Roland Sound canvas SC-55

d-tune

Stamgast
Hallo,

Weet iemand of de Roland Sound canvas SC-55 een beetje bruikbare geluiden heeft voor hardstyle, trance, hardhouse of mischien hardcore.
Ik kan namelijk dit oudje kopen voor een redelijke prijs van een collega.
heeft iemand ervaring met deze module? en wat zijn je bevindingen?
alle informatie is welkom :D

Alvast bedankt

d-tune (D|9)

Volgens mij staat de sc van sc55 voor SCRAP.....

ben zeer tevreden over de SC155 mede omdat ik hem als mixer kan gebruiken voor cubase (heeft faders die midi kunnen verzenden). gebruik de module vaak voor strings, basjes, drums en piano's en nog wat andere gein maar voor jou stijlen ist niets...

Origineel geplaatst door Slipperman
ben zeer tevreden over de SC155 mede omdat ik hem als mixer kan gebruiken voor cubase (heeft faders die midi kunnen verzenden). gebruik de module vaak voor strings, basjes, drums en piano's en nog wat andere gein maar voor jou stijlen ist niets...

ahaah..maar je hebt het over de SC155 is dat het zelfde als de Roland Sound canvas SC-55?

wat voor stylen muziek kan er met dit bakkie gemaakt worden?

Origineel geplaatst door d-tune
ahaah..maar je hebt het over de SC155 is dat het zelfde als de Roland Sound canvas SC-55?

wat voor stylen muziek kan er met dit bakkie gemaakt worden?

exact de zelfde alleen de vorm is wat anders en deze heeft nog midi faders. er zit zelfs handleiding en remote controller voor de 55 bij wat dus wilt zeggen dat het de 55 is.

de geluiden zijn standaard midi geluiden die opzich best netjes klinken. jou stijlen kan je er niet mee maken. er zitten geen vette leads in, geen rauwe bassen, geen vette pads. gewoon standaard shit als piano's, orgels, basjes (acoustic etc.) wat bagger gitaren, leuke percussies, goede drums, wat goede strings en flutes, een choir die me aan de emulator 2 doet denken en that's it. Als je hardstyle etc. wilt maken zet die module uit je hoofd en zoek naar iets leukers (wat overigens ook duurder word...)

Bedankt voor je antwoord, nu weet ik dat dat bakkie wat al de heledag voor mn neus ligt niet echt "vette" sounds heeft voor mijn style muziek.
dus nu kan ik weer effe door sparen voor een clavia of een acces synth.

Bedankt voor je antwoord, nu weet ik dat dat bakkie wat al de heledag voor mn neus ligt niet echt "vette" sounds heeft voor mijn style muziek.
dus nu kan ik weer effe door sparen voor een clavia of een acces synth.

tja les 1. goed informeren wat het dingetje kan en waarin het veel word gebruikt. zoals de naam al zegt Sound Canvas (1)55 General Midi Sound Module... general midi sounds dus. geen vette trance...

verdiep je dus goed in de apperatuur dat helpt dit soort dingen te verkomen. nu moet je dus dat ding verkopen en verdersparen...

het staat de hele dag voor je neus maar je was er nog niet achter wat voor geluid eruitkomt?

Misschien is zo'n electribe MX wat voor je

Origineel geplaatst door Pjotr G
het staat de hele dag voor je neus maar je was er nog niet achter wat voor geluid eruitkomt?

zat ik ook al deels aan te denken... handleiding is duidelijk genoeg maar goed...

softsynths eventueel?

Ik heb 'm niet gekocht, hij stond voor mn bureau zodat ik 'm thuis effe kon testen:D dat heb ik inmiddels al gedaan en jullie hebben volledig gelijk. ik gaat denk ik een paar leuke sounds eruit samplen. en 'm weer terug geef

SC-55

SC-55

Ik heb 'm niet gekocht, hij stond voor mn bureau zodat ik 'm thuis effe kon testen:D dat heb ik inmiddels al gedaan en jullie hebben volledig gelijk. ik gaat denk ik een paar leuke sounds eruit samplen. en 'm weer terug geef

D-tune,

Weet jij of je collega die Sound Canvas nog heeft? 'k Zou d'r wel geïnteresseerd in zijn. Heb je misschien een telefoonnummer of e-mailadres voor me.

Vriendelijke groet,

Pjeut.

55 vs. 50

55 vs. 50

Trouwens,

Wat is het grote verschil tussen de SC 50 en de SC 55? Als je de diverse user-reviews (Sonicstate, Harmony-central) erop na leest, dan word je niet veel wijzer, en als je de foto-archieven naloopt, dan ljkt het gewoon alsof het één en dezelfde machine is. En dan is er ook nog zoiets mythisch als een SC-155 mkII, als ik de discussieforums mag geloven is dat zo ongeveer een kruising tussen eenhet groot AVRO's radio en Televisie orgel (met de ongeëvenaard Cor Steijn) und der Berliner Philarmonica (sorry, ..monicer).
Wie brengt licht?

Nog even terug komend op die buitenlandse user-reviews; daar wordt je dus hoe dan ook wijzer niet van; de één brandt een synth tot de grond af en een ander prijst 'em vervolgens weer de hemel in, nee. En alles rijkelijk gelardeerd met de gebruikelijke F- en C-words (nou niet gelijk denken dat ik zo'n zedeprediker ben, totaal niet, maar een "Fuck you" moet je verdienen, met goede en toevoegende informatie bijvoorbeeld.

Nee, dan het synthforum. (slijmmodus aan) ook hier kunnen meningen verdeeld zijn, maar het "smaak-element" wordt hier in ieder geval in ere gehouden (slijmmodus uit).

ik heb gezegd, ...ugh...

Re: 55 vs. 50

Re: 55 vs. 50

Origineel geplaatst door pjeut
Wat is het grote verschil tussen de SC 50 en de SC 55?
Verschillen tussen de SC50 en de SC55:

- SC50 is nieuwer en zit qua specs tussen de SC55 en SC55MK2 in.
- SC50 heeft 16MB ROM, de SC55MK2 heeft 24MB. De geluiden van de MT32 kit zijn weggelaten.
- polyfonie op de SC55 is 24, op de SC50 en SC55MK2 is deze 28.
- SC50 heeft minder ruis op de outputs vergeleken met de SC55.
- SC50 heeft naar MIDI eveneens een PC/MAC interface
- SC55 heeft 2x MIDI-IN, de SC50 moet het met 1 doen

Ik heb zelf een SC155 en ondanks dat het toch wel een ruisbakje is, zijn de geluiden prima bruikbaar.

Back