CDXTRACT conversie ??

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
jongens ik heb een vraag
als ik akai cd's converteer naar exs24 dan zijn de dirs. soms veel groter dan de inhoud van de cd

sommige cd's zijn wel 2.1 GB op schijf !!!
weet iemand hoe dit kan ?
zou het komen omdat ik voor alle losse samples mapjes laat aanmaken ?
ik weet dat bij eengrote cluster size er een minimale bestandsgrote wordt gehanteerd
maar toch vind ik een verdrie dubbeling wel erg veel

iemand ?

alvast bedankt !!

Het juiste antwoord kan ik helaas ook niet geven, maar zou het niet zo kunnen zijn dat Logic er wat data bijschrijft zo links en rechts op het moment dat het naar je harddisc gaat?
Ik converteer ook wel eens op dezelfde manier, alleen niet een hele cd, maar slechts de samples en programma´s die ik in een nummer nodig heb. Zodoende is die forse data stijging mij nog niet echt opgevallen.

:biertje:

compressie en de manier van schijfindeling.

Je gaat van een akai partitie naar een FAT32 of NTFS partitie. Dat kan verschil uitmaken in grootte (ok tis geen akai mar goed...) ook is het zo dat voor samplers tegenwoordig het een en ander word gecomprimeerd om zo schijfruimte te besparen.

ik heb hier een windows 2000 3 in 1 cd liggen waar dus de 3 versies op staan. op schijf ist 750 MB en op HD is het 1.3 gig.
ander voorbeeld is een microsoft muis. er was een model waarbij je een diskette kreeg met drivers etc. de diskette op HD gezet geeft je 10 MB. Betekend dus dat ze 10 MB op een 1.5 MB schijf hebben kunnen krijgen...

compressie zal het toverwoord zijn denk ik...

bedankt voor de reactie
maar ik dacht toch echt dat er geen compressie werd toegepast bij akai cd's
gewoon rauwe 44,1 khz 16 bit .. maar dat weet ik niet zeker

dat de winst van comprimeren bij windows zo groot kan zijn .. snap ik .. maar ik denk niet dat akai zelf terug comprimeert ... althans ik denk niet dat akai dat doet .... maar ik kan me vergissen

iemand anders nog die iets weet ?
alvast bedankt !

Back