Cubase SX2 - Feedback error?!

Als ik een vst-kanaal op de mixer in cubase sx2 openzet, dan begint er een partij feedback herrie te krijsen. (jeweetwel... dat geluid wat je krijgt als je een microfoon te dicht bij de speakers houdt)

nou heb ik al gecheckt of er ergens een loop in het geluid is ontstaan ofzo, maar ik heb 't ook als ik een nieuw leeg project opstart.

Iemand al eerder zoiets gehad? Of iemand die een oplossing weet?

Standaard staat de optie aan om monitoring te krijgen als je naar een nieuw kanaal springt aan te zetten. Als op dat kanaal nou net de mastermix in komt dan gaat hij rondzingen.

Dat is een van de instellingen die je kunt aanpassen. Of anders alle faders naar -oo gooien. ;)

Ik heb wel feedback problemen gehad met Kontakt in Cubase SX 2. Dit hield op toen ik onder het "Vst instruments" panel, het "use old host behaviour" vakje had aangevinkt (op aanraden van gebruikers op het Native instruments forum". Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien dat het een hint is in de goeie richting.

soms krijg ik dat geluid als ik m'n soundcard op external clock zet, mischien zou je daar ff naar kunnen kijken

Dit is inderdaad de oplossing.

Bedankt!

Origineel geplaatst door daance
Ik heb wel feedback problemen gehad met Kontakt in Cubase SX 2. Dit hield op toen ik onder het "Vst instruments" panel, het "use old host behaviour" vakje had aangevinkt (op aanraden van gebruikers op het Native instruments forum". Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien dat het een hint is in de goeie richting.

Back