hardware en de douane

Stefan

budget freak
hoi allemaal,

op 26 april moet ik optreden in engeland. ik moet dus mijn rm1x en mijn akai s20 meenemen op de StenaLine HSS Ferry.

Nou zat ik eraan te denken om mijn apparatuur in een stevige koffer te plaatsen die ik als handbagage mee kan nemen (ik mag 1x handbagage meenemen als voetpassagier). maar ik weet niet of ik bij de douane de koffer dan door zo'n rontgen ding moet halen.

als dat moet, kan dat kwaad? moet ik aangeven dat ik liever de koffer openmaak en laat zien wat erin zit dan dat het door zo'n apparaat gaat?

zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het reizen met apparatuur?

X straling en Hardware

X straling en Hardware

He stefan,

Ik studeer zelf voor medisch Nucleaire werker, en weet dus vrij veel straling. Ik kan je gerust stellen Rontgen straling heeft geen enkel effect op Hardware. Daarnaast hoef je ook niet bang te zijn dat je apparatuur blijft 'stralen' eenmaal bestraalt is straling weg en blijft niet 'hangen' in je apparatuur. Is trouwens best geinig om eens een X beeld van hardware te zien. Over verdere douane zaken heb ik geen verstand, maar je kunt altijd ff bellen met de douane, heb ik wel eens gedaan en zijn in de regel erg behulpzaam.

groetjes synthfreak

dank voor je reactie.

maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met het geheugen wat in de rm1x en de sampler zit? en bijvoorbeeld diskettes, want mijn s20 samples staan op 3.2" disks. dat kan allemaal geen kwaad?

X stralen en Hardware

X stralen en Hardware

Van diskettes weet ik het niet zeker, maar kan op school wel ff een testje doen maak ik wel en X foto van een diskette, en kijk daarna of ik hem nog kan inlezen. Van geheugenmodules weet ik bijna zeker dat het geen kwaad kan, de meeste gemaakte foto's op school zijn nog steeds die van Mobiele telefoons, daar zit ook een geheugen module in voor je telefoon nummers die raak je ook niet kwijt.

Groetjes Synthfreak

Ben zelf 2 jaar geleden met een XP-50 en een Wavestation naar San Fransisco geweest. Eenmaal terug in Nederland moest het zaakje ineens door de scanner. De douane-beambte was wel zo vriendelijk mij alles te laten zien en er ook uitleg bij te geven.............en alles werkt nog!!!:)

mijn waldorf's, clavia, kaoss-pad en rev-500 hebben al tussen de 8 en 12 vluchten overleefd. bij mijn laatste optredens in de US zelfs de extra vescherpte controle op bommen en ander ongedierte.

zeker wat betreft straling, geen enkel probleem. zelf de in de US gekochte videobanden konden zonder probleem door de scanners. vanwege het gebruikte medium lijkt me dat dus ook voor floppen geen probleem ... zorg wel voor een backup die je apart bewaart ...

zolang het in je handbagage zit, zijn er niet veel problemen wat betreft douane. je bent tenslotte 'op vakantie om met wat vrienden plezier en muziek te maken' ...

wel moest een vriend van mij zijn microQ openschroeven om te laten zien dat er geen drugs in zaten ... maar dat was een douanebeambte met een minderwaardigheidscomplex, die toch echt even zijn mannelijk wou bewijzen en z'n hand in een virtual anal(og) ... ach, laat maar ;-)

b.

uiteraard zullen alle diskettes een backup op een "veilige" plaats hebben ;-)

voordeel is natuurlijk dat ik naar engeland ga, en niet naar de US. aangezien engeland ook onderdeel is van de EG, zal de douane als het goed is toch niet zo scherp controleren, maar je kan maar beter voorbereid zijn :D

De afstelling van dat rontgenspul varieert per land.
De westerse landen hebben hem in ieder geval niet zo hoog staan dattie je spullen beschadigt (zoals diskettes en filmrolletjes).
Wees blij dat je niet in een bananenrepubliek gaat optreden ;)

Origineel geplaatst door Synic
De afstelling van dat rontgenspul varieert per land.
De westerse landen hebben hem in ieder geval niet zo hoog staan dattie je spullen beschadigt (zoals diskettes en filmrolletjes).
Wees blij dat je niet in een bananenrepubliek gaat optreden ;)

rofl. kan je ook stroom krijgen uit bananen dan? anders kan ik toch helemaal niet optreden ;-)

Bedoelt ie de Korg wavestation???? Ook door Tony Banks gebruikt voor we can't dance. (Dreaming while you sleep, Jesus he knows me, Fading Lights etc.)

Uit bananen kun je stroom halen. Ook uit citroenen ed. Niet veel maar wel wat. Met 1 bananen plantage kun je toch zeker wel een speelgoed keyboard laten werken. (Een casio of zo.)

Je diskettes kun je beter in je borst zak doen. Dan gebeurt er niks. De metaal detektor doet er niet veel mee. (Je raakt alleen alle gegevens kwijt maar ok. :D :D :D Nee hoor, er gebeurt niks)

Zorg ervoor dat er voorzichtig mee word gehandeld. Een E10 kapot, het zij zo maar een Korg Wavestation of een Synclavier Ned ($20.000,-) Geen denken aan !

loodzakje

loodzakje

Naja als je het toch nog niet vertrouwd kun je altijd nog vsn die loodzakjes halen voor je floppy's.
Deze kun je halen bij een foto speciaalzaak aangezien deze zakjes normaal gebruikt worden voor fotorolletjes.

nou, ik heb het idee dat het wel goed komt. en zo niet, dan wordt het een hele set improviseren. kan ook erg leuk worden :)

we moesten een keer in duitsland optreden en we hadden een roland sequencer in een flightcase als handbagage...wij langs de douane, fronsende wenkbrauwen....vervolgens komt er een hele grote duitse kogelstootser (volgens mij heette ze helga) met een soort vaag schort voor...moest mijn collega even met haar mee naar een kamertje, met de sequencer...:o (*geluiden van latex handschoenen*)

maar gelukkig was er niks aan de hand en mochten we doorlopen...

:p

verder nooit problemen met apparaten en rontgen gehad, wel met luchthaven personeel ...zaten we een keer in het vliegtuig, keken we uit het raam, zagen we zo'n bagagekar voorbij scheuren die onderweg een van onze fligtcases met keyboard verliest!!!! :( en het gebeurt ook nog weleens dat de koffers te laat of niet aankomen....

het was erg rustig, bijna niemand is komen opdagen qua publiek helaas. maar de hele stad had er last van die avond, heel mysterieus.

maar het optreden zelf ging heel goed. zo goed dat ik in juli het voorprogramma van banco de gaia ga zijn waarschijnlijk.

de douane was totaal geen probleem behalve dat al op de heenreis bleek dat mijn id-kaart een misprint was. hierdoor moesten ze zowel op de heenreis als op de terugreis eerst in hun computertje kijken of er niets engs over mij bekend was. leverde alleen wat vertraging op voor de mensen achter mij, maar verder niets :D

Back