HIFI speakers voor de woonkamer

Status
Please reply by conversation.
Ik heb nog een setje te koop staan, 2x25Ow piek, 3 weg, vloermodel, ziet er zeer degelijk uit.
Vloermodel. Acoustic reference. 225 euro.

Kan je wel pics zenden als je wil.

Heb wel een setje zwarte speakers voor je,nooit gebruikt en in opwelling gekocht,alles compleet. Heb ze destijds veel duurder gekocht,maar voor 100euro mag je ze hebben,gebruik ze toch nooit. Dus als nieuw

Pb als je interresse hebt.

Origineel geplaatst door divi
en liefst 3 wegs

Eeeh ik kan 3-weg niet echt aanbevelen Divi...

Voor het minst gekleurde geluid zou ik voor een goede 2-weg gaan, zoals B & W ...

Beetje technisch misschien :

Maar als je meerdere speakers in 1 kast hebt, krijg je meer 'intermodulatie-vervorming'... dit wil zeggen dat de speakers ondanks scheidingsfilters frequenties weergeven die ze niet behoren weer te geven...
bijv de middentonenspeakers die alsnog 400 Hz krijgen of een woofer die 1 Khz probeert eruit te persen..

Ook heb je dan ook meer fase-problemen omdat je met meerdere oppervlakken zit die geluid voortbrengen.

Origineel geplaatst door Bass
Ook heb je dan ook meer fase-problemen omdat je met meerdere oppervlakken zit die geluid voortbrengen.

En vooral ook fase-problemen omdat je met 2 scheidingsfilters zit, en elk filter geeft problemen met fase.
De een wat meer dan de ander.

Er zijn wel degelijk goeie 3-weg speakers die hier niet of nauwelijks last van hebben, maar dan heb je het niet over 100 Euro...

Ik heb deze :

B & W DM600i 2 weg..

Attachments

• b&w.jpg
    b&w.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door Soundtrooper
En vooral ook fase-problemen omdat je met 2 scheidingsfilters zit, en elk filter geeft problemen met fase.
De een wat meer dan de ander.

Er zijn wel degelijk goeie 3-weg speakers die hier niet of nauwelijks last van hebben, maar dan heb je het niet over 100 Euro...

Ik zou haast willen toevoegen: Je hebt ook goede 2 weg systemen, maar die heb je ook niet voor 100 euro..... In principe koop je natuurlijk voor 100 euro wel beter een 2 dan een 3 weg systeem.

Waarschijnlijk dat hij ze niet verkoopt....;)

Status
Please reply by conversation.
Back