Conflict tussen Behringer-driver en Alesis usb-boxen

Robi

Hega
Momenteel heb ik problemen met het afspelen van audio via mijn Alesis M1Active 320 usb-boxen.
Sinds ik een Behringer-driver heb geinstalleerd voor mijn Behringer mixer Xenyx 1204, zijn deze boxen door deze driver 'overgenomen'.
Vaak hoor ik allerlei storingen en haperingen bij het afspelen van audio.
Dit vind ik erg vervelend.

Er lijkt dus een conflict te zijn tussen deze Behringer-driver en mijn Alesis-boxen.

Wat zou ik hieraan kunnen gaan doen?

De Alesis presenteert zichzelf als een USB class-compliant audio interface met 1 stereo out.
De Behringer - surprise, surprise - zal zichzelf ook als een USB audio interface presenteren.

Eigenlijk werkt alles het best als er maar 1 audio interface is. OS X heeft aggregate devices maar da's ook niet zo fantastisch; Windows kan iets dergelijks met ASIO4ALL, schijnt het.

Je zou die eens kunnen installeren en kijken hoe het gaat; anders zou ik van de Alesis niet meer de USB gebruiken, maar de inputs achterop aansluiten op de audio outputs van de Xenyx.

Wie heeft er nou niet een conflict met Behringer :D

Wie heeft er nou niet een conflict met Behringer :D

Nou, sinds Behringer in de copy-paste modus van analoge rommel is beland, is 99% van het
SF ineens radicaal om en is Behringer echt helemaal te gek super wappie.

Beetje merkwaardige situatie.
Heb geprobeerd om via de output (tulp) van de Behringer-mixer (waar tevens een geluidskaart in zit) de Alesis boxen aan te sluiten en krijg hier met geen mogelijkheid geluid uit.
Vermoed dat er iets niet klopt met die output van de Behringer, want bij de phones-uitgang (van de Behringer) krijg ik wel gewoon geluid.
Of wellicht heb ik iets niet goed ingesteld met de drivers oid.

Laatst gewijzigd:
Gebruik voor Ableton nu ASIO (Behringer-driver).
De latency-problemen lijken hiermee nu ook opgelost.
Wel heb ik mijn Alesis-boxen nog steeds via de usb en niet via tulp-ingang (vanuit de Behringer mixer).
Dit probleem is eigenlijk nog steeds niet opgelost.
Toch is het wel iets beter geworden, qua geluidsproblemen etc.

Beetje merkwaardige situatie.
Heb geprobeerd om via de output (tulp) van de Behringer-mixer (waar tevens een geluidskaart in zit) de Alesis boxen aan te sluiten en krijg hier met geen mogelijkheid geluid uit.
Vermoed dat er iets niet klopt met die output van de Behringer, want bij de phones-uitgang (van de Behringer) krijg ik wel gewoon geluid.
Of wellicht heb ik iets niet goed ingesteld met de drivers oid.
Zijn dit de boxen waar je het over hebt?
m1active320_back_lg.jpg

Zo ja, dan moet de USB stekker v/d Alesis boxen mijden als de pest. Da's een tweede geluidskaart die, zoals gezegd, ruzie krijgt met elke andere geluidskaart.

Als de Berhinger mixer geen geluid geeft via de tulp outputs gebruik je misschien per ongeluk de "in" i.p.v. de "out". Ik zou de jack stekkers van Mixer naar speakers gebruiken als ik jou was. Da's de meest reguliere manier.

Tenslotte heb je waarschijnlijk voor geen van beide drivers nodig omdat ze zg. class compliant zijn.

Succes. :)

Bedankt voor je reactie, MeneerJansen.
Heb echt alles geprobeerd wat ik maar proberen kon; het blijft echter haperen en langs elkaar heen gaan.
Heb ook de usb stekker van de Alesis gemeden, wat jij al schreef.
En alleen de usb stekker van de Behringer gebruikt.
Het blijft echter (tot dusver) spraak lopen.

@audiocollage;
Dat klopt.
De Behringer-driver is zelfs zomaar vanzelf verwijderd bij mij.
Krijg deze ook met geen mogelijkheid meer geinstalleerd en krijg iedere keer een foutmelding als ik deze weer wil installeren.

Laat het eerst maar even voor wat het is (ben de hele middag al wezen klooien, zonder enig resultaat).

De Behringer-driver is zelfs zomaar vanzelf verwijderd bij mij.
Krijg deze ook met geen mogelijkheid meer geinstalleerd en krijg iedere keer een foutmelding als ik deze weer wil installeren.

Check eerst even of ie nog in je apparaatbeheer (devices) staat. Als dat zo is kan je hem daar verwijderen of gebruik een programma zoals USBDeview -> http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Bedankt voor je reactie, MeneerJansen.
Heb echt alles geprobeerd wat ik maar proberen kon; het blijft echter haperen en langs elkaar heen gaan.
Heb ook de usb stekker van de Alesis gemeden, wat jij al schreef.
En alleen de usb stekker van de Behringer gebruikt.
Het blijft echter (tot dusver) spraak lopen.
Hmmm. Da's zeer raar. Als je de Behringer niet als USB apparaat gebruikt maar als aloude analoge mixer (d.w.z. geen USB kabel er in) werken dan de uitgangen v/d Beh. wel?

De analoge uitgangen van de Behringer werken verder goed, maar icm met mijn Alesis boxen (zowel tulp als jack) dus weer niet..
Heb er nu een externe geluidskaart als 'noodoplossing' tussen gezet en merkwaardig genoeg werkt alles nu ineens prima (ook de ASIO driver).
Toch wel bizar.

Back