Presonus firestation ervaringen?

olafmol

[EXPANSIONS]
wie o wie heeft er hier ervaring met de presonus firestation? vinnum na de recente prijsdaling wel erg interessant worden, aangezien ik nog steeds naar een firewire soundcard op zoek ben met minstens 4 ins en 4 outs.... die eikels van m-audio hebben die FW410 maar 2(!!!) inputs gegeven...achterlijk....... enniewee..die firestation heeft er dus genoeg, plus nog 2 mooie mic preamp ingangen enzo...en mLan support.............

dat ie maar 48KHz max heeft maakt me niet zo heel veel uit, 24bits vinnik belangrijker...maar hoe draait ie onder windoos? goeie lage latency? lekker stabiel? hoe zijn de drivers? kan je ook nog andere firewire apparaten op dezelfde firewire bus hangen als je de firestation eraan hangt, of neemt zo'n mLan apparaat de hele IEEE bus gelijk tot z'n beschikking? vragen vragen vragen..

Olaf

wat kost ie na de prijsverlaging dan ??

Ik zag 'n prijslijst van RSL, daarop stond ie voor 899 euro, vind ik toch niet echt weinig.......
Maar het ding ziet er idd wel errug interessant uit !! (ik heb nl 8-in nodig....)

Origineel geplaatst door gemmetje
wat kost ie na de prijsverlaging dan ??

Ik zag 'n prijslijst van RSL, daarop stond ie voor 899 euro, vind ik toch niet echt weinig.......
Maar het ding ziet er idd wel errug interessant uit !! (ik heb nl 8-in nodig....)

619 oiro bij thomann...... het enige valide alternatief lijkt momenteel een RME hammerfall DSP maar die is weer een stuk duurder...... msischien straks als ESI en hercules met hun firewire dingen op de markt komen.... en er is nog de USB2 edirol bak

Origineel geplaatst door olafmol
619 oiro bij thomann...... het enige valide alternatief lijkt momenteel een RME hammerfall DSP maar die is weer een stuk duurder...... msischien straks als ESI en hercules met hun firewire dingen op de markt komen.... en er is nog de USB2 edirol bak

Die edirol-bak leek me ook wel ok.
Hercules had ik gezien, alleen 2 dingetjes: ik heb zo m'n vraagtekens bij de geluidskwaliteit van die hercules, en er is GEEN dealer te vinden van dat ding ! zelfs de importeur is ermee gestopt, omdat hercules zo'n lange levertijden hanteert, dat er geen hond op wil wachten.
RME is voor mij helaas te hoog gegrepen.......

Er gaan geruchten dat RME ook met fireware hardware bezig is.

Maar op het mLan forum kun je ea over ervaringen van Firestations lezen.
http://www.mlancentral.com

zover ik weet kan die firestation of alleen analoog
of alleen adat ...
dat vond ik toch wel wat minder

maar die RME is toch niet zo duur ?
zit toch rond de 800 euro inclusief pcmcia/hammerfall serie ?

ben ook wel benieuwd naar RME en firewire btw

Origineel geplaatst door MadR
zover ik weet kan die firestation of alleen analoog
of alleen adat ...
dat vond ik toch wel wat minder

maar die RME is toch niet zo duur ?
zit toch rond de 800 euro inclusief pcmcia/hammerfall serie ?

ben ook wel benieuwd naar RME en firewire btw

900 nogwat euro voor de hammerfall DSP met pcmcia, en dan nog eens 250 oiro ofzo voor de PCI interface-kaart....da's nogal een verschil met 615 oiro....

ikke dombo zyn!!! wat is er toch met dat firewire dan? ik heb zon RME Multiface, werkt als een tiet! wat is er dan beter aan zo'n firewire?

eh 890 euro voor de RME - HDSP PCI + Multiface

of alleen pcmcia + multiface = 900 euro
als je dan nog een pcmcia pci reader koopt voor pc ( kan nooit duur zijn ) kan je die en op je pc en laptop gebruiken

dan heb je wel 52 kanalen I/O op 24 bit 96 khz
en met de smux op de adat heb je 12 kanalen
al weet ik niet of dat 12 in en 12 uit is

zal wel 6 in en 6 uit zijn

echter jij gaat die adat denk ik niet gebruiken dus dan heb je er niet zoveel aan.

toch vind ik het verschil tussen 685 voor een firestation en 900 euro voor RME combo
het verschil meer dan waard ...

vraag blijft .. heb je het allemaal nodig ?

