Midi merger gezocht

Status
Please reply by conversation.
Ja daarom heb ik die Kenton met stroomvoorziening genomen, Kenton heeft deze dus:

https://www.musicstore.de/nl_BE/EUR..._-ABrKgg90GOvtL_geytmf7l5YwE-6DIaAvn6EALw_wcB

Thanx daar zat de verwarring dus. Ik weet het eigenlijk niet zo....Bedoel je nu dat ik me vergist heb en dat die Kenton die 4 midi kanalen "mergt" naar 1 kanaal? Ja, dan heb ik veel geluk dat ik ze niet geijktijdig wil opnemen. Ik zal ook de handleiding eens moeten doorspitten.
Oooppss ik was er effe tussenuit...
Die Kenton is de beste keus n.m.i. voor je doel. Ik dacht dat dit bedrijf die dingen niet meer maakte.
De rest is zowat beantwoord door BIAM e.a.

Of wanneer je een midifile met meerdere midikanalen door een miditrubox stuurt kan je je synths vertellen dat ze alleen maar de noten van een bepaald kanaal moeten afspelen vermoed ik.
Toch nog even verduidelijken :
Midithru is eigenlijk de in-poort(-en) die ‘rechtstreeks’ doorverbonden is met de out-poort(-en). De verbinding is normaal gezien enkel gescheiden door een optische koppeling, voor veiligheid. De input data is dus gelijk aan de output data.

Mergen is eigenlijk het ‘geordend optellen of samenvoegen’ van input data die op meerdere in-poorten tegelijk wordt aangeboden (bvb. bij het samenspel van twee of meer klavieren). Toch blijf het aan te raden om diverse midi-kanalen te gebruiken.
Bedenk maar wat er kan gebeuren indien twee of meer klavieren op eenzelfde midi-kanaal hun note-on en note-off zouden aanbieden.

Indien meerdere in-poorten tegelijk worden gebruikt bij een Midithru-box zullen storingen ontstaan omdat het ‘geordend optellen’ niet gebeurt, alles wordt direct samengegooid. Als zulke hardware al bestaat, toch voorzichtigheid geboden bij gebruik.

Bedankt voor de uitleg audiocollage. Ik begin toch te twijfelen of ik niet beter een 8x8 midi interface gekocht had. Al mijn toestellen stonden op slave en ik stuurde midisync vanuit mijn DAW. Dat wordt moeilijk nu...

Hoewel.....ik heb er wel 3 met een thrupoort dus het moet wel lukken

Maar van apparaat naar apparaat geeft vertraging ;) Met een stringsynthje niet echt boeiend maar een drumdoos moet je nooit als 3e of 2e in de keten zetten.. :)

Ok, bedankt MacGyverGear, dan zal het toch een 8x8 midi interface worden. DAn kan ik ze allemaal apart dezelfde clock sturen, dus ook geen vertraging vermoed ik, en vooral, dan kan de midi ook weer terugsturen naar de synths indien nodig.

Je kan ook een tweede 4x4 kopen natuurlijk.. kun je de units verspreid neerzetten in je setup.. :) Maar misschien is een 8x8 voordeliger?
Als het alleen om een clock signaal en wat schaarse note commando's is een thru box het voordeligst en overzichtelijkst naar mijn mening. Wil je ook CC# gaan sturen naar apparaten dan liefst wat extra poortjes. :)

Freddyconfetti, wil je je ervaringen met de Kenton misschien ook delen. Nogmaals, ik heb nooit een probleem gehad met de merger, hoewel ik in de archieven duikend heb ontdekt dat ik de merger destijds wel apart heb moeten voeden, ten koste van een input.

BjUT9VJgpSg

Ja daarom heb ik voor een stroomadapter gekozen. Ik heb hem nog niet binnen, dus kan er verder niet veel over kwijt maar ik heb ondertussen een 8x8 motu midi express gekocht die veel beter past in mijn setup omdat ik dan alles weer terug kan sturen naar de synths indien nodig en ook om geen latency te hebben met drumdozen. Ik overweeg om:
*de Kenton meteen weer te verkopen
*ofwel een midithru box erbij te kopen voor als ik echt zonder PC zou willen werken,
*ofwel de merger gebruiken voor mijn midicontrollers zodat die steeds allemaal aangesloten zijn.

Het probleem is vooral dat ik data in 2 richtingen wil sturen. Mocht er iemand interesse hebben, voor 65 EUR doe ik hem weg.

Ik zou persoonlijk juist eerst eens proberen voor ik nieuwe uitgaven zou doen, dan kun je het ook uitsluiten. Maar wie ben ik? :)

Wat wil je uitsluiten? Je kan maar in 1 richting sturen daar valt niet veel uit te sluiten en die latency zal ik zeker eens testen maar het lijkt me logisch wat hier verteld wordt. Een groovebox stuurt heel vaak op verschillende midikanalen, mijn Roland D2 stuurt op 8 kanalen uit bij een volle preset, als je die mergt met nog 3 andere instrumenten dan ga ik er van uit dat je wel eens met een overload kan zitten. Of wanneer je je midisync erdoor stuurt dat er een vertraging kan opzitten.

Met die Motu zend en ontvang je alles naar 1 toestel tegelijkertijd. Als je midisync uitstuurt vanuit je DAW kan je alles op slave zetten en urenlang muziek maken zonder PC maar zodra je wil opnemen is alles reeds correct aangesloten en is het een kwestie van een paar inputs op je sporen te configureren.
Als je dan later wil verder werken moet je alleen de outputs van je sporen weer naar je synths configureren en als je een program change en bank message in je sporen hebt opgeslagen ben je weer waar je was gestopt. Die Kenton is super, maar doet maar de helft van het werk (had ik sneller moeten beseffen). Maar wanneer je alleen maar de midi OUT nodig hebt komt die beslist goed van pas, bv. 2 BCR2000's, een midi keyboard en een padkontrol om maar iets te zeggen.

Ik probeer vaak dat wat ik wil eerst uit te schrijven wat maakt dat ik op dit soort zaken stuit. Maar ook ik heb me schuldig gemaakt aan iets te impulsieve uitgaven ;)
Hoop dat je geplande setting voor je gaat werken.

Status
Please reply by conversation.
Back