Apple gebruikers ...meld je aan !!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mac G4 DP500 + digidesign's protools mix++++ + digidesign expansion chassis + halve gig ram + paar 100 gig HD + fire wire 120 gig voor backup + logic + een hoop originele plugins.

tijd voor een mac G5dp

Wat mij iig zeker opvalt is dat de oude beestjes nog steeds gebruikt worden.
Het is niet zo dat standaard iedereen een G4 gebruikt.
Opvallend, ik heb ook nog altijd een 9500 hier
staan, oke welliswaar met een G3 450mhz kaart erin, t blijft toch
een oud beestje, die het nog steeds perfect doet.
alleen ik gebruik m niet zo veel meer, doe nu(bijna) alles met mijn
Powerbook G4.

Hij is wel mooi hoor

Hij is wel mooi hoor

Ik draai lekker op mn G4 400Mhz met 320 MB,

maar die nieuwe dual 1.8 GHz met 4 Gb ram is wel erg snel....
20x zoveel plugins wat denk jij?

:okdan:

Dual G4/1GHz en Powerbook G4/1Ghz. Veel geheugen, grote harddisks.
Digidesign Digi002, Ableton Live, Reason.
Apple is prima, maar wel (te) duur.

nu aan t werk op een powermac g4/466, met 640mb geheugen, osx en logic <-- deze is te koop (zonder logic;))
in afwachting van: g5 dual 1.8 *D

IMac G3 333mHz. Draai er de software voor mijn Nord Modular/ Akai Mesa op. Verder veel grafische shit.
Sequencen met een Yamaha sequencer, want ik wil toch wel eens Cubase o.i.d. uitproberen. Heeft iemand nog een (demo)-versie liggen. Ik wil niet in één keer een klap geld uit gaan geven aan een programma dat ik misschien niet gebruik.

G4 800 (Quicksilver), 768mb RAM, 40 + 80 gig HD, OSX 10.2.6, 15" Apple Flat Panel, 20gig iPod (2nd gen.)

Studio: G4 533 MHz Dual, 512 MB, diverse HD's van verschillende groottes, OS 9.2, MOTU hardware en net twee hele fijne Acer 19" LCD schermpjes, Hmmmmm
Mobiel: TiBook 550 MHz, 512 MB, 20 GB, OS 10.3
Logic 6.3, Ableton Live, Reaktor, Absynth, Reason en nog wat softies.

In de planning: zomer 2004 G5 3 GHz Dual (als Steve Jobs zich aan z'n woord houd)

Ik ben ook wel voor een Mac hoekje. Ik durf nauwelijks nog met een Mac probleem ergens
aan te komen, want dan krijg je als oplossing toch arrogante antwoorden als:: "Koop maar
een goeie PC". :(

Ik werk trouwens ook nog met oude Mac's: een LCII met OS 7.5 en een I-Book met 9.1.
Aangezien mijn LCII vol zit met synthesizer data vanaf 1980 en mijn I-Book op het web is
aangesloten is het jammer dat ik de ethernet verbinding tussen die twee nooit aan de praat
heb weten te krijgen.

Origineel geplaatst door senso
Ik ben ook wel voor een Mac hoekje. Ik durf nauwelijks nog met een Mac probleem ergens
aan te komen, want dan krijg je als oplossing toch arrogante antwoorden als:: "Koop maar
een goeie PC". :(

Ik werk trouwens ook nog met oude Mac's: een LCII met OS 7.5 en een I-Book met 9.1.
Aangezien mijn LCII vol zit met synthesizer data vanaf 1980 en mijn I-Book op het web is
aangesloten is het jammer dat ik de ethernet verbinding tussen die twee nooit aan de praat
heb weten te krijgen.

Cross-cable en gaan....beste Senso:)

hehehe een lcII daar gaat niet zomaar een crosskabeltje in .. daar moet eerst nog een netwerk kaart in
of dat slome appletalk wat we toen gebruikte

Origineel geplaatst door MadR
hehehe een lcII daar gaat niet zomaar een crosskabeltje in .. daar moet eerst nog een netwerk kaart in
of dat slome appletalk wat we toen gebruikte

You're right, ging er voor t gemak al uit dat er een kaartje in zit:)

hihi idd appelbabbel8o)

Origineel geplaatst door senso
Zit een Ethernet kaart in, maar Appletalk talkt niet. =(

met die ethernetkaart moet je natuurlijk ook tcp/ip gebruiken
apple talk ging over van die 4 polige telefoonstekkers ...

ik heb een lc475 met netwerkkaart die ik ooit in me netwerkje heb gehangen .. als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen ...

ik heb hetzelfde probleem met die ethernet . rare is m'n 7300 (system 7.61 , werkt volgens mij beter en stabieler dan 7.5) doet het wel herkennen , de huiskamer imac , met system 9.1 en een beetje 9.2 schat ik, niet. heb het maar opgelost door de communicatie via scsi (losse adapterkabel usb<-> scsi, en via gebrande cd's, kosten toch bijna niets meer) te laten verlopen. deze oplossing is doenlijk.

hehehe de mac problemen stromen opeens binnen ..

eh mod .. toch maar een mac hoekje ?

:D

Origineel geplaatst door MadR

eh mod .. toch maar een mac hoekje ?

:D

please???
ik denk overigens dat een mac hoekje tot een toename van de mac-gerelateerde berichten zal leiden.. en das toch positief voor een forum nee?
:okdan:

Ik zie ook niet in waarom dit niet kan.
Het is geen kwestie van afscheiden, integendeel!
Het forum biedt (dan)de mogelijkheid voor Apple gebruikers,
om direkt alle apple gerelateerde opmerkingen/mogelijkheden/vragen/problemen,
te posten.

Zijn we ook meteen van dat oeverloos geouweh**r mac contra pc af:)

Bericht door een moderator:

- Dit is een synth forum geen computer forum.
- Eventuele hardware vragen mits audio gerelateerd kunnen voor ieder soort computersysteem in het hardware forum gesteld worden.
- Deze thread is bedoelt als contactlijst voor Mac gebruikers, gebruik hem voor dit doel
- Dit is tevens de 3e en laatste waarschuwing of on topic blijven, of thread gesloten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back