Avicii overleden

Nap

Nieuwkomer
28 jaar pas, doodsoorzaak nog niet bekend.

De Zweedse dj Avicii is op 28-jarige leeftijd overleden. Dit is vrijdag bekendgemaakt door zijn manager.
Dat melden meerdere media, waaronder Billboard. De doodsoorzaak van de dj is nog niet bekend.

De artiest is vrijdag dood aangetroffen in de stad Muscat in Oman. "Met ons diepste medeleven delen wij het verlies van Tim Bergling, beter bekend als Avicii", zegt zijn woordvoerder Diana Baron.

Zij laat weten dat de artiest vrijdag in de middag werd gevonden. "Zijn familie is er kapot van en we vragen aan iedereen om hun privacy in deze moeilijke tijd te respecteren." Baron vertelt hierbij dat er op korte termijn geen verdere verklaring zal volgen.

De dj verwierf bekendheid met nummers als Hey Brother, Levels en Wake me up. Avicii trad in 2016 voor het laatst op. Hij stopte vanwege zijn fysieke en mentale gezondheid.

"De hele dancewereld is niet aan mij besteed. Het ligt echt niet aan de muziek of aan de shows, maar om alles eromheen", meldde hij in een interview.

https://www.nu.nl/muziek/5232200/zweedse-dj-avicii-28-overleden.html

Ik kon hem helemaal niet maar ik zag van de week op Netflix een docu over hem en z'n hele snelle carriere.
Daarin zag je ook dat naarmate hij ouder werd steeds meer een afkeer kreeg van het hele wereldje en vooral van de managers, de verplichtingen enz.
Hij stopte en deed daarna helemaal niets meer voor zover ik weet.
Ik heb zomaar het gevoel dat ie misschien zelfmoord heeft gepleegd.

Zou kunnen, hij schijnt ook een aardig verleden van serieus drankmisbruik te hebben. Het zal vroeg of laat wel naar buiten komen. Het lijkt me een zwaar leven in de 'fastlane' en je moet er maar tegen kunnen.

Docu ook gezien, hele toffe gast. Gewoon begonnen met muziek maken en daar zijn ziel en zaligheid in kwijt kunnen. Dat kennen we allemaal wel. Het succes en de enorme druk die hij ervaart van anderen en zichzelf oplegt is denk ik iets dat niet te beschrijven is als je het niet meemaakt.

In die docu wordt dat ook wel duidelijk, een moordend tempo en altijd in een feest omgeving. Dan leef je eigenlijk in een soort surreële parallelle wereld. Heel spijtig dit, hij had waarschijnlijk nog veel muziek in zich.

Het is echt niet mijn ding qua muziek. Maar toch erg voor alle mensen rondom die hem graag hadden.
28 he? Mist ie net t boek 27.

Avicii was een enorm getalenteerd muzikant en voor velen een grote inspirator omdat zijn muziek zo vernieuwend - binnen het genre dance - was.
Maar hij was ook iemand die de druk niet aan kon die anderen maar ook die hij zichzelf had opgelegd.

Laidback Luke (zijn ontdekker): "En ineens waren daar die aasgieren die hem contracteerden en op tour stuurden. Hij was er eigenlijk nog niet klaar voor."

En als iemand met een introverte persoonlijkheid is in het middelpunt staan niet zijn ding en dát stond hij volop als zeer succesvolle dj. In 2013 moest hij enkele shows afzeggen en in 2014 alle shows omdat zijn lichaam het niet meer trok. In 2016 komt dan zijn besluit om definitief als dj te stoppen met touren en het als muziekproducer een tijdje rustig aan te doen.
De laatste maanden was Avicci net weer bezig met het maken van nieuwe tracks. Weer lekker muziek maken lijkt het, maar daar was ook een track bij - vertelde Nicky Romero - waarin hij het heeft over "going to heaven".
Wat er mogelijk gebeurt is in Muscat laat zich wellicht makkelijk raden, maar dat kunnen we beter niet doen totdat de ware oorzaak van zijn dood bekend gemaakt is.
Maar ik hoop dat het iets is waar hij niet zelf de hand in heeft gehad. Dat het dus niet zijn keuze is geweest...

