere kant hecht ik toch we erg aan de snelheid en het gemak van een DAW met Plugins....

File/Project Open/Save/Render, Load/Copy/Paste apparaten, patches en tracks. Nog afgezien van het ruimte en financiële aspect (van beide een stuk minder nodig..).

Maar in de kundige handen van iemand als jij komen er toch wel hele mooie dingen uit die draden, knoppen en schuivenbrij tevoorschijn!

Lekker hoor. En Crispy clear ook hoor.

Misschien bedoelde Gloomy met ruis de distorted klank rond 7:10? Overdrive op ring modulated noise of zoiets...

Aan de ene kant lijkt et me hardstikke leuk om zo met modules en draadjes te stoeien. Aan dan andere kant hecht ik toch we erg aan de snelheid en het gemak van een DAW met Plugins....

File/Project Open/Save/Render, Load/Copy/Paste apparaten, patches en tracks. Nog afgezien van het ruimte en financiële aspect (van beide een stuk minder nodig..).

Maar in de kundige handen van iemand als jij komen er toch wel hele mooie dingen uit die draden, knoppen en schuivenbrij tevoorschijn!

Thanks! Ja efficient is het zeker niet. Maar het werkt - voor mij - wel heel inspirerend. Meeste geluiden, melodieën, ritmes etc die ik met de modular maak, zou ik nooit op gekomen zijn in een DAW. En sommige dingen worden nu eenmaal leuker als je er langer mee bezig bent, fijn dat niet alles zo efficiënt mogelijk hoeft :P
Ik had dit zelf ook niet verwacht maar ik mis het total recall gebeuren totaal niet. Als een patch nog niet klaar is laat je m lekker zitten tot de volgende dag. Heb je iets tofs, dan kan je dat kanaal alvast opnemen als audio en later daar stukjes bij maken. Het helpt zelfs met de focus voor mij om iets af te maken. Maar ik zie dit bij anderen inderdaad vaak verzanden in eindeloos pielen en niks afmaken...

Goede ouderwetse hypnotiserende Techno man! Die snappy snare drum: is dat een sample? En zo ja, waar komt 'ie vandaan? Zit die standaard in de Elektron Digitact?

Back