BlackRain
Stamgast
Ik denk dat het ook vaak tegenvalt om ook iets vets te maken met je nieuwe synth. In de reviews lees je hoe geweldig hij is, pagina's lange positieve verhalen op Sonicstate.. In Youtube demo’s klinkt hij te gek… In videos van producers zie je hen er op werken.. Dus: ‘die MOET je hebben!’
Maar als je hem dan zelf in huis hebt… dan haal je er toch niks uit. Standaard klinkt hij toch niet echt lekker, en editten… pff.. best onoverzichteijk en veel werk. Waar moet je tweaken zodat je wel die vette sound krijgt??' 'Heeft die dat uberhaupt wel?'.
Dan tja.. exit dan maar met dat ding…
En dit is dus waarom ik een grote Excel sheet heb waarin ik bijhoud wat interessant lijkt, waarom, en hoe graag ik het wil. Zo nu en dan werk ik die bij, de laatste keer om heel veel door te strepen
. Het helpt overigens niet altijd tegen miskopen. Vooral bij effectapparaten ben ik al een aantal maal de mist in gegaan omdat de mensen die er enthousiast over zijn nogal de neiging hebben de slechte kanten te onderbelichten en de sterke kanten te overdrijven
. Het is niet zo erg dat ik ze ook direct wil doorverkopen, maar ergens geeft het toch een gevoel van "Ik had mijn geld beter kunnen besteden"...Ironisch genoeg werkt dat ook andersom: de rackmount effectenbak waar ik het minst van verwachtte op basis van de online reviews (Kawai RV-4) is tot nu toe een van mijn favoriete aankopen.

Ik maak vaak korte memo's per apparaat als: