Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.Origineel geplaatst door Yoozer
Sjeeeeemig, wat een vraag.
Wat het liedje zou voor kunnen stellen? Hoe heet die ene plaat ook al weer, met die Daft Punk zanger die "come on, come on, feel fine" op het akkoordenschema van "turn the beat around" (Gloria Estefan?) door de Antares Autotune zit te zingen (volgens mij een bescheiden zomerhitje van 2 jaar geleden, ik kom 'm niet in de 3FM yearmix van 2002 tegen en ik weet zeker dat 'ie daar ingezeten zou hebben).
Da's mijn gok.
Origineel geplaatst door BananaWorld
OK... dan ga ik nu even een 'kleine string' tip geven.
Je kan van hetzelfde accoord een paar noten hoger en een paar noten lager pakken.
En daar begint het .................. (hihihihihihihi)
:confused:Origineel geplaatst door JazzMann
Wat bedoel je daar mee ? Dit vat ik toch ff ni... als je noten verandert in een akk. dan is het toch ni meer hetzelfde akkoord ?
Of is dit een grap ?:confused:

Eigenlijk dacht ik al wel dat het erg naar een softsynth klonk, maar dat leek me onlogisch bij een professionele track van enige tijd geleden.Origineel geplaatst door Fatar
dit is trouwens ook wel een goede tip voor mensen die soms beweren dat ze het verschil altijd kunnen horen tussen soft-en hardware...lol![]()
Origineel geplaatst door Fatar
dit is trouwens ook wel een goede tip voor mensen die soms beweren dat ze het verschil altijd kunnen horen tussen soft-en hardware...lol![]()
Ja, precies...Origineel geplaatst door Bass
Maargoed misschien had iemand wel heel veel moeite ervoor gedaan....dus maar niet geopperd..

Van de andere kant: het leek me vooral een softsynth omdat het niet zo'n sterk geluid is (sorry! Maar ik vind echt dat er nog wel wat aan kan gebeuren), en dat kun je net zo goed met hardware doen, terwijl je uit een softsynth ook goede strings kan halen (zeker dit soort), dus echt goed beargumenteren lukt eigenlijk niet..
.
Nou het spijt me wel maar toen ik het fragment hoorde, vond ik qua sound het al erg goedkoop klinken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Even verder borduren op het idee van de string.
Je hebt een C accoord: G-C-E. Deze kan je uitbreiden door er bijvoorbeeld een lagere C bij te pakken en een hogere G. Dan krijg je C-G-C-E-G. Het is maar een voorbeeld, maar zo kan je eindeloos varieren.
En meer wil ik er niet over kwijt...........![]()
![]()
![]()