Origineel geplaatst door pjeut
Hallo,
Even voor mijn informatie. Ik sta werkelijk op het punt om evt. een Roland R-8 aan te schaffen. Maar nou hoor ik dat de MKII (bijna) alle patches, die de R-8 op kaartjes moet inlezen, gewoon standaard in z'n ROm heeft staan.
Klopt dit? Zo ja, dan is het exit R-8, want ik heb al gemerkt dat de kracht van de R-8 in die kaartjes zit, en dat die krengen ongelofelijk moeilijk te verkrijgen zijn.
Dus m'n tweede vraag (niet de eerste keer gesteld); als dit zo is, wie heeft er een R-8 MKII liggen, of weet waar er één wordt aangeboden?
Graag een reactie.
Origineel geplaatst door pjeut
In dat geval verwijder ik hierbij mijn "koopvraag" uit mijn vorige antwoord. Ik zou eerst graag antwoord willen op de vragen die ik heb gesteld.
Nu ik toch bezig ben; klopt het dat je met die MKII ook baslijntjes kunt sequencen en afspelen? (MIDI invoeren dus).
Als ik hierop antwoord heb, beloof ik dat ik m'n koopvraag in in "Te koop gevraagd." zal zetten.
Ik heb sinds een maandje weer een R8mkII, met heeel veel geluk.
Inderdaad zitten er veel meer sounds in, iets van 256 ipv van de 70 standaard in de R8 eerste versie.
o.a.; 808 909 en cr 78. Verder is hij donkerder en gladder van layout/kast.
Verder heeft ie dubbel zoveel geheugen als de R8 voor patterns en songs als ik het goed heb.
En de pads zijn super stevig en aanslaggevoelig, je kan erop rammen zo hard als je wilt, maar daar kan je net zo goed een R5 voor kopen tegen bedragen rond de € 75,00.
Basslijntjes sequencen via midi kan inderdaad denk ik, uitgaande van één van de vele interne patterns waar een 303 sample basslijn wordt gespeeld.
M'n R8mkII blijft hier staan, behalve als iemand € 300,00 biedt of kan ruilen tegen een Novation Drumstation met minimaal os 1.3
(Check this by powering the Drumstation up while holding down the Audition button. The display will show the OS version. (13 = OS version 1.3).
Ik heb bods op veilingen ver in de € 200 zien gaan om R8mkII's.
De R8 doet vaak rond de € 175 tot € 200 met dancecard (cr 78 + 909 sounds) en € 150 zonder.
De R8m (module zonder sequencer zonder pads) doet rond de € 135 zonder tot € 150 met dancecard.
Kaartjes zie je regelmatig tegen € 35 aangeboden worden, maar meestal net niet diegene met de vettere sounds (voor mij althans)
Bedenk wel dat de R8 maar één kaartje tegelijk kan "dragen" terwijl de R8mkII direkt al z'n 256 sounds kan aanspreken bij wijze van.
Enige nadeel van de R8 is dat handleidingen erg schaars zijn en niet te vinden zijn op internet.
Maar met een beetje klooien en vragen op SF kom je een heel eind
Ik ga even een ruil aanbieden in 't marktgedeelte