Beeeeh ! Ik = Schaapje

schaapje

beeeeeeeeeeeeeeeeeh !
Hoi,

Het schijnt dat ik me voor moet stellen. Of moet, nou, tenminste, dat is wel zo netjes.

Ik ben dus schaapje, 24 (bijna 25), werk als technisch directeur voor mijn eigen reclamebureau in Haarlem. In mijn duister verleden heb ik o.a. 3 jaar muziektechnologie gestudeerd aan de HKU in Hilversum. Ik ben gek op combinaties van techniek en creativiteit!

Mijn interesses qua synths gaan vooral naar FM achtige synthesevormen, maar ik ben zeker niet ongevoelig voor analoge toestanden...

Qua muziek ben ik actief in verschillende vormen: als de Thuiskomputer Terror Toestand (8Bit/SID techno), als Knommel (electronica/cliqhop), en met een groepje vrienden als Checsum5 (improvisatie acid).

Nou, dat was zo ongeveer wel alles wat ik van mezelf kwijt wou op dit moment.

Ciao !

Welkom!

En nu de onvermijdelijke vraag:

Wat is je setup?

Nou, hier kompie dan...

synths & samplers:

roland jv1080
roland juno 106
roland jx8p
akai s2000
yamaha dx11 (nog altijd mijn favoriet!)
casio cz1000

andere instumenten:

2x gitaar
bass
en een hohner mondharmonica !

mix, fx & outboard:

yamaha rev100
yamaha rev500
behringer autocom
behringer ultrafex II
behringer V-AMP
behringer mx2642

computer:
PC, Windows, Cakewalk 7, SoundForge, Millenium

Welkom (of bl`e`e`eh)

Ben benieuwd hoe je avatar (icoontje links naast al je posts) eruit komt te zien ;)

Re: Beeeeh ! Ik = Schaapje

als de Thuiskomputer Terror Toestand (8Bit/SID techno)

Ik had eigenlijk zeker een SIDStation of twee C64s verwacht. Of ben je een HardSIDer? Of gewoon een windows simulatie. (wat ook rete vet kan klinken)

geen van allen
ik SID o.a. op een echte originele C64, en op een msx

daarna gaat het allemaal m'n sampler in...

Venlo ?!

Venlo ?!

Stond jij niet twee weken geleden in Venlo ?

Origineel geplaatst door schaapje
geen van allen
ik SID o.a. op een echte originele C64, en op een msx

daarna gaat het allemaal m'n sampler in...

Mag ik vragen wat voor programma jij gebruikt voor de C64? Want ik heb er net één op de kop getikt voor muziek doeleinden :)

Thuiskomputer Terror Toestand? Klinkt zeer interessant :) Ik wil wel wat horen...

venlo, ja, dat was ik ja. gezellige avond was dat.
maar de avond dat jullie optraden was het ook erg gezellig natuurlijk!

ik had wat inspiratie nodig, en dan helpt niks beter dan anderhalve week tijd om een live set van een uur in elkaar te draaien! om een of andere reden werk ik beter onder hoge druk lijkt het...

ik gebruik op de C64 een programma genaamd soundmon. maar ik moet eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig meer materiaal via SIDPlay vanuit de HVSC en de "8bit stylez" sample cd afhaal dan dat ik nog geluidjes zit te pielen op de C64 zelf.

deze dagen ben ik bezig om een demotje van een minuut of 20 in elkaar te draaien, als die af is zal ik wat mp3-tjes online zetten. ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Back