Origineel geplaatst door Bosscher
ikke dombo zyn!!! wat is er toch met dat firewire dan? ik heb zon RME Multiface, werkt als een tiet! wat is er dan beter aan zo'n firewire?
je hebt geen interface kaart meer nodig !
dus geen pci of pcmcia kaart

nadeel is wel dat het mixen dan op de pc/mac wordt gedaan
en je dat cpu power kost ...

dat heb je ze goed als niet bij de RME spullen

eh 890 euro voor de RME - HDSP PCI + Multiface

of alleen pcmcia + multiface = 900 euro
als je dan nog een pcmcia pci reader koopt voor pc ( kan nooit duur zijn ) kan je die en op je pc en laptop gebruiken

dan heb je wel 52 kanalen I/O op 24 bit 96 khz
en met de smux op de adat heb je 12 kanalen
al weet ik niet of dat 12 in en 12 uit is

zal wel 6 in en 6 uit zijn

echter jij gaat die adat denk ik niet gebruiken dus dan heb je er niet zoveel aan.

toch vind ik het verschil tussen 685 voor een firestation en 900 euro voor RME combo
het verschil meer dan waard ...

vraag blijft .. heb je het allemaal nodig ?

mmmm zo'n PCMCIA reader voor PC is helemaal nie zo'n slecht idee idd...helemaal niet aan gedacht! maar zit daar geen addertje onder het gras?

ik heb het helaasch wel nodig, in ieder geval minstens 4 ins en 4 outs heb ik nodig...meer eigenlijk niet

Origineel geplaatst door olafmol
mmmm zo'n PCMCIA reader voor PC is helemaal nie zo'n slecht idee idd...helemaal niet aan gedacht! maar zit daar geen addertje onder het gras?

ik heb het helaasch wel nodig, in ieder geval minstens 4 ins en 4 outs heb ik nodig...meer eigenlijk niet

ja je moet denk ik wel opletten welke versie je koopt
iig PCMCIA type II, 32 bit ( maar ik zou het iig effe goed checken)

RME CardBus Interface, 100% Plug & Play compatible,Hammerfall hardware design: mono channels in block mode,organized in 32 bit ASIO double buffers, ASIO poured inhardware! 0 (zero!)% CPU load when using the maximumnumber of channels (52), Byte swap for Mac included inhardware, Automatic hardware selftest when booting,Hardware update via software (virtual EPROM update),Complete interrupt sharing, PCMCIA type II, 32 bit CardBuscard, Zero wait state PCI Busmaster interface (130 MB/stransfer rate in both directions), Current load: ca. 300mA, Output: Closed LAN connector Package contents: PCMCIA type II card, cable 4.5 meter(Closed LAN to IEEE 1394), switching power supply 100V-240 V/12 V - 1 A, car cable, battery cable,

en als je het niet nodig hebt niet doen ..
echter ik ben zelf ook op zoek en wacht nog effe ...
ik vind de specs van de verschillende opties nog niet je van het
en als ik er 1 koop zou het leuk zijn als ik hem ook in de studio kan gebruiken ipc alleen voor live

bij mij zou het of die rme combo worden
of die 24 I/O van motu
jammer genoeg heeft de laatste ook nog geen firewire en is redelijk prijzig

naja ik wacht iig nog effe ...

MadR, je haalt van alles door elkaar.

Multiface is midi, 8x analog en 1x adat in/out.
En adat kun je mux'en (multiplexen) en dan maak je van 8 kanalen 4 kanalen 96Khz (of 88.1)
Dus 16 of na mux'en 12.

Digifac is midi en 3x adat in/out.
Dus 24 kanalen en na mux'en 12.

En die DSP die op die RME zit gebruiken ze om die kanalen te routen/mixen, dus een patchbay functionaliteit ook nog.
Maar die IO is gewoon tussen de PCI/PCMCIA bus en de kaart en da's bot een grote datastroom. Die kaart gaat het dan later zelf weer uit elkaar klussen en van/naar de goeie in/uitgangen mixen.

En dus qua CPU load tussen RME en een firewire kaart zit er niet bijster veel verschil behalve dat firewire nog wat buffering heeft en dus efficienter om kan gaan. Het verschil in snelheid is marginaal. (400Mb/s tegen 1Gb/s of zoiets, allebij meer dan genoeg voor zoveel audio sporen)

En over die Firewire interface. Ik heb gehoord van mensen met Apple laptops die zo'n ding hadden en daarachter nog een HD gebruikten maar dat niet altijd even goed ging. Maar de Presonus drivers zouden na een paar wazige versies wel stabiel zijn.

Origineel geplaatst door fuse

En adat kun je mux'en (multiplexen) en dan maak je van 8 kanalen 4 kanalen 96Khz (of 88.1)
Dus 16 of na mux'en 12.

En die DSP die op die RME zit gebruiken ze om die kanalen te routen/mixen, dus een patchbay functionaliteit ook nog.
Maar die IO is gewoon tussen de PCI/PCMCIA bus en de kaart en da's bot een grote datastroom. Die kaart gaat het dan later zelf weer uit elkaar klussen en van/naar de goeie in/uitgangen mixen.

