Welk nummer,welke synth???

MIDIoot

Inactief lid!
Weet iemand welk nummer onderstaand fragment moet voorstellen en met welke synth dit gemaakt is???

Sjeeeeemig, wat een vraag :D.

Nou, de synth die het gemaakt kan hebben is in ieder geval niet echt uitgerust met veel polyfonie. Dit duidt op een vroegere VA (an1x, jp8000), of een vroegere sample-playbackmachine waarbij 4 lagen op elkaar zijn gestapeld (en dan denk ik aan iets met 32 voices).

Wat het liedje zou voor kunnen stellen? Hoe heet die ene plaat ook al weer, met die Daft Punk zanger die "come on, come on, feel fine" op het akkoordenschema van "turn the beat around" (Gloria Estefan?) door de Antares Autotune zit te zingen (volgens mij een bescheiden zomerhitje van 2 jaar geleden, ik kom 'm niet in de 3FM yearmix van 2002 tegen en ik weet zeker dat 'ie daar ingezeten zou hebben).

Da's mijn gok.

Zegt me niks...

Maar is dit niet met bijna iedere synth na te maken? String met een hoop chorus (flanger?) toch? Alleen zou ik iets meer decay en wat minder attack doen, want zo klinkt de opeenvolging van de noten echt brak.

Origineel geplaatst door Yoozer
Sjeeeeemig, wat een vraag :D.

Wat het liedje zou voor kunnen stellen? Hoe heet die ene plaat ook al weer, met die Daft Punk zanger die "come on, come on, feel fine" op het akkoordenschema van "turn the beat around" (Gloria Estefan?) door de Antares Autotune zit te zingen (volgens mij een bescheiden zomerhitje van 2 jaar geleden, ik kom 'm niet in de 3FM yearmix van 2002 tegen en ik weet zeker dat 'ie daar ingezeten zou hebben).

Da's mijn gok.

"one more time" zal je waarschijnlijk bedoelen..

mijn analise vertelt dat er ook best wat unison inzit.. klinkt ook een beetje "superstring" achtig.. dus ik gok een JP..

voor mij klinkt het als het intro van "i want to break free" van queen... maar niet helemaal precies goed gespeeld, dus het zal wel wat anders zijn.... :stupid :D

wat de sound betreft... zou me niks verbazen als dit een of andere softsynth is... iig geen oberheim zoals ik denk dat queen gebruikte voor hun track.

Bedankt voor de reactie's, maar wat ik bedoel is het orgineel .
Het bijgevoegde fragment heb ik namenlijk zelf gemaakt,Met de carbonsynth (van interface) gelayerd met de superwavep8( dus koediman is niet verbaast,het zijn zelfs freewaresynths). En wat Cheimoon zegt van die attack en decay klopt,dat was mezelf namenlijk ook opgevallen,ik had alleen geen zin meer om dat te veranderen want het ging immers om het idee.
Daft punk, Gloria Estefan en Queen zijn het helaas niet,dat weet ik wel zeker.Het is een trancenummer van een tijdje geleden,maar ik weet niet welke.
De reden dat ik deze vraag stel is volgende:
Ik zit zo nu en dan met mijn synth te pielen en dan komt er een melodietje uit wat al bestaat. En in sommige gevallen(zoals nu) vertegenwoordigt dat melodietje mijn styl en dan wil ik het origineel graag horen om dat dan vervolgens te annalyseren.
Maar wat bedoel je trouwens met de polyfony,yoozer??? Ik heb zoveel toetsen ingedrukt als ik dacht nodig te hebben,of bedoel je dat niet.! Ik ben geen leek maar dat van die polyfonie mag je me nog eens een keer uitleggen als je wil.

OK... dan ga ik nu even een 'kleine string' tip geven.

Je kan van hetzelfde accoord een paar noten hoger en een paar noten lager pakken.
En daar begint het .................. (hihihihihihihi)

dit is trouwens ook wel een goede tip voor mensen die soms beweren dat ze het verschil altijd kunnen horen tussen soft-en hardware...lol ;)

Origineel geplaatst door BananaWorld
OK... dan ga ik nu even een 'kleine string' tip geven.

