RME Hammerfall DIGI9636

BigDplayboy

Ouwe rot
Ik zit er aan te denken deze kaart te gaan halen.
Ik wil 'm gaan gebruiken als interface tussen m'n Windows PC en m'n actieve monitoren. Ik ben dus geheel into software, geen hardware, geen mixtafel of iets dergelijks. Ik wil gewoon een stereo-in en een stereo-out (en sowieso allebei fijn rood/wit en niet zo'n enkele koptelefoon plug)
Na beetje gelezen te hebben hier, op de RME site, sites van winkels, vind ik het nog steeds vaag (zal wel aan mij liggen)

Linkje naar RME: RME Hammerfall DIGI9636

Duidelijker plaatje van het kaartje:
140451.jpg

Specificaties:
2 x ADAT digital I/O, based on RME's reliable Bitclock PLL
1 x SPDIF digital I/O, based on RME's reliable DIGI96 technology
1 x ADAT Sync In (9-pin D-type) for sample accurate transfers
1 x Breakout cable for coaxial SPDIF operation
Zero wait state PCI Busmaster interface with additional burst FIFO (130 MB/s transfer rate in both directions)
No drop out problems at high PCI bus load
New hardware design: 36 mono channels in block mode, organized in 32 bit ASIO double buffers
ASIO poured in hardware! The result in speed and performance is 0 (zero!)% CPU load when using ALL 36 channels!
130 MB/s transfer rate for record and playback results in only 7% PCI bus load when using all 36 channels
New Enhanced Zero Latency Monitoring, now operational even with different sample rates at input and output
S/MUX poured in hardware: 8 channels 96 kHz/24 bit for record and playback

Maareh, waar zitten nou die outputs? En wat zijn die 4 zwarte output(?) / input(?) dingen?
Als het goed is krijg je er dus een BreakOut-kabel bij (specificaties, regel 4) voor SPDIF-operation. Ook totaal nutteloos voor mij aangezien ik geen hardware gebruik (en voorlopig ook niet van plan ben te gaan gebruiken), maar zitten hier niet die analoge outputs op?
Heeft deze kaart eigenlijk wel een analoge (stereo) output? :?

Ik vond de RME DIGI96/8 PAD ook interessant, daar zijn ook zichtbaar outputs op de kaarte te ontdekken:
RME DIGI96/8 PAD

Maar deze heeft maar 20bit/96kHz output... En ik wil toch wel graag 24bit :)

Snapt eigenlijk iemand nog wat ik aant vragen ben? :D

Hoofdvraag: is de RME Hammerfall DIGI9636 goed voor mijn volledige op software gebaseerde "studio", waarbij het signaal van de kaart alleen maar naar een paar actieve monitoren gaat?
En zo nee, welke RME kaart dan wel? :)

een multiface? is dat niks voor je?
of deze kaart icm de ada8000 oid van behringer?

Origineel geplaatst door virkaz
een multiface? is dat niks voor je?
of deze kaart icm de ada8000 oid van behringer?

Multiface? :?
Dat ADA8000-gebeuren zie ik ook niet zitten, zit ik met zo'n bak opgescheept :erm:

Ik zie nu ook staan bij die DIGI96/8 PAD:
Superior analog 24 bit/96 kHz input. Dynamic range 109 dBA
Flexible superior analog 24 bit/96 kHz monitor output. Dynamic range 112 dBA

Dus als ik het goed begrijp is op deze kaart 24bit/96kHz analoge output wel mogelijk... Toch?
Pfff, dadelijk heb dit topic nog voor niets aangemaakt :(

Als je alleen stereo in en uit wilt, dan moet je natuurlijk niet gaan kijken naar een kaartje met 16 kanalen adat in en uit en s/pdif in en uit. Dat is niet analoog en niet alleen stereo.

Maar goed, staak je zoektocht, gewoon een Audiophile kopen. 24/96, stereo in en uit en ik geloof ook nog s/pdif. Kosten nieuw al niet veel en 2dehands kosten ze helemaal geen ruk.

