Sequensing

Origineel geplaatst door Headquarters

USB = 1 msec vertraging

Grtz Brmz

Heb joe daar last van dan ?
1 Ms is niet merkbaar hoor in de praktijk (knappe jongen als je dat wel kunt....)
Maar dat verhaaltje over Logic van je ... heeft ie dit altijd gedaan of ? Zo aan je verhaal te horen niet dus.. hoe heb je eerder gewerkt dan ?

?firewire? que?

Doet dat alles? zit daar geen vertraging in ? USB = 1 msec vertraging

Grtz Brmz

verdiep je eerst eens goed in de materie voordat je vragen gaat stellen.
Sorry, no offence

Firewire is idd sneller dan USB en wat Kevin ook al zegt, je hoort het niet.
Waarom ga je je niet in een winkel goed laten voorlichten?
Ze hebben daar vaan div. sets demo klaar staan.
Das een betere overtuiging dan dat 3000 leden dadelijk iets anders gaan roepen.

Thnx voor de reply...

zet maar eens twee audiokanalen 1 msec uit elkaar dan hoor je het meteen!

Ik kan het in de winkel natuurlijk vragen, maar hier op internet natuurlijk ook! :P
Maar goe ik ga wel efkes naar de dealer die het meteen en helder kan uitleggen. *D

Ik werkte eerder met Cubase... Toen logic... ging allemaal heel erug goed todat ik op internet kwam toen ging het eigenlijk een beetje fout... mijn compu is nu ook zo labiel als het maar zijn kan. alles opnieuw geinstalleerd etc. maar niets hoor... hij is finaal naar zijn grootje volgens mij.

Grtz Brmz

Dat plaatje van je is dat misschien van Midwinter afkomstig?

NeeNee, dat komt uit Usas. Een heel oud MSX spel :)

Nou het duidelijk is dat ik firewire moet gaan leren :P gaan we een beetje over op het volgdende:

Mijn logic hakkelt als hij audio opneemt heeft nog iemand meer hier last van?
Hij doet het wel goed als ik audio met soundforge opneem... Rara hoe kan dat?

Grtz Brmz

Tja als je er nu pas last mee hebt sinds je Internet hebt dan is het simpel schaf een nieuwe PC aan die je dus niet aan het Net koppelt (heb ik zelf ook gedaan) maar ga dan niet meteen een sequenser NIET strak noemen als hij normaal wel altijd naar behoren heeft gewerkt

En even over dat 2 Audiokanalen en 1ms met 1 kaart heb jij daar geen last van hoor en dan nog 1 ms is echt verrekt weining...
Kijk als je de proef op de som neemt en 2 dezelfde audiosignalen door 2 (verschillende) geluidskaarten blaast met beide een andere latency dan zeg ik ja oke,maar voor een standaard toepassing maakt dit helemaal niets uit hoor vind dat een beetje mierenneuken..
Meeste Hardware heeft nog meer latency zelfs !
Maar goed anyway misschien je PC ff formateren en kijken wat ie dan doet suc6 in elk geval ! :biertje:

ok, was ik die vergeten :)
maar ik doelde meer op merk bij merk ;)

Origineel geplaatst door bass-molecules
cubase+ MotU op de mac loopt bij anders ook superstrak.

en aan Headquarters:
voor live zijn rs7000 en MPC DE apparaten.

om het ff compleet te maken.
firewire is sneller dan usb1.x
maar usb 2.0 is weer ietsje sneller dan firewire.
usb2.0 heeft als nadeel dat het de cpu flink belast. firewire daarentegen niet.
firewire = stream
usb2.0 = protocol, toch ff wat anders dus ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
verdiep je eerst eens goed in de materie voordat je vragen gaat stellen.
Sorry, no offence

Firewire is idd sneller dan USB en wat Kevin ook al zegt, je hoort het niet.
Waarom ga je je niet in een winkel goed laten voorlichten?
Ze hebben daar vaan div. sets demo klaar staan.
Das een betere overtuiging dan dat 3000 leden dadelijk iets anders gaan roepen.

Ps Chemical bro's hebben alleen maar blockin rockin aDAT's ja... zelf gelezen.. en de rest ook..

en ja, als je het gelezen hebt is het natuurlijk altijd waar. Ik geloof toch eerder mijn ogen (kijk die DVD nou maar eens).

Wat betreft je "logic probleem"...het lijkt me vrij duidelijk dat dit eigenlijk helemaal geen logic probleem is maar een probleem met je computer. Dus: post je system specs + geluidskaart en andere instellingen die van belang kunnen zijn en misschien dat we dan wat verder komen dan onzinnige Cubase VS Logic discussies.
Aan een labiele computer heb je niets, en Logic vindt dat ook echt niet lekker. Er kan echt van alles aan de hand zijn dus het is misschien handig om eens goed op internet te zoeken hoe je een PC als DAW (Digital Audio Workstation) moet configureren. Zo moet je bijvoorbeeld geen IRQ sharing hebben van je geluidskaart met andere dingen (USB, videokaart), en zijn er tweaklijsten om Windows (XP) te ontdoen van onnodige rommel.

Back