MPC4000 gevraagd.

Status
Please reply by conversation.
Als je ook nog iets met je b.t.w. kunt doen is dit misschien nog interessanter:

Akai MPC4000HD/CD-RW___ € 2.695,-

Dat is een nieuw exemplaar, bij www.morelmuziek.nl in Veenendaal.

Succes ermee !

Ik betwijfel sterk of het om nieuw materiaal gaat bij Morel! In dezelfde lijst zie ik ook Akai S950 staan!?
OK misschien is 2400 wat veel voor een okkasie. Als je echt een nieuwe wil met HD en CD-RW met 256MB dan betaal je nog steeds 3000 euro!
Doe een bod en ik bekijk wat ik kan doen. Ik verkoop (met tegenzin) een MPC4000 HD CDRW met 256MB en Akai library van 3,3GB.

Greetz.

Origineel geplaatst door acoustiventure
Ik betwijfel sterk of het om nieuw materiaal gaat bij Morel! In dezelfde lijst zie ik ook Akai S950 staan!?
OK misschien is 2400 wat veel voor een okkasie. Als je echt een nieuwe wil met HD en CD-RW met 256MB dan betaal je nog steeds 3000 euro!
Doe een bod en ik bekijk wat ik kan doen. Ik verkoop (met tegenzin) een MPC4000 HD CDRW met 256MB en Akai library van 3,3GB.

Greetz.

Eerst maar eens even GOED lezen op de Morel site dan acoustiventure !
De Akai MPC4000 HD CDRW staat in de lijst AANBIEDINGEN bij Morel. De occasions met ook de Akai S960 staan er netjes onder in een aparte lijst met het kopje OCCASIONS. Prijzen van nieuw spul zakken soms wel heel erg snel, dat is natuurlijk vervelend voor je als je niet veel eerder aanzienlijk meer hebt betaald. Daar houden winkels en fabrikanten echter geen rekening mee. Het maakt mij verder niet uit natuurlijk of Jasper nieuw of gebruikt koopt. Maar dit lijkt me een wel heel goede nieuwprijs op dit moment, en je kunt in deze context eigenlijk weinig anders dan het daar mee eens zijn.

Jasper laat de MPC4000 lekker links liggen. Hij wacht met spanning op de MV8000..

Don't hold your breath. It's obvious that akai could give a rats ass about us. You don't believe me check the mpc4000 users group on yahoo.

Here's the link:
groups.yahoo.com/group/mpc4000/

Better yet here's some bullshit to ponder over, you know some of the gripes we've been having regarding our boxes of bullshit? Like the auditioning feature? Guess what? The MPC1000 has it w/ the process being explained in page 80 of it's user manual. Here's a letter from another unhappy owner of the mpc4000.

From: "Darryl - GameBeat Studios" <dduncan@g...>
Date: Sat Oct 11, 2003 10:15 am
Subject: Our Biggest Fear a REALITY - AKAI SCREWED US ALL!!!

OK people, are you completely pissed yet? Well guess what.....just as list member thempcist reported.....

I've also downloaded and read part of the manual for the MPC1000 and IT HAS SAMPLE AUDITION!!!!! (page 80) and it's not just listed as a feature to be be implemented later....IT ACTUALLY tells you what buttons to push to do this. IT IS IMPLEMENTED ON THE MPC1000 NOW!!!

IT ALSO HAS .prj file. (project file) which saves and loads your entire sessions and all of it's elements from a single project file load function.

BOTH of these are things that the MPC4000 was advertised "AS HAVING OUT OF THE BOX" and now they show up on the MPC1000 and the 4000 STILL doesn't have it. IF THAT is not a sign that AKAI has given up on the 4000 I don't know what is. and I have yet to go through the entire manual, who knows what other features the 1000 has that were promised on the 4000.

ALL of you eternal optimists that insist, it's coming, they will keep their promise, this subbing out of the OS to a 3rd party company is standard practice and no big deal are completely FOOLING yourselves and that putting it politely. OUR BIGGEST fear has become reality. So in my mind to pull a stunt like this AKAI, is for intents and purposes discontinuing the 4000 and looking to the future (1000 & 2500)

I think it just might be time to think of selling this unit, because I assure you all it will be worth $700 in a few months and probably even less when the 2500 comes out.

David Whittle, I am DYING to see what you have to say in defense of AKAI this time. You've been suspiciously quiet the last few days despite all the rambling about the 3rd party developer and now the promised features of the 4000 showing up in the 1000.

