Adapter voor Roland E28 keyboard

Status
Please reply by conversation.

FJH

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een adapter voor een Roland E28 keyboard.
'DC IN 12V 1A / USE ROLAND ACO/AJC ADAPTOR ONLY' staat bij de adapter-ingang achterop het keyboard.
(Advies over /) een universele adapter die op de E28 werkt mag ook :)

standaard(universele) adapter 12vdc van 1A(1000mA) of meer zo moeten werken, tenzij de polariteit omgedraaid is. Dan een adapter gebruiken waar dit mogelijk is.

AC_adaptor_polarity.png

Dank voor reply, nog een verdere vraag (n.a.v. een gekochte adapter zojuist):

...een AC-adapter (AmpowerTek) werkt dus niet? Omdat die geen DC is?

Let goed op de polariteit. Uit mijn hoofd is bij Roland normaal gesproken de pin in het midden de minpool, terwijl dit bij bv Yamaha andersom is.

Dan moet ik terug naar de winkel...want mijn keyboard wilde niet aan...of is deze door het opgevolgde advies van de elektronica-zaak en mjn daaropvolgend handelen (adapter aansluiten en aanzetten) inmiddels 'opgeblazen'? (Ik hoop van niet. Maar stel toch even deze vraag.)

Dat lijkt erop. (?) Het apparaat gaf een geluid van een soort verhoogde hartslag. (Sorry voor de weinig technisch-relevante omschrijvingen.) Althans zo klonk het. Verder geen geluid. Maar dus ook geen rook :erm:

Het lijkt er meer op dat de adapter te weinig stroom kan leveren en dat kan duiden op een ac adapter ipv dc. Maar evengoed een chinese adapter die minder levert dan vermeld staat.
Met ac spanning kan je idd apparatuur de geeft laten geven als ze niet beveiligd zijn, dus let daar in vervolg goed op!

Er moet op de adapter ergens 12v dc of en teken dat lijkt op '='

Status
Please reply by conversation.
Back