PARADISE GROOVE dancetrack

hansbakker

Audiobakery
Mensen,

Compositie, arrangement, productie en tekst is van mij...de gitaar is ingespeeld door Arno Krabman, de reserve gitarist van Marco Borsato...

Ben nog niet helemaal tevreden over het arrangement, ik wil er nog meer vaart in hebben. Eindmixage is te vlug gebeurd, hij mist wat warmte vind ik...

Wat denken jullie er van?

Hans

http://www2.hku.nl/~hans4/danie/paradise_groove.mp3

en ja ik weet het hij is vrij commercieel....

Attachments

• logo small.gif
    logo small.gif
    3,9 KB · Bekeken: 129
Last edited by a moderator:
Klinkt heel erg professioneel! Alles zit netjes in elkaar dat is wel wat me als eerste opvalt.
Funky bizz!

Wat zang en gitaar erbij allemaal niet uitmaakt. Een wereld van vershil.. Alleen hebben we helaas niet allemaal de beschikking over gitaristen en zangeressen. :D

Ik zou zeggen: TOP!

edit* nog 1 keer gesluisterd en het is toch wel een tikkeltje cheesy, maar een klein tikkie he? ;)

Arv

Laatst gewijzigd:
Klinkt op zich wel goed, mist alleen dat beetje schreeuwerigheid.

Eindmixage is te vlug gebeurd, hij mist wat warmte vind ik...

Hier wordt ik altijd een beetje moedeloos van. Maak het dan gewoon af voordat je het hier post.

Maar voor de rest: :okdan: :okdan: :okdan:

Ik vind het opzich niet verkeerd klinken, het begint (de zang) alleen een beetje down. Het is weer eens wat anders... of moet ik zeggen iets uit de oude doos?

De eindmixage klinkt bij mij erg kut. D.w.z. de kick is veelte log, te zwaar, overstuurt nogal. De hi-hats zijn te spits en slissen.

Het funky gitaartje is lekker... maar om nou met een semi-bekende naam te gaan strooien... beetje cheap. Maar goed, zo komt dat op mij over en ik ben niet iedereen ;)

He is op zich een lekker luister trackje, een echte relaxe paradise groove. Maar om nou te zeggen dat ie mij makes me wanne move... nee, niet echt. Misschien in de tijd van Blackbox of How Gee. Kan het mis hebben hoor, misschien dat iets funkies wel heel verfrissend werkt en het zomaar gedraaid gaat worden.

Maar ik vind het geen echte floor-filler. Wel een lekkere luister track.

Een hele happy track en wat een lekkere stem heeft die dame zeg.

De productie en het arrangement kan nog wat beter, ik vind het nu vrij standaard.

Wat ik jammer vind is dat de beats erg standaard zijn, ze missen de drive en de passie die je bij een goede housetrack hoort te hebben. Daar zou ik zeker nog wat aandacht aan besteden. Als je dit nummer qua beats meer de kant van Masters At Work laat opgaan (dus echt zo'n lekkere New York Garage sound) kan het van een standaard track een wereldtrack worden.

Maar dat is zoals gewoonlijk slechts mijn bescheiden mening.

Thanx jongens...

ik ga nu eerst met de beats aan de slag...want ik vind em nu eigenlijk niet beter dan een b-kantje uit de 70ties..

Dat moet beter kunnen!

Klinkt zeker goed hoor, maar de mix vind ik idd ook, zoals D-mike-E ook al zei, niet goed. Aan de beats moet ook nog zeker gewerkt worden, veel te simpel.

Maarrr, zeker een knap trackje!:okdan:

Dit klinkt mij echt als muziek in de oren!
(oh dat is het ook :confused: )
Ik vind het erg lekker klinken, vind idd wel dat de beats wat strakker mogen, wat meer grappen erin. dat ie iets meer drive krijgt.
Maar verders:halleluja

thnx man...heb er tot nu toe niet veel meer aan gedaan omdat ik een aantal andere tracks even voor laat gaan...

hij wordt trouwens waarschijnlijk gebruikt in een TV-commercial voor the Beach-house in Mallorca! lache :biertje:

Origineel geplaatst door hansbakker
thnx man...heb er tot nu toe niet veel meer aan gedaan omdat ik een aantal andere tracks even voor laat gaan...

hij wordt trouwens waarschijnlijk gebruikt in een TV-commercial voor the Beach-house in Mallorca! lache :biertje:

Ik vond het inderdaad al typische geest- en moraaldodende reclamemuziek.

