Gezocht: Roland R8 mkII manual

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
yo, in het huis .....

Ff zonder dollen, ik heb serieuze zaken gedaan en een Roland R8mkII op de kop getikt voor € 150,00 :P
Bedoeling is om deze live te gaan gebruiken ........ staat nu naast me te glimmen, maar ik spreek zijn taal niet meer zo goed, aangezien m'n laatste mkII 6 jaar geleden de deur uit ging met dikke winst (fl. 1100) ......

Ik zoek de handleiding van deze R8, engelstalig, nederlandstalig, maakt niet uit ....

Ik heb net 40 minuten actief zitten zoeken op het forum, via google en andere zoekmachines, het enige wat ik tegenkom zijn andere wanhopig zoekenden .... heeft iemand ze allemaal opgekocht en ritueel verbrand ?
Echt helemaal niks kan ik vinden.

Mocht iemand een klaar als 'n klontje pdf linkje vinden dan mag ik natuurlijk voor n00b uitgemaak worden :z

thnxs :okdan:

Ik heb een mk2 met manual. Die wil ik wel een keer voor je onder de scanner leggen, als ik tijd heb. Hij is wel vrij dik, 200 pagina's ofzo

Mooie deal trouwens, de mijne was €240 :erm:

Hey, das snel !!! zo echt superrrr zijn ..... :okdan:

Ik denk dat je de halve wereld blij mee zou maken met 'n pdf-je, ik kwam zeker 150 posts tegen van mensen die hem echt nergens kunnen vinden, behalve te koop voor veel geld en/of ver weg.

Verder las ik iets over os versie, hoe kan ik dat zien?
nogmaals thnxs !!! :biertje:

€ 150 is inderdaad een koopje, en een gelukje:
Ik zag hem staan op marktplaats voor € 130 en had zoiets van }:| hebbe !!
Dus mailde ik 'n bod van € 150 om direkt de rest voor te zijn en een snellere koop te bespoedigen, waarna ik datzelfde bod ook netjes op marktplaats heb geplaatst om toch de rest een kans te geven ... en inderdaad :bekdicht:
Iemand bod 160, ik weer 170 gevolgde door gelijk 185 om af te bluffen ....
Hielp niet, de ander boodt 190 en mijn laatst bod was 200.
Half uur later stond er een bod van 210 door de andere bieder die mij had gevolgd vanaf 150 ....
Ik balen, jammer dan ....

Tot ik de advertentie ineens niet meer zag !!!!! na even nadenken klopte dat wel ... alles tot 200 is gratis, indien er niet betaald is wordt iets ter waarde van +200 gelijk eraf geknikkerd, wat dus hier het geval was door het bod van 210 door de ander, mijn dank was groot ... De andere bieder had niet eens tijd om een mail te sturen naar de eigenar, want dat was nu niet meer terug te vinden.
Terwijl ik dit realiseerde ging de telefoon en was het de R8 mkII eigenaar die mijn mailtje met het bod van € 150 had gelezen. Na even voorzichtig polsen bleek dat hij niets wist van de kleine bod-oorlog die net plaats had gevonden in krap 2 uur tijd en ging accoord met € 150. Direkt afgesproken voor de volgende (vandaag) ochtend erop, even naar Utrecht, handje schudden, geld geven, lachen en op naar huis, YEAH BABY :duivels: :engel: :walker: :dj: :halleluja :okdan: :dubbel: :{
Ik had waarschijnlijk tot 250 gegaan indien 't doorliep, dus heb mijzelf minstens € 70 uitgespaard.

Medelijden voor de andere bieder, die was duidelijk erg op zoek naar dit apparaat ........

Laatst gewijzigd:
Os versie kan je dacht ik zien in util modus denk ik.

die 6 buttons linksboven zijn de modi-buttons, en als je in een mode zit kan je met de cijfers 1-4 een submodus kiezen, even simpel uitgelegd.

Dat is erg goedkoop mits die in goede staat verkeerd ;) Mijne was jaren geleden 1000 piek.

BabBam> thnxs !!!! Aangezien ik zondag een R8mkI ga halen en niet zeker weet of de manual erbij zit.

R8mkII: M'n vriendin is op onderzoek gegaan en begon rond te bellen toen via internet niks te vinden was.
Ze heeft een zielig =( verhaal opgehangen bij Roland U.K. met als uikomst dat het Pdf-je van de R8mkII manual zeer binnenkort naar haar toegemaild wordt, wel bij hoooooge uitzondering natuurlijk :okdan: :dj:

Zet je toch aan te denken, dat Roland zelfs op oude handleidingen nog winst wil gaan maken ....... :stupid :(
Ze kunnen beter een TR 909 mkII maken, met uitgebreide midi implementatie, en meer tweakmogelijkheden en extra sounds, en dan niks virtueels, gewoon echt analoog, zo duur hoeft dat niet te zijn.
Misschien een kleine sample sectie erbij om 8x 8 bit drumsounds in te laden ...... tja ........

Back