Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.Opletten met de bruine "skihelling" voeding van de oude C64! Die falen, met name na lange stilstand, vaak op een manier waarop gigantisch verkeerde spanning op een lijn komt te staan. Gevolg: beschadigde C64, meestal dode SID chip.Heb nog 1 op zolder met de cassettespeler erbij en weet ik veel wat....werkend weggezet....ooit.
Is helaas een lastige klus, kijk maar eens op YT. In principe gaat het dan om het bord te vervangen wat de 5V regelt naar de C64 (er gaan twee voltages via die ene plug). Maar het zit allemaal in epoxy gegoten en de kabeltjes zijn vrij broos vanwege de leeftijd. Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn vervangende PSU binnen gekregen; ik durfde 'm niet meer aan te zetten met de oude. Ik heb deze aangeschaft en die doet het perfect:Die voeding tip is wel een goede! Weet iemand misschien een alternatief? Geen recap ervaring hier maar moet niet moeilijk zijn denk ik. C-tjes vervangen..

Neem dan de TherapSID en zet er óf twee echte SID-chips in (als je ze kan vinden) of koop twee ArmSIDs (als ze weer te koop zijn).Deze emuleert de SID:
![]()
Twisted Electrons therapKid
De Twisted Electron TherapKid is een krachtige en betaalbare duo-phonic synthesizer geïnspireerd op de machtige therapSid.www.tonecontrol.nl
Dat klopt. Maar je kan er dus ook clones inzetten, zoals de ArmSID of de nano SwinSID.De TherapSid wordt volgens mij momenteel geleverd zonder SID chip dus die moet je los kopen en er zelf inzetten.....