Ya know what this tells me? that it is much more than a software issue to implement this in the 4000. I'd bet AKAI has a physical hardware limitation that keeps them from implementing this in the 4000 and the only way to resolve it would be a recall of the units which we all know would not happen. I mean what other reason could there be when the code for this feature is implemented in the 1000. Clearly akai knows how to do it, but simply have not in the 4000 so why?

I'm tired of guessing, I know that if ANY legal action were to come of this it would have to start with the members on this list and I'm very curious how many on this list would support such an action and participate actively in it's pursuit? I know such an action would be difficult and expensive especially since AKAI is headquartered in Japan. But I am no lawyer but I do feel there is some type of action that can be taken to force some type of reconciliatory action from AKAI, perhaps a rebate to 4K owners, a half price voucher for future products (1000 or 2500), something. I just know that I am fuming over this and AKAI needs to pay for screwing us and then laughing at us with the MPC1000. and to put salt in the wound....they give up on OS support and trust some currently unknown third party to take over development.

AKAI, you are on my eternal @#%$ list and if ANY ONE ever ask my opinion about your products or if they should by this or that AKAI product, you can BET that after I get done giving them the 411 they will never spend a penny on an AKAI product again. Furthermore, you can also bet that I will make a conscious effort on every message board and list group related to the MPC line to discourage potential buyers from your products. and I encourage ANYONE else who is as enraged as I am to DO THE SAME. This is currently the only action that we can take that doesn't cost us any money and can definitely make an impact on the international image of AKAI products. The irony is that to discourage people from akai, all I have to do is tell the truth, unlike what AKAI had done! You think one man or several individual can't effect your bottom line AKAI, well watch us. In this Day of the GLOBAL internet community there is a lot of people who can be reached via a computer. All was asked was to be treated fairly and since you refuse to do that, I personally decide to fight back in any way I can. at the very least an official statement from AKAI or this alleged 3rd party developer would help me to understand what is going on, the the continued silence is unacceptable.

:frons: Dat ding zuigt.. :erm:

Hallooooooooo Jazper, wakker worden.

Je bent op zoek naar een MPC4000 en je weet pas achteraf wat de mogelijke gripes van het apparaat zijn?
Het is waar dat Akai de 4000 met heel wat bugs op de markt heeft gebracht. Om niet te spreken over enkele cruciale dingen die ze niet meer implementeerden.

Maar als je je er verder in verdiept, merk je ook dat Akai in zijn updates sterk luistert naar de gebruikers en dat er in de huidige OS zo goed als geen bugs meer zitten. OK, die 'Audition from harddisk' zal in 1.50 nog ni geimplementeerd zijn (release december), maar staat op nummer 1 in de featurelist voor de volgende update. Als die er is, wordt het apparaat dan ineens de supermachine die ze nu niet zou zijn? En denk je nu echt dat Roland het concept MPC beter gaat maken dan Akai zelf? Ken je de gripes van de Roland al?

En dat ie niet zo simpel is opgebouwd als een 3000 lijkt me toch ook ni meer dan normaal? Het ding kan 10 keer zoveel....
Wees gerust een mpc4000 is een BOM en als ik keuze had tussen hem en de Roland, dan hoefde ik daar geen second over na te denken.

Andere kant van het verhaal (alles onder voorbehoud, want het ding is nog niet uit:

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=3333&highlight=mv8000

Origineel geplaatst door nick nova
Hallooooooooo Jazper, wakker worden.

Je bent op zoek naar een MPC4000 en je weet pas achteraf wat de mogelijke gripes van het apparaat zijn?
Het is waar dat Akai de 4000 met heel wat bugs op de markt heeft gebracht. Om niet te spreken over enkele cruciale dingen die ze niet meer implementeerden.

Maar als je je er verder in verdiept, merk je ook dat Akai in zijn updates sterk luistert naar de gebruikers en dat er in de huidige OS zo goed als geen bugs meer zitten. OK, die 'Audition from harddisk' zal in 1.50 nog ni geimplementeerd zijn (release december), maar staat op nummer 1 in de featurelist voor de volgende update. Als die er is, wordt het apparaat dan ineens de supermachine die ze nu niet zou zijn? En denk je nu echt dat Roland het concept MPC beter gaat maken dan Akai zelf? Ken je de gripes van de Roland al?

