Performances opslaan in JV1010 lukt niet

Synthesist

Getoetst lid
Ik zit hier een beetje met mijn Roland JV1010 te spelen, maar het lukt me niet om performances op te slaan! Het is geen probleem om ze in te stellen met sounddiver, maar als ik m'n JV uit zet en dan weer aan, zijn de instellingen weg... Uiteraard heb ik wel op 'store' gedrukt in het programma. Wat doe ik fout?

Helaas, ik heb geen antwoord op je vraag, alleen, waarom wil je performances opslaan?
Ik werk met Sonar en vul daar voor elk midi kanaal een bank en patch in. De JV staat dan in performance, of ik stuur hem via sysex naar performance. Dit werkt probleemloos, het is alleen een kwestie van de goede instrument definities in Sonar te laden.

Deze methode geeft je veel meer vrijheid dan voor een vaste performance te kiezen, je kunt nu voor elk midi kanaal kiezen uit ruim duizend preset klanken of zelfgemaakte klanken in de user bank.
Voor het allerbeste geluid moet je echter patch mode kiezen, je hebt dan veel meer vrijheid en keuze in effecten. In performance heb je alleen galm en chorus, welke dan alle 16 kanalen nog moeten delen ook.

Ik heb de Sounddiver software ook, maar doe er eigenlijk niks meer mee sinds ik op bovenstaande manier werk.

oh sorry, ik heb het al:
kennelijk is het niet mogelijk het nummer van de performance te wijzigen via de JV zelf, maar moet dat via een patch change op mijn masterkeyboard

mystery solved...

edit: Hey dat is wel een goeie ja... handig idee, ga ik ook eens uitproberen! bedankt!

Back