RME Hammerfall DIGI9636

ik heb de perfecte kaart voor je !

de echo midimia !

die heeft een stereo gebalanceerde jackuitgang en een gebalanceerde jack ingang
(beiden in 2 losse kabels voor links en rechts zoals je wou !)

verder hebben ze nu zeer goede nieuwe drivers die een hele lage latency leveren.

en ze zijn ZEER neutraal qua geluid!

vraag anders maar aan bambam van dit forum hoe hij erover denkt (heeft ze ook) ik ga ditzelfde model binnenkort kopen

bij www.thomann.de kosten ze 229€ incl nl btw (19%) moet je alleen wel op het hoofdscherm op de nl vlag klikken.

aub hier een directe linke ;)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-163447.html

Origineel geplaatst door endonyx
ik heb de perfecte kaart voor je !

de echo midimia !

die heeft een stereo gebalanceerde jackuitgang en een gebalanceerde jack ingang
(beiden in 2 losse kabels voor links en rechts zoals je wou !)

verder hebben ze nu zeer goede nieuwe drivers die een hele lage latency leveren.

en ze zijn ZEER neutraal qua geluid!

vraag anders maar aan bambam van dit forum hoe hij erover denkt (heeft ze ook) ik ga ditzelfde model binnenkort kopen

bij www.thomann.de kosten ze 229€ incl nl btw (19%) moet je alleen wel op het hoofdscherm op de nl vlag klikken.

aub hier een directe linke ;)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-163447.html

Ziet idd zeer goed uit: Rightmark Testresult MIA
Ik ga me er eens ff in verdiepen :)

rca/ tulp is consumer standaard ..

gebalanceerde jacks niet .. (zelfde als stereo)

en die jacks van koptelefoons .. meestal is het slijtage of gewoon luiheid ..
mensen die aan het snoertje hem eruit trekken slopen zeker die stekkers /kabels

dussss. ...

Origineel geplaatst door MadR
rca/ tulp is consumer standaard ..

gebalanceerde jacks niet .. (zelfde als stereo)

en die jacks van koptelefoons .. meestal is het slijtage of gewoon luiheid ..
mensen die aan het snoertje hem eruit trekken slopen zeker die stekkers /kabels

dussss. ...

Keej, thanks, weer wat geleerd 8o)

Endonyx > ik begrijp dus dat die 4 uitgangen (met die zwarte blokjes) op die Echo MIA dus die jack-aansluitingen zijn?

JA ;)

2 voor de in en 2 voor de uit
en die breakoutkabel is bedoeld voor de 1 mini in en 1 midi uit plus 1 digi in en 1 digi uit

EMU

EMU

Maar hoe zijn de nieuwe kaarten van Emu 1212M 1820M in vergelijking met RME's ??

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik weet nu wat SPDIF betekent, in een andere thread ben ik er achter gekomen dat dat een digitale interface is tussen je computer en een .... uuuh.... :erm: ... iets digitaals ;)
En ADAT heb je in je vorige post uitgelegd... thanks :biertje:

En ik denk dat ik voor die Audiophile 24/96 ga, heeft precies wat ik wil en een lekker neutrale geluidsweergave.
[off-topic]Ik wilde deze trouwens bestellen samen met 2 Mackie's 824 uit Amerika van de JRR-Shop. Kost allemaal samen (geluidskaart+2xMackie) : €1600,- inclusief verzendkosten naar Nederland.
Lijkt me niet verkeerd toch?

S/PDIF (Sony/Phillips digital interface)
TDIF (Tascam Digital interface)
ADAT (Alesis Digital ...)

;)

Re: EMU

Re: EMU

Origineel geplaatst door Nouveau
Maar hoe zijn de nieuwe kaarten van Emu 1212M 1820M in vergelijking met RME's ??

Iemand?

heb nog een vraagje inverband met de multiface als ik deze aanschaf moet ik mij dan nog zo'n pci card ook aanschaffen ? deze zou er toch moeten bijzitten of zie ik iets over het hoofd

Ik zou oppassen met RME kaarten.
Op ons werk hebben we die massaal aangeschaft (Digi96/8 PAD) voor
professionele doeleinden (inclusief RME ADI 8 pro 8-ch externe DA converters).