Ik snap niet waarom je perse aan RME blijft hangen. Prachtkaarten, maar er zijn wel degelijk alternatieven, zeker in jouw situatie. De Audiophile is precies waar je om vraagt, staat bekend als een hartstikke goed kaartje en is een stuk goedkoper dan een RME. Wat wil je nog meer?

Origineel geplaatst door n0_key
Ik snap niet waarom je perse aan RME blijft hangen. Prachtkaarten, maar er zijn wel degelijk alternatieven, zeker in jouw situatie. De Audiophile is precies waar je om vraagt, staat bekend als een hartstikke goed kaartje en is een stuk goedkoper dan een RME. Wat wil je nog meer?

M-Audio Audiophile 24/96 Testresultaten
Een plattere frequency-curve :duivels:

Hm, valt eigenlijk nog wel mee zo op het derde gezicht. Eigenlijk is er inderdaad niets mis mee 8)
Ik ga me weer eens verdiepen :) ... Thanks :mega:

Ik vraag me even af wat er gebeurd zou zijn als die die kaart gekocht had zonder te weten wat hij nou echt voorstelde?

En dan hier vragen hoe je hem aan moest sluiten.

Origineel geplaatst door fuse
Ik vraag me even af wat er gebeurd zou zijn als die die kaart gekocht had zonder te weten wat hij nou echt voorstelde?

En dan hier vragen hoe je hem aan moest sluiten.

Dat zou nooit gebeuren fuse :)
Daarvoor is dit forum toch? :D

Dat vind ik eerlijk gezegd een iets te makkelijke houding hoor.

Ik wil je graag helpen met dit soort dingen, maar dan moet je toch wel een beetje tonen dat je je best gedaan hebt om zelf ea uit te zoeken.

Want zeg nou zelf.
http://www.rme-audio.de (uit het blote hoofdje) is nou ook weer niet zo moeilijk te vinden en dan een link naar info over de RME kaartjes is ook zo gevonden dan.
En ik vind het ook niet erg om uit te leggen wat dan Adat is. Want dat is een glasvezel kabel waar 8 digitale geluidskanalen door kunnen.

Dat vind ik eerlijk gezegd een iets te makkelijke houding hoor.

Ik wil je graag helpen met dit soort dingen, maar dan moet je toch wel een beetje tonen dat je je best gedaan hebt om zelf ea uit te zoeken.

Want zeg nou zelf.
http://www.rme-audio.de (uit het blote hoofdje) is nou ook weer niet zo moeilijk te vinden en dan een link naar info over de RME kaartjes is ook zo gevonden dan.
En ik vind het ook niet erg om uit te leggen wat dan Adat is. Want dat is een glasvezel kabel waar 8 digitale geluidskanalen door kunnen.

Uh ja, heb je m'n eerste post al eens bekeken?

Staan toch links naar de RME-site, waar ik een paar uur op rond heb zitten dolen, die linkjes heb ik erbij gedaan voor jullie gemak om mij te helpen... Ik heb van een stuk of 6 kaarten alle info door zitten lezen, maar er staat dus nergens bij dat het puur digitale kaarten betreft. Maar ik zag al niet veel bekende termen staan in de sepcificaties op die site, dus TOEN besloot ik om hier eens te informeren...
Dus ik heb die site wel gezien en de pagina's van de verschillende kaartjes ook :maffia:
Dat je even weet ;)

No offence trouwens he <volgens mij kom ik beetje pissed over namelijk>
:luv:

Weetje wat? Ik lees jouw antwoord en denk: "k*t hij heeft gelijk".
Niemand die even fatsoenlijk antwoord op je vraag geeft, incluis me eigen.

Best wel dom eigenlijk. :(

Maar je weet nu wel wat ADAT en spdif is enzo?