Avicii vs Nicky Romero - I Could Be The One

When you need a way to beat the pressure down
When you need to find a way to breathe
I could be the one to make you feel that way
I could be the one to set you free

over de doden niets dan goeds zullen we dan maar zeggen of zo

Muscat is een plaats waar je alleen maar in hotels alcohol kan halen met een pasje. Voor de rest is het verboden om te hebben alleen als je zo’n pasje hebt. Ideaal voor mensen met een alcohol probleem. Ze hebben er geen mensen rechten en over straat lopen is veiliger dan in Nederland. Elke auto rijd een op 5. Want 1 liter kost 30 eurocent. De gemiddelde auto is een landcruser van Toyota je weet wel zo’n enorm ding en ze zijn allemaal wit natuurlijk en je ziet er dis duizenden van op straat. Ze moeten van de sultan elke week in bad bij een vlekje krijg je ook een boete ... hehe Elke 500 meter staat een flitspaal en de boete kost 15 euro. Bij elke 5 inmigranten moet je 1 omanier in diens nemen op een lijst , daar verdienen de meeste omaniers hun geld mee. Als je wat geld hebt is het daar echt een paradijs. Maar wel met een airco want het is er 50 graden , in de winter 27.

Ik heb zomaar het gevoel dat ie misschien zelfmoord heeft gepleegd.
Dat gevoel bekruipt mij ook nadat ik wat over hem heb gelezen. Ik las ook ergens dat hij een geschat vermogen had van 85 miljoen dollar, geld maakt weer 'ns niet gelukkig zo lijkt het. Een gebrek aan geld heeft hem ook niet ongelukkig gemaakt, dat is hier niet aan de orde en hier is dus waarschijnlijk iets anders aan de hand. Kennelijk was z'n alcoholisme behoorlijk ernstig als je de berichten mag geloven. Hoe dan ook, enorm triest dat zo'n jonge vent veel te vroeg hier niet meer is. :(

28 he? Mist ie net t boek 27.
Aan de '27 Club' moest ik al ook denken.

Het gebeurt wel vaker dat mensen vanuit een soort enthousiasme ergens in duiken en dan er achter komen dat als de belangen groter worden dat de wereld niet zo'n leuke plek is, er zijn er die gedesillusioneerd raken en worden er depri van.
Misschien is het ook wel lastig als je ergens de top in hebt bereikt om dan weer opnieuw te beginnen zonder dat iedereen wat van je wil.
Hij was van nature best wel introvert heb ik begrepen en misschien dat dit hem toch teveel parten speelde in z'n hoofd.
Maar goed, dit zijn ook maar speculaties natuurlijk.

En vandaag kwam een bericht van de directeur van zijn platenmaatschappij naar buiten dat Avicii net een nieuw album klaar had. Dat kan toch geen toeval zijn zou ze haast zeggen...
Muscat is een plaats waar je alleen maar in hotels alcohol kan halen met een pasje. Voor de rest is het verboden om te hebben alleen als je zo’n pasje hebt.
Er zijn wel hotels in Oman waar toeristen onbeperkt alcohol kunnen bestellen, maar je mag er niet de (openbare) straat mee op. In restaurants is alcohol niet altijd door toeristen te bestellen bij het eten. En bijna elke taxichauffeur helpt je wel aan alcoholische drank (voor een redelijke prijs) als je dat wilt.

Voor de Omani gelden inderdaad strenge regels voor het kopen van alcohol. Ze mogen maar een bepaalde max. hoeveelheid kopen (die afhankelijk is van hun inkomen).

En vandaag kwam een bericht van de directeur van zijn platenmaatschappij naar buiten dat Avicii net een nieuw album klaar had. Dat kan toch geen toeval zijn zou ze haast zeggen...

Mwoch, een artiest hoeft niet per se nieuw werk te hebben om na zijn dood ineens keihard te verkopen, de oude meuk gaat dan ineens ook weer als een malle. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat dat nieuwe album verkrijgbaar is, ze zullen wel flink zweten om het nog zo veel mogelijk op de hypegolf mee te kunnen laten surfen. Voordat de massa weer door de volgende hype is afgeleid.

Dat is zo, maar misschien dat Avicii dát album per se eerst af heeft willen maken voordat hij de stekker eruit zou trekken. Of dat er toen weer druk op hem uitgeoefend is om maar weer te gaan touren (met dat album). We weten het niet, het zijn natuurlijk allemaal maar speculaties...

misschien omdat het maar speculaties zijn gewoon even stoppen met speculeren?
jezoes heej
zou mooi zijn als alle andere doden op d'wereld ook zoveel aandacht zouden krijgen trouwens

Back