En dus qua CPU load tussen RME en een firewire kaart zit er niet bijster veel verschil behalve dat firewire nog wat buffering heeft en dus efficienter om kan gaan. Het verschil in snelheid is marginaal. (400Mb/s tegen 1Gb/s of zoiets, allebij meer dan genoeg voor zoveel audio sporen)

En over die Firewire interface. Ik heb gehoord van mensen met Apple laptops die zo'n ding hadden en daarachter nog een HD gebruikten maar dat niet altijd even goed ging. Maar de Presonus drivers zouden na een paar wazige versies wel stabiel zijn.

dat laatste had ik ook gehoord...dat bevalt me maar matig want ik wil wel een firewire externe HD aan mijn laptop kunnen hangen en tegelijkertijd mijn geluidskaart gebruiken....

enniewee..die ESI firewire QUADfire lijkt erg goed, maar is nog niet op de markt....4 in en 4 out, plus nog een pre-amp....wat ik trouwens niet snap: waarom zijn die firewire bakkies zo extreeeeem veel duurder dan vergelijkbare PCI kaarten?? alleen vanwege de behuizing en de firewire chipset??? of omdat het zo nieuw is, markt afromen zeg maar?

Origineel geplaatst door fuse

Dus 16 of na mux'en 12.

ja ik haal het een beetje door elkaar ja
die multiface doet geen 52 kanalen .. pcmcia en pci kaart wel

ik kom met die multiface dus op 16 kanalen analoog, en 8 kanalen adat
is toch wel 24 kanalen ... op 24/96

of 32 waarvan de adat dan op 24/48 werkt ...

en die digiface
3 * adat I/O = 48 kanalen zonder smux
en 24 kanalen via smux

deze ESI bedoel ik:
http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=16&page=1

maar toch wel weer 500 dollares adviesprijs..zal wel 450 oiro straatprijs worden ofzo..misshcien zelfs wel iets minder...hopelijk zijn de drivers goed......dan is ie erg interessant omdat ie precies het middensegment pakt, en mooi in balans is qua ins en outs, itt de FW410 enzo...

madr: 192kbps vinnik ook interessant voor als ik em als ms.pinky audio-device ga gebruiken evt ooit op een dag.....over een dikke PA zou je toch iets moeten horen qua verschil ;)

ohja...daarover gesproken, ff OT: kerri chandler laatst in de winkel van sinkel, met FS, klonk retegoed vonnik, die ging echt tekeer en mooie brede mix, met recente en klassieke house en zelfs de echte oude deep disco classics, mooi voorbeeld van de mogelijkheden

is op zich een leuke optie die esi ..
al zegt het merk me niet zoveel

en 192 khz is zeker leuk ...
maar wat gebruikte kerri trouwens ?
gewoon de standaard FS audio interface ?
( misschien zijn er al beta versies die andere i/o aankunnen ?)
en jij vondt dat wel goed klinken ?
wat draaide die voor software ? was dat al Traktor FS ? of gewoon de oude FS ?

is op zich een leuke optie die esi ..
al zegt het merk me niet zoveel

en 192 khz is zeker leuk ...
maar wat gebruikte kerri trouwens ?
gewoon de standaard FS audio interface ?
( misschien zijn er al beta versies die andere i/o aankunnen ?)
en jij vondt dat wel goed klinken ?
wat draaide die voor software ? was dat al Traktor FS ? of gewoon de oude FS ?

ja hij gebruikte bij mijn weten de standaard FS hardware...er is ook nog geen enkele aanwijzing dat dit ooit zal veranderen, maw ASIO support..... ik heb geen idee welke versie van de software hij gebruikte, dat konnik niet zien.....maar kerri beetje kennende zal het vast de traktor FS versie zijn geweest...hij wil altijd de eerste zijn met dingen....de sound was absoluut OK, al weet ik niet of hij MP3's of Wav/AIFF gebruikte.......volgens mij gebruikt hij normaliter 192kbps MP3's....... ik heb trouwens vorige week John Tejada wat promo's gestuurd, die had genoeg aan een 320kbps MP3 linkje, gebruikt ook FS ;)

dat van die ASIO support heb ik wel gelezen op de traktor site
dat zou bij traktor 3.0 (waarbij traktor FS en traktor normaal samenkomen)
gaan plaatsvinden .. maar of het 100% zeker is weet ik niet

maar wat was de reactie van John Tejada ???
daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk !

dat van die ASIO support heb ik wel gelezen op de traktor site
dat zou bij traktor 3.0 (waarbij traktor FS en traktor normaal samenkomen)
gaan plaatsvinden .. maar of het 100% zeker is weet ik niet

maar wat was de reactie van John Tejada ???
daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk !

ja traktor 3 gaat ASIO krijgen, maar ik geloof niet dat traktor en traktor FS samengaan.....tenminste daar heb ik op de "list" nog nix van vernomen, ook niet through the grapevine..... ik denk wel dat ze er idd niet aan ontkomen om dan ASIO support erin te bakken, dat zou echt achterlijk zijn als ze dat niet deden....

enniewee...john draait de trax regelmatig, hij vindt ze erg lekker...het ging trouwens om de trax van Bram (Quinn) onze 2e release dus..

Back