En dat ie niet zo simpel is opgebouwd als een 3000 lijkt me toch ook ni meer dan normaal? Het ding kan 10 keer zoveel....
Wees gerust een mpc4000 is een BOM en als ik keuze had tussen hem en de Roland, dan hoefde ik daar geen second over na te denken.

Andere kant van het verhaal (alles onder voorbehoud, want het ding is nog niet uit:

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=3333&highlight=mv8000

Ja. ik ben blij dat er veel forum's zijn over die MPC4000. Vraagje.. heb jij er een..?

Voorts kan ik melden dat ik heel wat afgelezen heb deze week, kan niet echt zeggen dat ik me gevrijwaard voel van cognitieve dissonantie, mocht ik besluiten om er eentje aan te schaffen.

Maar als ik zo een beetje opmaak hoe Akai met zijn klanten omgaat.. :erm:

Origineel geplaatst door Jazper
Jasper laat de MPC4000 lekker links liggen. Hij wacht met spanning op de MV8000..

:frons: Dat ding zuigt.. :erm:

Ik had ooit een Roland SP808, mens dat was een akelig ding!
Heb je ooit al eens een MPC-4000 in je handen gehad, Jasper? Ik denk het niet!
En die negatieve commentaren op de forums: ik ken ze...er zijn er die nooit tevreden zijn, zelfs niet als ze met een BMW7-reeks zouden rondrijden met 3 ferme dames erin (that's the MPC).
Bij nader inzien: ik doe hem al niet meer weg...

Veel succes met je Roland Jasper!8o) :dubbel:

Origineel geplaatst door conso
Eerst maar eens even GOED lezen op de Morel site dan acoustiventure !
De Akai MPC4000 HD CDRW staat in de lijst AANBIEDINGEN bij Morel. De occasions met ook de Akai S960 staan er netjes onder in een aparte lijst met het kopje OCCASIONS. Prijzen van nieuw spul zakken soms wel heel erg snel, dat is natuurlijk vervelend voor je als je niet veel eerder aanzienlijk meer hebt betaald. Daar houden winkels en fabrikanten echter geen rekening mee. Het maakt mij verder niet uit natuurlijk of Jasper nieuw of gebruikt koopt. Maar dit lijkt me een wel heel goede nieuwprijs op dit moment, en je kunt in deze context eigenlijk weinig anders dan het daar mee eens zijn.

Ik geloof er geen snars van! Meestal gaat het als het over aanbiedingen gaat om een demo-apparaat dat al enkele maanden (jaren!) in de showroom staat. Is dat nieuw of okkazie? (elke dag opgezet om er een aantal klanten op te laten frunniken x 365 x !?)

Eén ding weet ik: als het werkelijk een nieuwe betreft, dan moet ie blauw zijn! Eerst zien dan geloven...

Attachments

• mpc4k_01sb.gif
    mpc4k_01sb.gif
    30 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Jazper
Maar als ik zo een beetje opmaak hoe Akai met zijn klanten omgaat.. :erm:

AKAI (Voerman) is absoluut zeker niet heilig wat betreft klanten-service... ik heb nu al een half jaar(!!!!) :( mijn MPC4k bij Voerman staan ter reparatie... Murphy was duidelijk aan het werk: eerst ging het mis bij transport (1mnd vertraging) toen hadden ze de verkeerde display besteld uit Japan (2mnd vertraging), en toen ze eindelijk de goede hadden kregen ze het ding nog niet aan de praat!

Al met al géén positieve ervaringen met de service van AKAI!

MAAR:

- Hoe is de service van ROLAND??? ook beneden peil schat ik...
- MV8k is speelgoed tov de MPC4k (vind ik... maar ja ik eis dan ook minimaal 4 MIDI uitgangen)
- de MPC4k is gewoon helemaal geweldig! Sequencer en sampler in één, rete-strak en (ondanks zijn vele-vele functies) goed te bedienen...

Vergeet niet dat AKAI al een paar jaartjes ervaring heeft met MPC's, en dat dit ROLAND's eerste poging is om iets fatsoenlijks op de markt te brengen...

Groet,
Roy

Ja.. ik heb er inmiddels eentje staan nu, moest het toch aan den lijve ondervinden.. zoals meerde posters hierboven mij al aanraden/betichten. Ben erg benieuwd.. zo ff de manuals uit de auto pakken.

Slotje.. :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back