Hallo allemaal....

Synthfreak

ff lekker resoneren
Hee luitjes,

Te gek forum, zal mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Paul van Venrooij ben 21 en student MBRT(medische beeldvorming en Radiotherapeutische technieken) Als je wilt weten wat dit is en of dit leuk is moet je mij maar mailen. In mijn vrije tiijd hou ik mijzelf voornamelijk bezig met muziek. Luisteren, spelen, en Synths bouwen.

De apparatuur die ik gebruik is voornamelijk:
Nord Lead 2
zelfbouw Modulaire synth
Fender Rhodes (oke geen synth, maar wel vet)
Korg Electribe A (Meer als sequencer dan als Synth)
24 sporen HardDisk Recorder via de PC
Daarnaast ben ik ben ik bezig aan een 3 octavige keyboard versie van de Paia Fatman, en ben ik een Midi Marimba aan het bouwen.

groetjes Synthfreak

Frank Zappa

Frank Zappa

Frank Zappa is mijn nummer 1 held geloof niet dat er een beter muzikant is of zijn geweest. Heb dan ook al zijn platen. En voor de mensen van het synth forum, beluister een keer Jazz from hell van Zappa. Een album volledig gemaakt op een synclavier. Echt super!!!

Je bent een aardig fanatieke starter aan je posts tot nu toe te zien ;)

Welkom en deel je blijdschap en ellende met ons allen! 8o)

Welkom op het forum

Doe-het-zelfers kunnen we zeker gebruiken.
Zeker eentje die bezig is met de Paia Fatman, dat is net een actuele topic :)

Welkom! Kun je iets over je modulaire zelfbouw synth vertellen?

Modulaire synthesizer

Modulaire synthesizer

Ja mijn modulaire synthesizer, dat is een apart verhaal. Het is een ASM 1. Ontworpen door Gene Stopp een kerel uit Amerika hij heeft er zelf een gebouwd en is er erg enthousiast over. Hij heeft hem gebouwd omdat hij geen goeiekope Oberheim kon vinden. En hij verkoopt printplaten van de ASM 1. Ik was erg enthousiasten schreef hem dus een mailtje dat ik wel een printplaat wilde kopen, 60 dollar ach nie gek duur. Maar onderdelen moest ik zelf gaan zoeken, nou leek mij niet gek moeilijk. Stom van mij, had ik beter eerst kunne doen. Maar na 4 maanden kreeg pas bericht en bestelde meteen een printje. Binnen 3 weken lag deze bij mij op de stoep, dus ik naar de plaatselijke electronica winkel. En ja, je raad het al meerdan de helft was toch nie echt makkelijk aan te komen. Maar naar 2 weken had ik dan alles. Ik geestdriftig aan de slag. Met als resultaat dat het ding nog niet helemaal jofel werkt. Ben er al erg lang mee bezig en soms heb ik de neiging om het ding bij het grof vuil te zetten. Als je een Modulaier zelfbouw synth wil kopen kun je het beste maar van een bedrijf als Paia of Kenton kopen. Als het ding echt helemaal af is zal ik wel een foto posten, maar zal nog wel ff duren. Die keyboard versie van de Fatman is iets leuker om te bouwen. Lekker eiken houten toetsen zagen.:)

groetjes Synthfreak

Re: Modulaire synthesizer

Re: Modulaire synthesizer

Origineel geplaatst door Synthfreak
Ik geestdriftig aan de slag. Met als resultaat dat het ding nog niet helemaal jofel werkt. Ben er al erg lang mee bezig en soms heb ik de neiging om het ding bij het grof vuil te zetten. Als je een Modulaier zelfbouw synth wil kopen kun je het beste maar van een bedrijf als Paia of Kenton kopen. Als het ding echt helemaal af is zal ik wel een foto posten, maar zal nog wel ff duren. Die keyboard versie van de Fatman is iets leuker om te bouwen. Lekker eiken houten toetsen zagen.:)

groetjes Synthfreak
En hoe gaat het er mee?

Origineel geplaatst door Slipperman
..maar het word dus een trend om oude greetings topics omhoog te kicken ;)

Ehm, als ik 't GOED gelezen heb vroeg JohnnyB. 'alleen' maar hoe 't bouwen v/d synth ging, dus 't was NIET het zinloze omhoogschoppen v/d welkoms-thread deze keer.. ;)

Maar goed..: WELKOM!! :D

Back