Doepfer modules gebruiken zonder officiele voeding

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
hoi,
ik zit al een tijdje erover te denken om enkele modules (b.v. de envelopefollower) aan te schaffen. vraag is of ik dan gelijk zo'n relatief dure voedingskast moet kopen of dat de simpelst aangeboden losse voeding ook voldoet?

Origineel geplaatst door sunny pedaal
hoi,
ik zit al een tijdje erover te denken om enkele modules (b.v. de envelopefollower) aan te schaffen. vraag is of ik dan gelijk zo'n relatief dure voedingskast moet kopen of dat de simpelst aangeboden losse voeding ook voldoet?
Zo'n losse voeding kan zeker weten werken, maar dan heb je een losse voeding en een moduletje.
Dan moet je zelf dus nog een kastje bouwen enzovoort wil het ding een beetje te gebruiken zijn. Als je daar bewust voor kiest dan is er niets op tegen.

Een kast met voeding lijkt een vrij prijzige aanschaf, maar dan heb je wel meteen een 19" rack en een goede voeding met powerdistrubutie kaart, zodat je modules meteen kunt gebruiken. (en zelfbouw modules op 12v).
Vanaf dan is het leuk.... Een filtertje hier.... een lfotje daar..... een invertertje hier....

Het enige wat mij tot nu toe in de weg staat om heel veel te kopen is een goede online doepfer dealer. Telkens naar Utrecht toe gaan is voor mij geen optie. En als ik daar ben heb ik bijna nooit geen centen.. :(

ik wil alleen een paar modules als uitbreiding op m'n system 100m.
vandaar de vraag. zou zo'n a100nt12 0f a100nt5 afdoende zijn voor b.v. twee envelope follower en enkele dual vca's?
ik meen ergens begrepen te hebben dat de voeding voor de modules 12 volt is en dat de leds 5 volt nodig hadden, weet er het fijn niet van vandaar eventjes de experts alhier raadplegen:kimono:

Ach so!

Nee, dan zou ik eerder zo'n 100MNT met of zonder adapter kopen. 50 a 60 euro. Dan heb je meteen een bus voor 4 modules. En geen gehannes met zelf 220v ergens op solderen en zelf connectors voor je modules solderen. Gewoon een standaard AC adapter en je bent klaar en veilig bezig!

Die 5 volt voeding A-100NT5 heb je eigenlijk niet echt nodig. Alleen voor de A-190, A-191 en A-113 en nog een paar andere zou je die nodig kunnen hebben, als je die meerdere wilt gebruiken. Een A-100AD5 adapter is al voldoende (die heb ik ook twee) Dat is eigenlijk een plug die je op het boardje plakt en die van je + en - 12 volt, 5 volt maakt en die op je bus zet.

Adapter:
a100AD5.JPG

A-100MNT:
a100mnt.gif

Ikzelf heb ook ooit aan zo'n A-100MNT gedacht en dan in combinatie met een A-155, A-156 en een A-191 en stand-alone sequencer boxje bouwen. De rails, de A-191 en de A-155 heb ik al! Leuk.. Maar het komt er maar niet van.

Altijd hetzelfde.... tijd tijd tijd..

!!!! ik wilde al zoiets posten :)

Ikzelf zit eraan te denken (weet zeker) om twee analogue solutions modules aan te schaffen, en dat moet gevoed worden. Op hun site stond iets over een doepfer voeding (12v + 5 v)
Ik bouw het zelf in m'n DIY drumcomputer.

Ik zat te denken aan een pc voeding of zo'n 27mc radio voeding (genoeg vermogen iig), kost geen drol.
Af te raden of niet? en waarom ?

Goeie doepfer winkel (denk ik) www.touched-by-sound.com
directe link http://www.touched-by-sound.com/sho...ose/?xf=X&xo=ASC&a=show&sf=man&search=Doepfer
Niet duur volgens mij ......

Back