Ondanks de hele goede specs van de kaarten vallen ze in de praktijk
heel erg tegen, omdat de drivers geen directX ondersteunen (alleen in 8 bit / sample).
Dit betekent dat als je een applicatie hebt die geen asio ondersteunt,
en MME wil je vaak niet gebruiken ivm lange latency, dat je geen fatsoenlijke audio output hebt.
Dit staat overigens zelfs in de manual van onze kaarten. Maar ja die lees je dus
pas als je 'm gekocht hebt :(
Verder zijn er nog een hoop problemen tussen windows en de geluidskaart; waardoor
je regelmatig allerlei vreemde 'pops' en clicks uit je DA coverter krijgt als er even geen geluidsaansturing is
(bijvoorbeeld als je een word documentje edit of op internet browst o.i.d.).
Tenslotte is de buffering van de drivers nogal vreemd: als je eerst 6-kanaals audio afspeelt,
en daarna 2, dan blijft het laatste stukje audio (buffer) van de laatste 4 kanalen 'loopen'
terwijl je je stereo mix in de twee eerste kanalen hoort.
Kort om: heel erg veel bugs en problemen!

Origineel geplaatst door DJB
Ik zou oppassen met RME kaarten.
Op ons werk hebben we die massaal aangeschaft (Digi96/8 PAD) voor
professionele doeleinden (inclusief RME ADI 8 pro 8-ch externe DA converters).

Ondanks de hele goede specs van de kaarten vallen ze in de praktijk
heel erg tegen, omdat de drivers geen directX ondersteunen (alleen in 8 bit / sample).
Dit betekent dat als je een applicatie hebt die geen asio ondersteunt,
en MME wil je vaak niet gebruiken ivm lange latency, dat je geen fatsoenlijke audio output hebt.
Dit staat overigens zelfs in de manual van onze kaarten. Maar ja die lees je dus
pas als je 'm gekocht hebt :(
Verder zijn er nog een hoop problemen tussen windows en de geluidskaart; waardoor
je regelmatig allerlei vreemde 'pops' en clicks uit je DA coverter krijgt als er even geen geluidsaansturing is
(bijvoorbeeld als je een word documentje edit of op internet browst o.i.d.).
Tenslotte is de buffering van de drivers nogal vreemd: als je eerst 6-kanaals audio afspeelt,
en daarna 2, dan blijft het laatste stukje audio (buffer) van de laatste 4 kanalen 'loopen'
terwijl je je stereo mix in de twee eerste kanalen hoort.
Kort om: heel erg veel bugs en problemen!

Raar verhaal, of ligt dit aan mij?

Je hebt de RME kaarten massaal aangeschaft voor professionele doeleinden maar je gaat ze op DirectX drivers draaien en niet de zero-latency Asio drivers? RME geeft vrij duidelijk aan dat dit ASIO kaarten zijn.

Als je dan achteraf gaat klagen dat de kaart DirectX slecht ondersteund dan heb je je huiswerk niet goed gedaan lijkt me. Elk product heeft zijn doelgroep en deze kaarten zijn niet voor DirectX gebruikers ontworpen.

Verder wat betreft manual, ehm: http://www.rme-audio.com/english/download/manuals.htm

Daar kun je voor aankoop gewoon de manual downloaden hoor.

Maar goed, de kaarten van RME zijn echt prima en jouw geval is gewoon een kwestie van een slechte keuze voor de geplande doeleinden. Zeker als je iets massaal aanschaft zou je wel wat beter vooronderzoek moeten doen wat je nodig hebt. Ik ga ook geen laptops bestellen voor mijn werk als we servers nodig hebben. :confused:

Origineel geplaatst door Acidfever

Maar goed, de kaarten van RME zijn echt prima en jouw geval is gewoon een kwestie van een slechte keuze voor de geplande doeleinden. Zeker als je iets massaal aanschaft zou je wel wat beter vooronderzoek moeten doen wat je nodig hebt. Ik ga ook geen laptops bestellen voor mijn werk als we servers nodig hebben. :confused:

We gebruiken die kaarten normaal gesproken ook niet met directX maar met ASIO.
Helaas ondersteunen niet alle professionele pakketten ASIO (het is helaas echt zo).
Wat me gewoon verbaasde is dat die kaarten directX niet ondersteunen, en dat kan
een vervelende verassing zijn (ter waarschuwing).
Eerlijk gezegd: als ik had besloten welke kaarten aangeschaft zouden worden zou ik
niet voor de RME kaarten gegaan zijn.

Het probleem van slechte buffering en pops blijft overigens; wat ligt aan slecht geschreven drivers.
Dit is ook na lang zeuren, door RME toegegeven (met schaamrood op de kaken).

nja daar zit het hem dus op de site vermelden ze dat de pci of cardbus er niet bij is als ik de info doorspit op de rme site. tzou me erg verbazen moest deze kaal aangekocht worden kom je toch nog aan een behoorlijk bedrag uit als je multiface en pci moet aanschaffen toch ?

Back