Tinker Tailor

Hey Robi, haha thnx man! Toen ik een beetje zat te pielen op de Peak met die lead wist ik eigenlijk niet of het wat zou worden, die lead zit echt op het randje van toelaatbaarheid. BTW, volgens mij is dit een record voor mij, gisterochtend met die track begonnen.

Haha, mastered by LANDR !? :mega:

Wat zijn je ervaringen hiermee als ik mag vragen..

Wow, ik ben nu echt wel naar een coole track aan't luisteren, deze moet zéker ergens releasebaar zijn, toch ? JM Jarre invloeden ? Lekkere groove, vette geluiden, prachtige melodieën, sferisch, enz..

Alleen nu wat muggenziften.. het einde had ik graag anders gehoord. Nu klonk het precies alsof je genoeg had van het project en het snel wou afwerken.. klopt dat ?

Alleszins, ik heb er zeer van genoten.. Merci !

:okdan:

Thnx! Tja, misschien een beetje te snel op soundcloud gegooid dan, anderhalve dag is ook niet veel tijd :P. Misschien moet ik er nog ff naar kijken, maar het is wel enigszins bewust. Ik probeer wat meer te produceren en wat minder in details te treden: het is toch nooit goed en eigenlijk ook nooit af. Voorheen heb ik vaak weken of zelfs maanden aan 1 project lopen prutsen. Ik probeer nu dus meer ervaring op te doen door meer verschillende dingen te maken.

Wat betreft Landr, tja, mastering blijft een vak apart en zou je volgens mij het best sowieso uit moeten besteden. Voor wat betreft zelf doen: zulke fijne oortjes heb ik niet en dan moet je ook nog de juiste tools, ruimte en tijd hebben. Voor nu concentreer ik me liever op de muziek zelf, en daar valt genoeg te leren ;). Misschien als ik wat verder ben ga ik daar nog eens naar kijken. Maar voor wat betreft mijn ervaring met Landr: ik vind het in deze fase dus goed genoeg, het doet wat het moet doen, al met al dus tevreden over.

Hij is leuk!
Denk wel dat sommige synths wat te veel saturation hebben of misschien over compressie.
Maar het geeft de track ook wel weer charme aan de andere kant.

Zou wel graag de click van deze kick wat beter er doorheen willen horen, dan is het enige denk ik als het om feedback gaat.

Hey thnx voor de feedback. Vanochtend zelf met verse oortjes geluisterd en had zelf ook al wat problemen gehoord. Ik ga er volgend weekend nog wel ff aan werken, beetje oppoetsen. Vandaag had ik nl al weer een nieuw projectje gestart: Techno, nog niet eerder geprobeerd, dus ben heel benieuwd of jullie het wat gaan vinden!

Hmm, deze track had duidelijk nog wat liefde nodig :P. Note to self: niet te snel tevreden zijn! (Ik neem mijn eerdere commentaar dus terug en ga het toch weer iets langzamer aan doen :D).

Dus poging 2, dit zijn de punten die ik aangepakt heb:

- Overall mix meer in balans brengen, ik denk dat dat gelukt is, maar ik hoor graag jullie commentaar en uiteraard is eea nog niet perfect, dat hoor ik wel, maar graag hoor ik dan hoe ik het kan verbeteren.
- kick minder boomy en wat teruggenomen in de lage frequenties (resonatie van HP-filter cut-off eraf gehaald)
- andere sub/bass (minder reesy) + stuk zachter in volume
- hihats gedubbed (en ge-panned naar R/L) zodat die wat meer gewicht krijgen
- lead opnieuw ingespeeld, de timing was niet echt ok en nog steeds is eea "off", maar kan er niet mijn vinger op leggen, mijn speelkunsten laten het afweten ;)
- en dan nog een hele zooi andere tweaks (stabs, chords etc.)

NB ik heb de track overschreven met de nieuwe versie:
https://soundcloud.com/the-fifth-bot/tinker-tailor

Hier is de oude versie als gewone link:
https://soundcloud.com/the-fifth-bot/tinker-tailor-v1/s-P6PAU

Voor de geinteresseerden, beide tracks zijn te downloaden, zodat je ze eventueel kan AB-en in je DAW.

Back