Ik vind het een "typische Nederlandse produktie". Dit is niet verkeerd. Het ligt er maar net aan wat je "doel" is met het nummer. 't is toch gek he? dat je bij de meeste zangeressen (die zich zangeres noemen) vaak hoort dat ze uit Nederland komen. Mijn mening is dat een "professionele zangeres" dat dus niet heeft. Sorry maar ik ben niet gecharmeerd van de zangeres. Je had het over soul in haar stem. Het klinkt als "het buurmeisje" wat even komt inzingen, maar ik geef je toch complimenten want het vraagt heel wat kennis, ervaring en professionaliteit om zo'n track in elkaar te zetten. Zang is lastig. Ik weet het. Aangezien jij 1 van de weinigen bent die een track post met "echte zang" (er zijn op dit forum niet veel mensen die weten hoe lastig het is om een nummer met vocalen te produceren) die globaal gezien professioneel klinkt krijg je van mij toch een opsteker, hoewel ik je zou aanraden op zoek te gaan naar een andere zangeres.
Maar je bent op de goede weg:okdan:

Ik vin em lekker, heel mellowed out, gitaar vind ik echt lekker, soms komt de zangeres idd net wat te soul loos uit de hoek vind ik, en de hihats ben ik niet kapot van. Gitaar vooralsnog is echt een pluspunt, mixage kan ook beter god ik zeg eigenlijk alleen maar dingen die al gezegd zijn wat slecht van mij.. :stupid en ja het nummer grooved wel maar op een chille manier, was waarschijnlijk ook het doel? Een echte house vloerstomper vuller vind ik em niet daar is ie te rustig voor.

Groeten Mike

P.S. ik doe het je niet na hoor !

yo..je hoeft het ook helemaal niet na te doen! prettig he :P

drums wil ik gewoon gaan vervangen want er zit te weinig vaart in, te laidback..

ik vind de gitaar te gek,de zang komt er af en toe alleen niet helemaal boven uit lijkt het wel,die zou ik nog wat naar voren halen,vind alles een beetje te basic,ik mis nog wat melodien,de hele tijd die gitaar gaat me op den duur vervelen,verder best een aardige poging! ik zou er nog wat aan werken qua compositie dan komt het wel goed!

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik vind het een "typische Nederlandse produktie". Dit is niet verkeerd. Het ligt er maar net aan wat je "doel" is met het nummer. 't is toch gek he? dat je bij de meeste zangeressen (die zich zangeres noemen) vaak hoort dat ze uit Nederland komen. Mijn mening is dat een "professionele zangeres" dat dus niet heeft. Sorry maar ik ben niet gecharmeerd van de zangeres. Je had het over soul in haar stem. Het klinkt als "het buurmeisje" wat even komt inzingen, maar ik geef je toch complimenten want het vraagt heel wat kennis, ervaring en professionaliteit om zo'n track in elkaar te zetten. Zang is lastig. Ik weet het. Aangezien jij 1 van de weinigen bent die een track post met "echte zang" (er zijn op dit forum niet veel mensen die weten hoe lastig het is om een nummer met vocalen te produceren) die globaal gezien professioneel klinkt krijg je van mij toch een opsteker, hoewel ik je zou aanraden op zoek te gaan naar een andere zangeres.
Maar je bent op de goede weg:okdan:

Tja en van Abba kon je ook horen dat ze uit zweden kwam.
En waar zijn die gekomen?
Op zich begrijp ik wel wat je bedoeld je haalt bij de meeste Nederlandse danceproducties eruit dat het uit Nerderland komt vaak door de zang. Ik had laatst ook weer zo'n plaat op de radio waarvan ik dacht de zangeres is Nederlands en ja hoor.
Soms gaat dat irriteren, maar het heeft ook wel weer zijn charme vind ik een beetje accent.
Alsof dat amerikaans geknauw altijd zo lekker klinkt.

Last edited by a moderator:
Back