Roland MC 303 in combinatie met Reason

Origineel geplaatst door ikke
Serieus? Hoe stel je dat dat in?

Je track op 'ext' instellen. [shift] + [14] (.. Lees toch ff de manual van de MC, staat het allemaal in. ;) )

Als je in groovebox mode zit en je stuurt met een midikeyboard een accoord door de mc303 en je zet op de arpeggiator aan op het met 'ext' geselecteerde kanaal dan stuurt de 303 zelfs het gebroken accoord (de arp dus) uit over de out poort. Je kan door aan de knoppen te draaien dan wel de arpergiator veranderen en op die manier andere geluidsbronnen aansturen. Best een aardige arperggiator op de 303 en als ik me niet vergis kan je het tempo dan ook weer extern syncen.

Origineel geplaatst door bazziman
Je track op 'ext' instellen. [shift] + [14] (.. Lees toch ff de manual van de MC, staat het allemaal in. ;)
Als je in groovebox mode zit en je stuurt met een midikeyboard een accoord door de mc303 en je zet op de arpeggiator aan op het met 'ext' geselecteerde kanaal dan stuurt de 303 zelfs het gebroken accoord (de arp dus) uit over de out poort. Je kan door aan de knoppen te draaien dan wel de arpergiator veranderen en op die manier andere geluidsbronnen aansturen. Best een aardige arperggiator op de 303 en als ik me niet vergis kan je het tempo dan ook weer extern syncen.

Dus heb je der nog een extern keyboard controller voor nodig? Het claviertje, de 16 wit/zwarte toetsjes, kunnen die MIDI data zenden?

Dus heb je der nog een extern keyboard controller voor nodig? Het claviertje, de 16 wit/zwarte toetsjes, kunnen die MIDI data zenden?

Ja die ook, ikke het maakt geen ruk uit hoe je ze aanstuurt. Ik zei dat ZELFS als je de accoorden extern inspeelt ze worden uitgestuur, daarmee implicerend dat ze ook door de eigen toetsen kunnen worden getriggerd.

Lees toch ff de manual van de MC, staat het allemaal in.

Serieus? Hoe stel je dat dat in?

shift 14, out assign, dan part aangeven en met dail wheel op ext of out of zo zetten

lijkt me toch niet de laatste optie om dit onder te zoeken lijkt me :S

edit: oops, deze tread had ook nog een tweede page, sorry.

Mie, je probleem komt me bekend voor. had ook ooit s een MC303 van een vriend geleend. bedoeling was om m te sequencen met Fruityloops (die overigens wel MIDI in en uit doet). ik kwam er snel achter dat de MIDI mogelijkheden van het bakkie zéér beperkt zijn. aangezien ik geen zin had om de boel er in te programmeren (want een computer scherm is toch wel 100miljoen keer handiger dan die paar knopjes), ben k snel naar wat serieuzere hardware beginnen uitkijken... ik vond die MC niet meer dan een complex speelgoedje

toeval wil nu dat ik zoiets in de aanbieding heb:engel:
ik verkoop m'n quasimidi rave-o-lution 309, veel serieuzer dan de MC! laat maar weten als je interesse hebt

btw: reason sucks, fruityloops roelz!:D

Back