Foute midi controlers

Synthfreak

ff lekker resoneren
Weet iemand misschien, welke firma in de jaren tachtig van die verschrikkelijke foute MIDI controllers maakte die je om je Nek kunt hangen. Ryo Okumoto (toetsenist van Spock's Beard) geeft tijdens zijn Live shows altijd een Solo weg met zo'n ding.
Het ding lijkt ook op een gitaar alleen dan met toetsen.
Wie kan mij helpen?

worteltjestaart? :stupid

'Niet goed gelezen dus...

Heb ik al een aantal keren gedaan, krijg alleen geen antwoord terug, ken je Ryo Okumoto overigens. Maak niet uit als het niet zo is maar ben gewoon nieuwsgierig.

Origineel geplaatst door Synthfreak
Heb ik al een aantal keren gedaan, krijg alleen geen antwoord terug, ken je Ryo Okumoto overigens. Maak niet uit als het niet zo is maar ben gewoon nieuwsgierig.

Net even gegoogled, maar nee, ik moet bekennen dat ik de beste man niet ken.

Maar bedoel je dit ding?

Dat is gewoon een synthesizer of
midicontroller die een synth aanstuurd.
Live zijn ze leuk maar verder kun je er weinig mee.
Roland heeft er een paar gemaakt
maar ook de oudjes (analoog) zoals
de Davis Clavitar en nog erger de PMS Syntar
Dat laaste is een blok hout met knoppen om je nek.

Yo thanx ga ik weer gewoon verder zoekn, naar zo'n fout ding.
Groetjes Synthfreak

dat denk ik ook ja..............

inderdaad de Roland ax-7

Kost in een bepaalde internetwinkel € 445.19.

Welke? tja.....EM, meer zeg ik niet, want dan krijg ik te veel commentaar.....En ik wordt in de gaten gehouden ;))

(sorry mods, kon het niet laten)

En deze kan misschien ook dienen

En deze kan misschien ook dienen

Moog Liberation maar 't zal moeilijk zijn om die 'nieuw' te vinden.

Jean michel-Jarre heeft er veel mee gespeeld.
Sterker nog, hij heeft ze naar eigen smaak laten ontwerpen.
Rond achtige klavieren met dikke rubbere toetsen.
Vol met lampen en spiegels. Vreemde man...

Custom

Custom

Jarre gebruikte een Yamaha KX-5, die speciaal voor hem in een custom uitvoering uitgebracht is..

Okee, dit is de derde keer dat ik schrijf dat Boemtsjak (met ceekaa ;) ) dit mysterie wel even zal oplossen (Boemstjak en ICT is als water en vuur). Na enig speurwerk op het wereldwijde web ben ik tot de conclusie gekomen, dat het keyboard waar Ryo Okumoto op speelt een roodgeverfde Casio AZ-1 is. Hier een plaatje van de AZ-1:

Laatst gewijzigd:
roland maakt inderdaad van die dingen, en die zijn gewoon op de nederlandse verkrijgbaar

Je hebt de ax-1 (dat rode ding), die is al ergens uit 1992 ofzo en ik zag hem een tijdje terug nog gewoon te koop in een alkmaarse muziekzaak, prijs zo rond de 1000 gulden

Afgelopen jaar hebben ze de ax-7 uitgebracht (in het wit), die wat meer functies heeft zoals een ledje en een d-beam. Weet niet of die al in de winkels ligt, maar je kunt hem iig wel op internet bestellen

Origineel geplaatst door Googol
Ja, zo iets...Hij had ook een synth die helemaal rond z'n
middel ging. bizar!

hehehheheh.. Wel lachen dat ie maar drie ofzo van die toetsen gebruikte bij een optreden. Zonde van de rest van de toetsen...

jarre.. :[>

;)

Arv

Een Korg Poly 800 (als midi-contrroller) met omgekeerde toetsen geeft ook een heerlijk foute aanblik op het podium!*D

Back