[drumandbass] no22

...matige track :erm:
De snare en basslijn missen power, de beat is té eentonig, met een té snelle basskick. De snare layeren (zo'n kedeng snare) en wat meer met wat meer ghostsnares (meer zo'n rimshot snare), zou het al stukken beter maken. Zitten verder wel leuke stukjes in, het einde vind ik ook beter dan het begin. Verder lijkt het alsof deze track minder dynamiek heeft... maar ik luister op koptelefoon, misschien ligt het daaraan.

grts s.

:dj:

Origineel geplaatst door maxdox
...matige track :erm:
De snare en basslijn missen power, de beat is té eentonig, met een té snelle basskick. De snare layeren (zo'n kedeng snare) en wat meer met wat meer ghostsnares (meer zo'n rimshot snare), zou het al stukken beter maken. Zitten verder wel leuke stukjes in, het einde vind ik ook beter dan het begin. Verder lijkt het alsof deze track minder dynamiek heeft... maar ik luister op koptelefoon, misschien ligt het daaraan.

grts s.

:dj:

thnx!
Ja het laatste stukje is waar de bassline meer los komt. True.
Over matigheid valt te twisten. Maar vergeef het me, ik ben nog een drum and bass newbee!

Arf

Origineel geplaatst door Arv
thnx!
Over matigheid valt te twisten. Maar vergeef het me, ik ben nog een drum and bass newbee!

Arf

misschien leg ik de lat ook wel wat hoog ;)

...en vergeef mijn grote bek, want als je zoekt op het forum, dan vind je eigelijk helemaal *geen* tracks afkomstig van mij

Origineel geplaatst door maxdox
misschien leg ik de lat ook wel wat hoog ;)

...en vergeef mijn grote bek, want als je zoekt op het forum, dan vind je eigelijk helemaal *geen* tracks afkomstig van mij

Dat layeren is een goeie, daar moet ik wat meer mee experimeteren. Deze sampletjes heb ik uit een ouwe soulplaat geknipt en zijn 1 layer. Ook de ghost notes zijn belangrijk maar ik heb dan wel wat meer tijd nodig dan 1 zondagje.. hihi

thnxagain

Ik heb gisteren een nieuwe versie opgenomen. Misschien leuk voor de mensen die de vorige versie geluisterd hebben en dachten "wat een bagger" nu ineens denken "te gek" :D Er zitten veel xtra dingetjes bij en het arrangement is omgekieperd!
Ook weer RS7000+randapps. Allemaal met losse patterns live in elkaar gezet.

http://members.lycos.nl/arveyman/music/Arv_-_no23.mp3 ("save as", niet streamen!)

gr
Arv

Een heel lekker d'n'b trakkie. Een beetje kaal nog, vooral dat constante synth geluidje is soms iets te veel herhaald (ook al verandert het karakter natuurlijk). Een paar leuke sound FX zouden er goed bijpassen. Denk dat er nog iets aan te doen valt. ;) Maar er zit wel afwisseling in. Een stevige bass lijn zou er ook goed in passen. Probeer eens iets geks ~!

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Een heel lekker d'n'b trakkie. Een beetje kaal nog, vooral dat constante synth geluidje is soms iets te veel herhaald (ook al verandert het karakter natuurlijk). Een paar leuke sound FX zouden er goed bijpassen. Denk dat er nog iets aan te doen valt. ;) Maar er zit wel afwisseling in. Een stevige bass lijn zou er ook goed in passen. Probeer eens iets geks ~!

thnx, ja inderdaad ik hoor van verschillende mensen dat het wel ietsieheftiger mag. Kan ik in meegaan, maar ik heb ook zoeits van waarom allemaal zo heftig.
Ook wel afwisseling mag misschien wat meer (alhoewel ik voor mijn gevoel wel behoorlijke variatie heb toegepast).

Bassline heftiger? wow man, ik vind deze best wel behoorlijk heftig (of luister je op kleine laptop speakertjes?)

thnx again anyway
Arv

beter!! :biertje:

hij hoeft absoluut niet heftiger. Misschien zelfs wat langzamer, lekker dubbie-dnb is ook relax. Er zit nu iets van electro feeling erin!
De snare mag van mij nog steeds wel wat harder erin slaan... :dj:
grts s.

ik mag m niet downloaden zegt ie

dr zit zeker een lekkere swing in en het is een chill tracky.. ok het mag dan wel niet het agressive hebben van de populaire dnb(ieder zn eigen style) .. maar qua compositie vindt ik um cool. misschien nog wat kleine toevoegingen en breaks, wat distortion op de bass/lead.. en idd. die snare mag "knarsen!" }:| (misschien wat compressie?) ga dr nog wat zondagjes aan werken en je hebt zo'n :okdan: track!

thanx again!

ik ga dit weekend er nog aan knutselen.. Ik wil in ieder geal het basje ietsje heftiger en een bak met fx erbij voegen. Dan moet het wel gaan lukken denk ik!

gr
RV

Back