Ik durf het bijna niet te vragen,maar...

Ik durf het bijna niet te vragen,maar...

• Dance

Stemmen: 17 43,6%
  • Rock

Stemmen: 2 5,1%
  • Experimental

Stemmen: 10 25,6%
  • anders

Stemmen: 10 25,6%

• Totaal aantal stemmers
    39
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Synthfreak

ff lekker resoneren
Helemaal te gek dit forum, eindelijk een forum waar niet alleen maar gepraat wordt over mooie kleurtjes en duidelijke lcd schermpjes, maar ook over technische aspecten van synthesizers. Maar ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn er hier ook mensen die hun synths voor andere doeleinde gebruiken als het maken van Trance of andere Dance achtige klanken. Of ben ik de enige die gewoon in ProgRock band zijn synths bespeelt. Dit wil overigens niet zeggen dat ik een afkeer voor Dance muziek heb, begrijp me niet verkeerd. Maar de eerste keren dat de synth zijn intreden deed in de muziek wereld was toch in de jaren 60 en 70 bij rock bandjes als Emerson, Lake en Palmer, Yes, Rush etc etc.
Graag Jullie Reactie.......

Groetjes SynthFreak

Hey te gek man!!

Ik heb dus echt een hekel aan trance en al die nieuwe dancerotzooi (persoonlijke mening) en maak in mijn eentje gewoon electronische muziek zoals Tim Blake ,tangerine dream en Zorch.
Veel sequences en geen beats (k gebruik eigenlijk nooit drums).

Ik speel ook al 2 jaar synths in een psychedelische freestylejazzfunkrockband ofzow en doe samples en intro's met mijn synths in een death/grind metalband.

K zal kijken of ik es wat nummers kan plaatsen.
Een van mijn intro's is wel te horen als je mijn homepage opent.
Tis wel heel erg cliché en gewoon gedaan met preset sounds uit m'n triton maar het wordt met optredens wel gewardeerd.
Zijn er trouwens nog meer synthfreaks die ook van metal houden? en dan met name grind en death.

Tjek www.grind.isviolent.com

Helemaal te gek

Helemaal te gek

Helemaal te gek, ik was al bang dat ik de enigste was, over metal gesproken, wat dacht je van Symphony X, metal en vette synths, Cairo nog zo'n bandje of Enchant. Leuk om te zien dat synths dus nog steeds in alle muziek genres te gebruiken zijn.

Probeer deze nummertjes es te downen als je ze nog niet kent.

Tim Blake-Blake's new jerusalem, metrologic, city of revelations.
Gong-masterbuilder en a sprinkling of clouds.

(((((((((((Toppie))))))))))))))

Vergeten

Vergeten

Ja, sorry heb genoeg van Dream Theater maar heb eigenlijk gewoon te veel dus vergeet ik wel eens iets, maar ook Gong heeft een grote waardering bij mij. Ooit Rick Wakeman(toetsenist van Yes) aan het werk gezien

Ik ben meestal bezig met rock, funk & swing nummers. Vooral in m'n band.

Binnenkort koop ik ook een hardware sequencer (de mpc-2000 is erg mooi...) zodat ik ook wat dance muziek ga maken.

Ik bespeel ook mijn synths in een Prog. Rock cover groep. We doen namenlijk Genesis...
lekker de tony banks uithangen...:maffia:

Maar goed. Je bent dus niet de enige...

p.s.: Jij Durft ;)

Gewoon beginnen en kijken waar het schip strandt, zo werk ik iig. Muziekstijlen heb ik geen kaas van gegeten. Weet doorgaans niet eens waar ik het in moet plaatsen. 80.000 verschillende dance vormen etc... om gek van te worden :(

Re: Ik durf het bijna niet te vragen,maar...

Origineel geplaatst door Synthfreak
Maar ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn er hier ook mensen die hun synths voor andere doeleinde gebruiken als het maken van Trance of andere Dance achtige klanken.

Buiten wat ik thuis doe speel ik ook in een band, we hebben alleen eigen nummers
een beetje in de stijl van coldplay/radiohead/muse (zegt men)
Ik speel uiteraard toetsen (JX3p, W-30, S2000) met hier en daar wat samples
of een electronische beat...

equate

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back