Je kan van hetzelfde accoord een paar noten hoger en een paar noten lager pakken.
En daar begint het .................. (hihihihihihihi)

Wat bedoel je daar mee ? Dit vat ik toch ff ni... als je noten verandert in een akk. dan is het toch ni meer hetzelfde akkoord ?
Of is dit een grap ?:erm: :confused:

Origineel geplaatst door JazzMann
Wat bedoel je daar mee ? Dit vat ik toch ff ni... als je noten verandert in een akk. dan is het toch ni meer hetzelfde akkoord ?
Of is dit een grap ?:erm: :confused:

Ik denk dat BananaWorld doelt op het pakken van een akkoord. Als je een C-Akkoord pak kun je hem heel basis pakken als C-E-G (en dan de C de laagste toon) maar je kunt hem b.v. ook pakken als E-G-C en dan is de C in enen de hoogste toon. Altijd handig als je van het ene akkoord over gaat in het andere. Dan kan je B.v. van een C akkoord eenvoudig een Em pakken door alleen van de C een B te maken (E-G-C => E-G-B) klinkt gewoon vaak lekkerder......of bedoelde je dat niet ;)

Origineel geplaatst door Fatar
dit is trouwens ook wel een goede tip voor mensen die soms beweren dat ze het verschil altijd kunnen horen tussen soft-en hardware...lol ;)
Eigenlijk dacht ik al wel dat het erg naar een softsynth klonk, maar dat leek me onlogisch bij een professionele track van enige tijd geleden.

Van de andere kant: het leek me vooral een softsynth omdat het niet zo'n sterk geluid is (sorry! Maar ik vind echt dat er nog wel wat aan kan gebeuren), en dat kun je net zo goed met hardware doen, terwijl je uit een softsynth ook goede strings kan halen (zeker dit soort), dus echt goed beargumenteren lukt eigenlijk niet...

Origineel geplaatst door Fatar

Nou het spijt me wel maar toen ik het fragment hoorde, vond ik qua sound het al erg goedkoop klinken.
Maargoed misschien had iemand wel heel veel moeite ervoor gedaan....dus maar niet geopperd..

Origineel geplaatst door Bass
Maargoed misschien had iemand wel heel veel moeite ervoor gedaan....dus maar niet geopperd..
Ja, precies...

Gut, wat zijn we toch beleefd hier! :)

Van de andere kant: het leek me vooral een softsynth omdat het niet zo'n sterk geluid is (sorry! Maar ik vind echt dat er nog wel wat aan kan gebeuren), en dat kun je net zo goed met hardware doen, terwijl je uit een softsynth ook goede strings kan halen (zeker dit soort), dus echt goed beargumenteren lukt eigenlijk niet..

.
Nou het spijt me wel maar toen ik het fragment hoorde, vond ik qua sound het al erg goedkoop klinken.

Waarom ligt toch iedereen te zeiken over het fragment???
Dit heb ik alleen bijgevoegd om een idee te geven waar het over gaat. Mijn vraag was,welk nummer dat moet voorstellen en met welke synth het ORGINEEL gemaakt is .Ik heb hooguit 5 min gedaan over dat bijgevoegde fragment .Tot nu toe alleen maar een hoop gezanik en gezwam en ik weet nog steeds niet welk nummer het is.Maar goed, ik heb al spijt dat ik deze vraag gesteld heb.En als jullie dan zo nodig het bijgevoegde fragment willen beoordelen,geef dan zinnige tips zodat synthforumleden die dit lezen er wat aan hebben inplaats van al dat eeuwige gezanik.

Cheers MIDIoot, ik begrijp wat je bedoelt, dat gezeik over of het professioneel klinkt nadat reeds bekend is waar het mee gemaakt is vind ik ook niet echt, ook al is het zo overduidelijk is als bij dit fragment... maar ja dat hoort nou eenmaal bij de soft-/hardware synth koude oorlog zoals dat is hier op het synthforum toch een beetje standaard is. Maar anyweg, helaas kan ik je niet verder helpen met de antwoorden op de vragen. ;)

Even verder borduren op het idee van de string.

Je hebt een C accoord: G-C-E. Deze kan je uitbreiden door er bijvoorbeeld een lagere C bij te pakken en een hogere G. Dan krijg je C-G-C-E-G. Het is maar een voorbeeld, maar zo kan je eindeloos varieren.

En meer wil ik er niet over kwijt........... :{ :{ :{

Origineel geplaatst door BananaWorld
Even verder borduren op het idee van de string.

Je hebt een C accoord: G-C-E. Deze kan je uitbreiden door er bijvoorbeeld een lagere C bij te pakken en een hogere G. Dan krijg je C-G-C-E-G. Het is maar een voorbeeld, maar zo kan je eindeloos varieren.

En meer wil ik er niet over kwijt........... :{ :{ :{

maar die boventoonreeks klinkt wat vlak niet, ..goed voor een grand finale.... maar een paar tensies of een 7 geven toch wat meer karakter & dynamiek, vooral in het verloop van de progressie.

FB

Back