Behind toxic (try-out)

Robi

Hega
Wat een klus was het weer.
Bleef maar sleutelen eraan.
Uiteindelijk redelijk tevreden over deze track.
Vind het echter vrij jammer dat ik niet iets meer acid-invloeden erin heb kunnen verwerken; dit is nu vrij minimaal.
Ook vind ik dat sommige overgangen nog veel beter kunnen.
Vandaar dat ik ook even 'try-out' erbij heb gezet ;)

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/behind-toxic-try-out

Hey Robi :)

Ik heb met veel plezier en interesse geluisterd.. Alweer, je bent erop vooruit gegaan..
Alleen weer die "rare" overgangen hé.. plots stoppen met de lekkere groove, dan weer compleet iets anders beginnen, met andere melodieën en geluiden.. dat werkt zo niet. Gewoon je melodie variëren, de percussie wat aanpassen en laten faden.. De intro vond ik heel erg mooi.. de beginpercussie mag je automaten op volume of cut-off, want die beginnen wel erg plots.

Maar hij is wel erg leuk.. heb 3x geluisterd :D

Heel erg bedankt voor jullie reacties en complimenten, Bohemen en Gloomer.
Dit vind ik erg fijn.
Heb inmiddels wel wat verbeteringen aangebracht met betrekking tot de leads en wil ook de overgangen nog meer gaan aanpakken.

Heb trouwens even een vraag.
Welke (soft)synths zijn zoal geschikt voor acid-sounds (leads etc)?
Vind zelf Sylenth ook wel erg lekker.

Laatst gewijzigd:
Welke (soft)synths zijn zoal geschikt voor acid-sounds

Deze vind ik tot nu toe de beste :

https://www.audiorealism.se/abl3.html

Hij is erg in prijs verlaagd ook, dus het aanschaffen waard.

Als je met FL-studio zou werken, raad ik Transistor Bass aan.. ook vrij goedkoop en effectief.

Met welke DAW werk je ook alweer ?

Groetjes,

Gloomy :)

toffe track, beetje vreemde overgangen inderdaad, maar dat het houdt het wel spannend. Lekkere drums en fijne ruimtelijke soundscapes :okdan:

Ik kan eerlijk gezet niet een kritisch punt geven erover. Ik denk ook dat vreemd niet het goede woord is, eerder 'abrupt'. Maar naar mijn mening dus niet in negatieve zin dus ;)

Misschien kan het helpen in die wat legere stukjes de kick en/of hihats door te laten lopen?

:koffie:

Hey Robi, ik heb je track geluisterd. Die intro vind ik vet, doet me wel ergens aan denken, maar ik weet niet wat. Maakt ook niet uit, alles lijkt wel weer ergens op, het gaat er uiteindelijk om of iets goed klinkt of niet, en dat doet het. Ik snap de eerdere opmerking over je overgangen. Even een concreet voorbeeld: je maakt een vette intro, dan valt ineens alles weg op 1:12. Dat is op zich prima, want je creeert daar een spanningsboog. Maar die spanning wordt helaas niet ingelost, eea kabbelt daarna rustig verder (en het lijkt wel of er een nieuw nummer begint) als de hihat begint. Die hihat heeft niet genoeg energie. Misschien kan je experimenteren om er een kick met een high pass filter (al vanaf 1:16) op te zetten zodat er wat meer beweging en body in zit, en dan even verderop dat filter eraf en er vol op knallen met die kick. Ah wtf, ik zeg ook maar wat. Ik zou in ieder die minibreak denk ik wat inkorten. De overall vibe vind ik goed btw.

Back