Sinner [techno]

Fifth Bot

d[-_-]b
Een eerste uitstapje naar techno. Ik ben wel een liefhebber (ik stamp graag wat af op een festivalletje :D) maar geen kenner, thuis draai ik het eigenlijk nooit. Graag dus wat feedback, is het te pruimen of sla ik de plank hier mis? En daarnaast hoe is de kick? Ik heb deze week net Kick 2 in huis gehaald en dit is dus een 1e poging tot een custom kick.

Hey thnx man, da's een heel mooi compliment! De laatste 2 tracks zijn fresh van afgelopen maand (elk 2 weekenden en misschien een avondje doordeweeks iets kleins fixen). Die daarweer voor heb ik dan wel weer een heel aantal weken aan gewerkt (en met veel minder eindresultaat vind ik zelf). Het verschilt dus nogal, maar ik probeer nu bewust wat sneller te werken en (hopelijk) als iets niet lukt het dan ook eerder te laten liggen ipv gefrustreerd proberen er nog wat van te maken.

Goede opmerking, van dat harde geluid. Ik had die track eerst veel zachter staan, maar eea verzoop in de mix. Proberen te fixen door het simpelweg harder te zetten, maar dat was dus een iets te makkelijke keuze ;). Ik ga kijken of ik het met EQing kan oplossen.

De synths die ik het meest gebruik zijn:
Serum, Sylenth, Massive en heel recentelijk de Novation Peak. Voor drums gebruik ik meestal Maschine. Daarnaast pak ik dan vaak ook iets vrij random uit de NI Komplete collection.

Voor dit nummer:
Maschine, Kick 2, Reaktor Blocks, Monark, Kontakt: Synth, Reaktor: Photone, Serum, Massive, Razor, Heavyocity Evolve, Absynth. Tja... aardig wat dus realiseer ik me nu, haha :P.

Je gebruikt mooie sounds en die programma's die je noemt zijn ook erg tof.
Wat er gebeurd vanaf ca 3.45 vind ik wel erg verrassend (in de positieve zin); heerlijke onheilspellende synth die erin komt ineens.
Vind het ook een erg lekkere en lange, duistere track.
Hou hier erg van.

Je hebt erg goed je best gedaan.. Btw, ik hou van Techno en ik hoor niets verkeerd/verschillend met reeds uitgebrachte platen.. Leuke gear die je allemaal opnoemt ook.. kun je heerlijk mee spelen.. Goed gedaan yo, houwe zo.. ;)

Gloomy.

Beiden weer bedankt voor de feedback! Doet me goed en motiveert enorm om weer verder te gaan en nog beter proberen te produceren! Volgende track wordt weer een andere stijl, ik denk (deep)house.

Ik zit ook al een tijdje te twijfelen over Kick 2, maar ik ga hem pas kopen wanneer het op sale komt.
Voorlopig heb ik genoeg kick samples om mee te spelen.

Dat overheersende geluid kan prima zo, het blijft ook niet te lang doorgaan.
Het schut iedereen wakker op de dansvloer.

Een hele flinke track, ben zeker benieuwd naar de volgende!

Tja, ik had misschien idd beter ff kunnen wachten tot een Summer sale.

Over het volume van het geluid, ik laat het denk ik ff een weekje liggen en ga dan nog eens vers luisteren, misschien laat ik het toch wel zo. Bedankt voor het luisteren en je feedback Mark!

Non de sju... das een fijne dikke moddervette beukende track! Staat op repeat hier in mijn studio... Krijg er zin van om ook een keer iets dergelijks te fabriceren.

ok, dan! Tof om te horen! Ik was zelf ook wel enigszins verbaasd hoe die uitpakte :D. De mix kan uiteraard allemaal nog wel beter en cleaner (maar niet met mijn huidige skills :P) dus daar valt nog genoeg aan te werken. Ik hoop dat ik het nog eens kan herhalen! Maar eerst weer een wat rustiger projectje tussendoor...

Back