Ineens heb je het ...... je wilt live, je wilt freaken/jammen
etc maar je TR 909 laat je het liefst netjes in de studio staan. Daarbij ben je toe aan 'n nieuwe uitdaging, lekker kloten met soldeerprut en daar wat van leren.
Dus wat doe je dan ?
Je gaat een drumcomputer in elkaar flatsen
genaamd: The Nielmachine
En dan geen crap, maar echt analoog (m.u.v. bekken gerelateerde geluiden) waarmee je live kan jammen volgens de heerlijk werkende Roland TR sequencer en tegelijkertijd goed in je midi setup te proppen is.
Klinkt allemaal als een hels karwei, maar dat zal wel meevallen denk ik .....
Het langlopende idee is gisteren veranderd in actief speuren naar onderdelen, toen ik een Boss HC 2 analoge handclap tegen het lijf liep, welke bijna identiek is aan de 808/909.
Al snel ben ik verder gaan zoeken naar info m.b.t. types en prijzen en kwam wat leuke dingen tegen voor 'n laag prijsje.
Ingrediënten:
in bezit:
-Boss HC 2 (handclap)
-Pearl drum X (5 analoge drumsynths in één module, incl. parameters en opslag voor 8 sets, 5 trigger inputs, vanavond ophalen)
-Casio SK 5
nog gezocht/ aan te schaffen (hint) :
-TR 707 (sequencer + cymbalsounds)
-losse onderdelen zoals aluminiumplaat/inbouwbak, schroeven/popnagels, stickers/print etc.
nog te doen:
-Layout
-voedingenoplossing
-bouwen
Alle apparaten worden ontdaan van hun casing en vervolgens op een handige manier (indien nodig afgeschermd van elkaar) in een degelijke box gemonteerd. Topblad zal alle controllers hebben die nodig zijn.
Formaat zal iets worden als een SL1200 draaitafel (35x45 cm?)
Dit is de eerste opzet, aanvullingen zullen er in de toekomst nog bijkomen, zoals de ingebouwde sampler met modificaties(Casio SK 5) en extra analoge synthonderdelen.
Het wordt geen die-hard soldeerwerk, maar het uiteindelijke resultaat klinkt nu al als muziek in de oren.
Ik hou jullie op de hoogte .....
etc maar je TR 909 laat je het liefst netjes in de studio staan. Daarbij ben je toe aan 'n nieuwe uitdaging, lekker kloten met soldeerprut en daar wat van leren.Dus wat doe je dan ?
Je gaat een drumcomputer in elkaar flatsen
En dan geen crap, maar echt analoog (m.u.v. bekken gerelateerde geluiden) waarmee je live kan jammen volgens de heerlijk werkende Roland TR sequencer en tegelijkertijd goed in je midi setup te proppen is.
Klinkt allemaal als een hels karwei, maar dat zal wel meevallen denk ik .....
Het langlopende idee is gisteren veranderd in actief speuren naar onderdelen, toen ik een Boss HC 2 analoge handclap tegen het lijf liep, welke bijna identiek is aan de 808/909.
Al snel ben ik verder gaan zoeken naar info m.b.t. types en prijzen en kwam wat leuke dingen tegen voor 'n laag prijsje.
Ingrediënten:
in bezit:
-Boss HC 2 (handclap)
-Pearl drum X (5 analoge drumsynths in één module, incl. parameters en opslag voor 8 sets, 5 trigger inputs, vanavond ophalen)
-Casio SK 5
nog gezocht/ aan te schaffen (hint) :
-TR 707 (sequencer + cymbalsounds)
-losse onderdelen zoals aluminiumplaat/inbouwbak, schroeven/popnagels, stickers/print etc.
nog te doen:
-Layout
-voedingenoplossing
-bouwen
Alle apparaten worden ontdaan van hun casing en vervolgens op een handige manier (indien nodig afgeschermd van elkaar) in een degelijke box gemonteerd. Topblad zal alle controllers hebben die nodig zijn.
Formaat zal iets worden als een SL1200 draaitafel (35x45 cm?)
Dit is de eerste opzet, aanvullingen zullen er in de toekomst nog bijkomen, zoals de ingebouwde sampler met modificaties(Casio SK 5) en extra analoge synthonderdelen.
Het wordt geen die-hard soldeerwerk, maar het uiteindelijke resultaat klinkt nu al als muziek in de oren.
Ik hou jullie op de hoogte .....

, de naam ervan ben ik even kwijt ....... help?