yamaha a4000 kuisen

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Heb mijn sampler nu al 2 jaar en de (doldraaiende )knoppen beginnen mij gewoon de strot uit the hangen,heb dus besloten om hem eens grondig te kuisen .Om de optische encoders te cleanen moet ik dus het frontpaneel verwijderen maar ik weet niet of de volume en record knop verwijderbaar zijn op dezelfde manier als de andere knoppen(die zijn een makkie), heb het lef niet om ze eruit te trekken want ze zitten redelijk hard vast ...
iemand enige ervaring?

Eh, de encoders op de A4000 zijn niet optisch. (schoonmaken met contactspray of perslucht je kan niet in de knoppen komen ofzo)

Ik heb voor 55 euro nieuwe knoppen van Yamaha (op een printplaatje) in mijn A5000 gezet.

Je moet een beetje schroeven om er bij te kunnen, en je hebt een (standaard)tangetje of ringsleuteltje nodig om de moertjes van de potmeters los te maken zodat het printje uit de kast kan.

De knoppen doen het weer prima!

Druid

zo'n setje met knoppen voor 55 euro doe ik niet moeilijk over.
Zie het als onderhoudskosten :D.

-C-

jeezusman ,ik vroeg enkel of de record en volume knop verwijderbaar zijn ....wil de knoppen zelf kuisen want er zit een karrevracht shit tussen (omdat de ventilator zuigt ......niet freudiaans...),
als dit alles niet helpt koop ik eventueel een nieuwe printplaat .

Die volume en record knop kan je er gewoon aftrekken, ze zitten alleen wel goed vast in tegenstelling tot de andere knoppen!

Sorry ik had je post niet goed gelezen...

Druid

Origineel geplaatst door druid
schoonmaken met contactspray of perslucht je kan niet in de knoppen komen ofzo)

NEVER NOOIT GEEN CONTACT SPRAY GEBRUIKEN!!!!!! GAAT EVEN MEE DAARNA TREKT HET NOG MEER STOF AAN!

Origineel geplaatst door Mostatic
NEVER NOOIT GEEN CONTACT SPRAY GEBRUIKEN!!!!!!/B]

Dit betekend dat je alleen maar nóg meer moet gebruiken....

Back