Advies midi>trigger boxen ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hoi,

Ik ben op zoek naar iets wat midi naar triggerpulsen om kan zetten, liefst minimaal 10 uit.
Ik was zelf al gestuit op de Analogue solutions MT16, maar daar is wat moeilijk aan te komen ....
Andere oplossingen ?

doeffler mvc24 of andere midi naar cv omzetters zoals kenton

Simmons MTM idd, maar die is ook zelfdzaam heb ik gemerkt en in verhouding best duur geloof ik.

Roland R8 haal ik zondag al op, wellicht aangevuld met 'n R8 mkII zodat ik de één kan ruilen voor een TR 707 ....
Voor zover ik weet is cv/gate iets anders als trigger voor drums/synths of ben ik hier abuis ? :confused:

hey koediman,

Dat was ik sowieso van plan, maar aangezien de R8 ook veel bruikbare sounds heeft wil ik niet alle outputs voor trigger gebruiken, zou zonde zijn .... (hoogstwaarschijnlijk heb ik er na dit weekend wel twee staan ....)

Wat ik zoek is gewoon 'n een simpel doosje wat bv 10 triggerpulsen uit kan zenden voor minder dan € 120,00.
Anders is een (extra) R8 de enige goedkope en goeie oplossing (goeie aanslaggevoelige pads!).

Meeste triggerboxen die ik vind via google werken omgekeerd .......

Origineel geplaatst door Niel

Voor zover ik weet is cv/gate iets anders als trigger voor drums/synths of ben ik hier abuis ? :confused:

met m'n mcv8 zet ik midi om in cv (voor oscillator en filter) (0->5volt, 1 volt per octaaf dus goed voor 5 octaven noten)
tegenlijk geef ik een gate/trigger uit die ik gebruik om bv. een envelope te triggeren (10volt )of iets anders analoogs te triggeren/starten
ik dacht dat inderdaad dat officieel een gate startpuls inclusief de tijdsduur van hoelang ik de note is en trigger alleen de korte startpuls. lijkt me voor het aanslaan van drumsounds niet zo'n probleem te hoeven zijn.

Voor zover ik weet klopt dat .... :)

Heb met m'n R8mkII de Boss HC 2 clap aangestuurd, dmv een heel hoog gepitched klapje via een individuele output, werkt perfect. Zelfs nu ik de Boss via een losse 9volt voeding stroom geef luistert ie zelfs gedeeltelijk naar aanslaggevoeligheid !

Wist niet dat dat kon :confused: :okdan:

Back