Waarom gooi je die synth er (nu al) uit?

Ik heb er al heel veel buiten gezet. Kga nu wel geen lijstje opsommen.... Maar eigenlijk diegene die ik heb verkocht was meestal doordat ze te ingewikkeld waren naar mijn verstand. Ik hou echt niet van menu's en edit shit. De beste synth's zijn diegene die zo "eerlijk" mogelijk zijn. Mijn "moeilijkste" synth, maar toch nog goed te doen die ik momenteel bezit is een Microkorg (MK1). Omslachtiger mag een instrument niet zijn. Alles wat ik nu heb aan hardware synth's zijn eigenlijk geschikt voor vanaf 3 jaar en ouder. Zo heb ik het liefst.

Bij mij gaat waarschijnlijk binnenkort m'n Wavestation EX de deur uit. Reden: ik gebruik eigenlijk vaker de software versie dan de hardware en de vrijkomende ruimte is ook wel prettig.

En dan heb ik nog een Emu Proteus/1 die ik vrijwel nooit gebruik maar die is echt onverkoopbaar omdat er een externe voeding aan hangt. In 1999 bleek na een live optreden de voeding bij thuiskomst te zijn overleden.

Ik heb nooit de behoefte gehad om gear weer de deur uit te doen omdat ik van te voren bedenk wat het toevoegd aan de mogelijkheden die ik al heb.
Dus 2 synths met identieke synthese technieken tref je bij mij niet aan.

Ik heb nooit de behoefte gehad om gear weer de deur uit te doen omdat ik van te voren bedenk wat het toevoegd aan de mogelijkheden die ik al heb.

Zo zit ik ook wel een beetje in elkaar want m'n Ultranova, Blofeld, Noise o coast, jd-xi en de se-02 liggen genoeg uit elkaar om ze voor mij naast elkaar te rechtvaardigen.
Toch heb ik dit weekend een model D kloon besteld die ook nog 'ns met korting wel zo aantrekkelijk werd dat ik 'm niet wilde laten leggen.
Ik ga 'm voorlopig naast de se-02 houden maar het kan over een tijdje wel zo zijn dat een van deze twee de deur uit gaat omdat ze toch ook veel overlap hebben.
De tijd zal het leren.

Gear Acquisition Syndrome! Ik had het vroeger al met dj gear en nu heb ik het met synths (en aanverwante zaken). Er is altijd iets mooiers, duurders, meer knopjes, meer lichtjes, betere schermpjes, maar vooral: meer functionaliteit.

GAS is een van de oorzaken dat ik teveel synth heb gekocht (zowel 19" als kleintjes). Dure synth's liggen buiten mijn bereik, dus pik ik oudjes op die niet te duur zijn.
Deze week komt er een D110 binnen en dat lijkt me gaaf om mee/op te spelen. Mijn dure kindjes zijn een Blofeld (onverwachts leuk) en Moog (een wens die ik na 25 jaar kon vervullen)

Daarnaast volg ik Doug's youtube kanaal 'thesoundtestroom' en blijf zo op de hoogte van iPad synths & effects die meestal voor een klein bedragje zijn te verwerven.

Back