[Alesis HD24] Advies gevraagd

apollo

I love syntesaizer
Er is een tijdelijke promotie op de Alesis HD24's (harddisk recorder, 24 sporen, 48 analoge i/o) en ik ben er sterk aan het denken om er één aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Ik zou vooral willen weten of de AD/DA converters (24bit/48KhHz) iets voorstellen ...

Alvast bedankt voor de komende reacties

Oja, dit nog: ik heb gelezen dat de interne clock niet echt heel stabiel is en dat het aangeraden is met een externe clock te werken via worldclock en dat dit de A/D/A conversie wel aanzienlijk verbetert.

Iemand ervaringen met die onstabiele interne clock? In een thread (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18014&highlight=apogee) las ik wat over world clock, maar ik weet niet precies wat het doet en wat je er nog bijkomstig voor moet hebben enzo... Iemand die daar wat licht op kan werpen?

Ik zit er aan te denken om een HD24 aan te schaffen. Wil mijn PC alleen nog voor midi gebruiken en of software sampler. Maar ik heb ook een DDX3216. Hoe is dit in combinatie het beste aan te sluiten? Ook gezien de DDX3216 ook AD conversie heeft. Welke is beter of is hetdezelfde zoals ik wel eens heb horen beweren.

Maar wat ik me afvraag is een DDX3216 met een HD24 een logische combi?

Heb er toen der tijd ook over nagedacht om er een aan te schaffen. Ik heb het niet gedaan. Als het eenmaal op de recorder staat moet het er ook weer af. Met een 10 Mbps ethernet interface gaat dat erug traag. Of je moet een Fireport bij kopen, alleen zit je dan weer te klieren met disken.
Qua ADAC gok ik op gevoel dat die van Alesis beter zijn. Als je clock labiel is, en hem extern wil aansturen is dat geen probleem. Echter ben je dan wel dik knaken kwijt een een masterclock.
Op welke manier wil je dit precies gebruiken? Ik snap de logica van zo'n setup niet helemaal, tenzij je dingen "on the road" doet.

Origineel geplaatst door jappo112
Heb er toen der tijd ook over nagedacht om er een aan te schaffen. Ik heb het niet gedaan. Als het eenmaal op de recorder staat moet het er ook weer af. Met een 10 Mbps ethernet interface gaat dat erug traag. Of je moet een Fireport bij kopen, alleen zit je dan weer te klieren met disken.
Qua ADAC gok ik op gevoel dat die van Alesis beter zijn. Als je clock labiel is, en hem extern wil aansturen is dat geen probleem. Echter ben je dan wel dik knaken kwijt een een masterclock.
Op welke manier wil je dit precies gebruiken? Ik snap de logica van zo'n setup niet helemaal, tenzij je dingen "on the road" doet.

Ik wil eigenlijk mijn PC niet meer belasten met HD recording maar alleen met midi.
En mijn rme atat kaart wegdoen en dus dacht ik misschien is een HD24 wel een idee in combi met mijn DDX3216 via adat.
Alleen bedenkt ik me nu wel dat in dat geval id de ad conversters dus gebruik van de DDX3216 en niet die van de HD24. Of is daar wel een manier voor?

Origineel geplaatst door Exzit
Ik wil eigenlijk mijn PC niet meer belasten met HD recording maar alleen met midi.
En mijn rme atat kaart wegdoen en dus dacht ik misschien is een HD24 wel een idee in combi met mijn DDX3216 via adat.
Alleen bedenkt ik me nu wel dat in dat geval id de ad conversters dus gebruik van de DDX3216 en niet die van de HD24. Of is daar wel een manier voor?

Heeft iemand hier een idee over? Als je een DDX3216 hebt en een HD24. Kan ej dan de a/d conversie op een of ander emanier door de HD24 laten doen. Dus de analoge inputs van de HD24 naar de DDx3216 laten gaan via adat en dat weer meteen terug kunnen opnemen in de HD24.
Het lijkt me dat dat moet kunnen of krijg je dan iest met feedback of zo of dubbele signalen of zo.

(Gezien ik nu bedenk dat normaliter de analoge input van de HD24 naar de HD24 gaat maar in mijn voorbeeld eerst naar de DDX3216 en dan weer terug de HD24. Vraag me af of dit wel kan)

Adat

Adat

Via Adat moet dat kunnen. De DDX heeft Adat-lightpipe uitgangen.. en de HD24 heeft die als ingangen. Aansluiten en hupsakee.. toch?

Re: Adat

Re: Adat

Origineel geplaatst door CraZ
Via Adat moet dat kunnen. De DDX heeft Adat-lightpipe uitgangen.. en de HD24 heeft die als ingangen. Aansluiten en hupsakee.. toch?

ja dat lijkt me aan 1 kant ook.

1) Maar stel als ik de analoge ingangen gebruik van de HD24 om op te nemen zonder DDx3216 dan kan door a/d conversie het signaal meteen opgenomen worden in de HD24.

2) Als ik adat out van de HD24 aansluit op de adat in van de DDX3216 en de adat out van de DDX3216 gaat weer naar de adat in van de HD24 om dat signaal op te nemen.

Staat het doorgeven van het signaal direct naar de HD24 zoals in voorbeeld 1 dan wel uit?

Je zou dan 2 signalen tegelijker tijd hebben. 1 direct van de analoog ingangen van de HD24 en 1 vanuit de DDX3216.
Of wordt dit geblokkeerd door het feit dat je adat hebt aangesloten via de DDX3216.

Back