En tjsa, RME maakt ADAT kaarten en een paar daarvan hebben ook extra analoge in/outputs. Maar die digi modellen zou ik niet kopen hoor. Ze zijn verouderd en voor dat geld kun je makkelijk zat veel betere scoren.
Die andere ADAT kaarten zijn meer voor digitale mixers of losse AD/DA converters bedoeld.
RME multiface is erg leuk omdat het een mix is van analoog en digitaal. Maar al met al is het een prijzig dingetje. Of je moet zoveel ins en outs hebben. Het grote voordeel is dat hij makkelijk aan te sluiten is op een laptop.

En alternatieven zat! Eigenlijk teveel en dan is er eentje uit te pikken bijzonder irritant want als er iets is dat je aanstaat dan is het gewoon te duur.

Een M-audio audiophile 24/96 is een mooi instapmodel. Zou ik zeggen.

Maar je weet nu wel wat ADAT en spdif is enzo?

.....

Ik weet nu wat SPDIF betekent, in een andere thread ben ik er achter gekomen dat dat een digitale interface is tussen je computer en een .... uuuh.... :erm: ... iets digitaals ;)
En ADAT heb je in je vorige post uitgelegd... thanks :biertje:

En ik denk dat ik voor die Audiophile 24/96 ga, heeft precies wat ik wil en een lekker neutrale geluidsweergave.
[off-topic]Ik wilde deze trouwens bestellen samen met 2 Mackie's 824 uit Amerika van de JRR-Shop. Kost allemaal samen (geluidskaart+2xMackie) : €1600,- inclusief verzendkosten naar Nederland.
Lijkt me niet verkeerd toch?

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Houd wel rekening met ruim 300 euro invoerrechten!

Zit er ook al bij dacht ik
Verzendkosten zijn 320,- dus ik mag aannemen dat daar die invoerrechten bijgeteld zitten toch?
Ik zal eens even informeren bij die keet :)

Zo, ff kicken deze thread!
Update: ik heb nu m'n mackies :halleluja , maar nog steeds m'n soundblaster live :Z
Ik heb eens goed gekeken naar die audiophile 2496 en dan voornamelijk naar frequency range van de rightmark testen. Eigenlijk ben ik sinds ik die mackies heb , helemaal neutraliteit verslaafd en vroeg me eigenlijk af of er niet nog andere kaarten zijn zoals de auidiophile 24/96 maar dan beter (neutraler) enzo... Als de Audiophile 24/96 een instapmodel is, want zijn dan de "betere" modellen/merken/types?
Bedrag maakt me even niets uit, kijken mag altijd :) Maar als ik dan toch zoiets (voor mij) essentieels in m'n ketting ga zetten (remember: ik ben helemaal into software), dan wil ik het ook meteen goed aanpakken.

Dus heeft iemand nog tips voor betere geluidskaarten als de audiophile, met analoog stereo-out(rood/wit tulp) en analoog stereo-in (rood/wit tulp) en evt. midi-poortje (just in case) en flink ongekleurd geluid??!?!
Alvast bedankt :mega:

PS: een moderator mag de inmiddels zeer veroudere topic-titel aanpassen naar eigen inzicht als dit nodig mocht zijn :geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door n0_key

hij wil rca./ tulpjes ipv gebalanceerde jacks ... ;)

Origineel geplaatst door MadR
hij wil rca./ tulpjes ipv gebalanceerde jacks ... ;)

Zijn jacks beter dan?
Ik heb altijd zo een fragiel gevoel over jack-plugs, heb trauma's van een oude koptelefoon met jack-plug vandaar :)
Maar vertel dan maar eens even meer, zijn jack aansluitingen beter en waarom?
En noem dan meteen ook maar even een degelijk geluidskaart waar van die jack-plugs gebruikt worden :smeris:

Is een Lynx L22 bijvoorbeeld wat?
http://www.lynxstudio.com/lynxl22.html

Of zit ik nu dan weer helemaal verkeerd te kijken? Er staat toch analog in- and output... ?

Probeer anders eens de MiniMe van Apogee.
Da's goed spul.

Back