[video] analoog naar digitaal en vice versa

cyan_circle

_beware of perverts_
ik ben op zoek naar een kastje (waarvan ik weet dat ze bestaan) dat het beeld + geluid uit je videorecorder kan omzetten naar DV (digitale video) op je computer en ook andersom, dus geen capture-kaart.

ik heb een voorbeeld gevonden, maar ik heb er zelf liever een zonder FireWire.

wat ik het liefste zou willen is een soort onafhankelijke website waarop dit soort apparaten gereviewd worden en tegen elkaar afgezet worden qua specs.
ik ben al een tijd aan het zoeken maar tot nu toe met weinig substantieel resultaat.

kan iemand mij helpen met mijn zoektocht want van video apparatuur weet ik nagenoeg geen ruk, en ik weet ook niet precies waar ik moet beginnen met zoeken.

alvast bedankt :biertje:

[size=0,4]p.s. ik wil 'm implanteren in mijn studio voor multimedia-componeer-doeleinden, deze thread staat dus naar mijn mening in het juiste subforum [/size]

ligt eraan wat je ermee wil doen. je hebt analoge video-capture/bewerkingskaarten vanaf ongeveer €50,- tot duizenden euro's, van composiet tot component met SDI, etc...als je pro-kwaliteit wil kan je 't beste component (=kleuren en luminantie gesplitst) of een digitaal formaat nemen. maar dan moet je ook wel een bijpassende player/recorder hebben en DVCPRO of Betacam machines zijn erg duur...
maar ik heb 6 jaar geleden m'n afstudeerfilm met een composiet-Y/C kaart gemaakt (FAST AV-Master) en dat is denk ik wel de minimale vereiste; zoiets zal tegenwoordig niet veel meer kosten. ik heb pas die film ook weer van tapestreamer terug op m'n PC gezet en Y/C ziet er nog behoorlijk goed uit op een computer monitor.

misschien dat je aan deze site wel wat hebt qua info;
http://www.editorsguild.com

staan wel een boel goeie links bij.

(overigens is DV een digitale camcorder native formaat. just another codec..)

Voor componeren op syncrone video heb ik de Nuendo/Canopus combo en ik garandeer dat dit minstens zo goed werkt als elk ander professioneel syncroonsysteem (bv Protools master over externe Dig. Betacam). Grote voordeel is dat je geen locktijd nodig hebt (cursor verzetten en video staat direct juist). Geen cpu problemen, geen problemen onderlinge softwareswitches van avi's...

www.canopus.com

Ik heb zelf de ADVC100 die bloedmooi werkt en BTW splinternieuw is. Doet al hetgeen je vraagt (analoog/dig in, wel geen analoog uit, but who needs that anyway?) Kost rond de 300.
Ze hebben ook één die analoog uit doet, maar die is een klets duurder.

Belangrijk is dat de encoding professioneel gebeurt om de compatibiliteit met andere software te garanderen. Ze gebruiken bij Canopus een zeer accurate methode hiervoor, die exacte conversie garandeert.
Ik heb ook nog een Miro DC30+ analoog in/uit, maar om bovenstaande (frustrerende) reden ben ik naar Canopus gegaan.

Toevallig zijn ze beiden te koop omdat ik naar Mac ga overschakelen.
Laat maar weten als je wil dealen.

bedankt voor jullie antwoorden.
ik ben al een tijdje passief op zoek naar iets dergelijks en ik begin nu de eerste beginselen van video digitalisering te snappen.

misschien een beetje een suffe vraag, maar kan ik met zo'n soort converter ook direct alles wat op mijn beeldscherm te zien is routen naar mijn TV, al dan niet via de videorecorder?

want naast digitalisering zou ik dat ook graag hebben en als het met 1 apparaat kan dan zou dat super zijn.
ik heb de video uit (SVHS) op mijn videokaart al geprobeerd maar dat ziet er natuurlijk niet uit; uit proportie, enorm wazig en met lijnen.

als ik echt superdomme n00b vragen stel dan mag er geflamed worden, hoor ;)

Origineel geplaatst door cyan_circle
...
misschien een beetje een suffe vraag, maar kan ik met zo'n soort converter ook direct alles wat op mijn beeldscherm te zien is routen naar mijn TV, al dan niet via de videorecorder?
..

yup. als je een analoge (composiet of Y/C) uitgang hebt op de kaart kan je deze rechtstreeks (evt. via zo'n Y/C>cinch plugje of een scartplug) op de camera- of andere line-ingang van je tv prikken.

Back